24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تیگو 5 خودرویی چینی و پرفروش در بازار داخلی ما به شمار می‌رود؛ این خودرو از گیربکسی اتوماتیک از نوع CVT بهره می‌برد. این گیربکس اتومات علاوه بر مزایا و ویژگی‌های خوبی که دارد، ممکن است دچار مشکلاتی نیز بشود که در عملکرد خودرو تاثیر منفی بگذارند. توجه به این مشکلات و خطاها اهمیت زیادی دارد و اگر نسبت به رفع آن‌ها اقدام مناسبی نشود، مشکلات بسیار بزرگ‌تری هم به وجود می‌آید. در این مطلب در مورد علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 که می‌تواند بیانگر مشکلی در گیربکس باشد صحبت می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر گیربکس تیگو 5 و علت خرابی گیربکس تیگو 5 کلیک کنید.

علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 چیست؟

تیگو 5 خودروی موفقی است که در سال 2014 وارد بازار جهانی شد. این خودرو از گیربکسی اتومات بهره می‌برد که رانندگی را کاملا راحت و شیرین می‌کند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مشکلات و خطرات زیادی هم برای گیربکس خودروهای چینی به وجود می‌آید که باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. مشکلات در گیربکس می‌تواند به صورت روشن شدن چراغ گیربکس نمایان شوند. در زیر به بررسی علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 پرداخته می‌شود. قبل از بررسی این موارد، بعد از روشن شدن چراغ گیربکس، حتما به مرکزی معتبر و تخصصی در این زمینه مراجعه کنید.

انتقال قدرت به میزان زیاد

در بررسی علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 باید گفت که گرم شدن بیش از اندازه انتقال قدرت یکی از رایج‌ترین دلایل روشن شدن چراغ است. اما دلیل این گرمای بیش از جد چیست؟ این مشکل می‌تواند ناشی از مسدود شدن کولر و همچنین ایرادات داخلی در چراغ گیربکس باشد.

کم بودن روغن گیربکس

کم بودن میزان و سطح مایعات بدون شک مشکلات زیادی را در بخش گیربکس خودرو به وجود می‌آورد. این مشکلات در نهایت حتی باعث تعویض شدن بسیاری از بخش‌ها هم می‌شوند. با کم شدن میزان روغن گیربکس، سیستم به صورت خودکار این عیب را تشخیص داده و با روشن کردن چراغ، راننده را از این مشکل مطلع می‌سازد. در این حالت باید در سریع‌ترین زمان اقدام به تعویض روغن گیربکس تیگو 5 کنید که مشکلات پیچیده و بزرگی برای گیربکس و بخش‌های دیگر خودرو به وجود نیاید. کم شدن روغن گیربکس هم ممکن است به دلیل نشتی روغن باشد.

نقص داخلی

دیگر علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 وجود نقص داخلی است؛ گیربکس‌هایی که از نوع اتومات هستند، بسیار پیچیده بوده و از بخش‌های بسیاری نیز تشکیل شده‌اند. از جمله بخش‌های گیربکس باید به بسته‌های کلاچ، دنده‌های سیاره‌ای و… اشاره کرد. اگر هر کدام از این بخش‌ها دچار مشکل و عیبی شوند، تمام سیستم گیربکس دچار اختلال می‌شود. با به وجود آمدن عیب‌هایی از این دست، خودرو با روشن کردن چراغ گیربکس، راننده را مطلع می‌کند.

ایرادات بدنه شیر

برخی از خودروهای با گیربکس اتومات دری بدنه سوپاپ در این بخش هستند. اما بدنه سوپاپ چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ این بدنه از معابری تشکیل شده که جریان سیال را به وسیله سوپاپ به بخش‌های مختلف انتقال قدرت منتقل می‌کند. با به وجود آمدن مشکل در بدنه سوپاپ، انتقال قدرت نیز با مشکل روبرو می‌شود و در نهایت گیربکس برای به حرکت در آوردن خودرو با مشکل روبرو می‌شود. در ادامه نیز چراغ خودرو روشن خواهد شد.

ایرادات مبدل گشتاور

مبدل گشتاور در طراحی گیربکس‌های اتومات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 ممکن است به دلیل مشکل در مبدل گشتاور باشد. مبدل ممکن است مشکلاتی مثل لرزش و لغزیدن را به وجود بیاورد. همچنین ممکن است مبدل جدا شده و چراغ گیربکس را نیز آلوده کند. در این حالت هم چراغ گیربکس تیگو 5 روشن می‌شود.

مشکلات الکترونیکی

خودروهای مدرن و جدید همچون تیگو 5، بخش‌های مختلف آن‌ها همچون چراغ گیربکس به وسیله ماژول کنترل، کنترل می‌شود که این بخش از حسگرهای زیادی اطلاعات را دریافت می‌کند. ماژول‌ها به وسیله شبکه داده با دیگر ماژول‌ها ارتباط می‌گیرد. ایراد در حسگر، ماژول و شبکه داده هم ممکن است روی روشن شدن چراغ گیربکس تاثیر بگذارد. همچنین سایر مشکلات در بخش‌های الکترونیکی همچون سیم کشی‌های معیوب و شیر برقی خراب هم می‌تواند در روشن شدن چراغ گیربکس تاثیر بگذارد.

آیا می‌توان با چراغ گیربکس روشن به رانندگی ادامه داد؟

آیا می‌توان با چراغ گیربکس روشن به رانندگی ادامه داد؟

بعد از بررسی علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5، ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد به وجود بیاید که آیا می توان در زمانی که چراغ گیربکس روشن است، به رانندگی ادامه داد یا خیر؟ همانطور که مطالعه کردید، روشن شدن چراغ گیربکس دلایل زیادی دارد؛ برخی از این دلایل جزئی و سطحی بوده و برخی دیگر پیچیده و مهم. به همین خاطر در زمان روشن شدن چراغ گیربکس، به دلیل آن که نمی‌توان از علت روشن شدن آن اطمینان پیدا کرد، نباید به رانندگی ادامه داد. در چنین شرایطی باید به نزدیک‌ترین مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس مراجعه کنید که مشکل را به طور تخصصی و اصولی برطرف کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 پرداخته شد. گیربکس بخش بسیار حساس و مهمی در خودرو است که تحت شرایطی به مشکل خورده و باید در زمانی کوتاه، به طور دقیق بررسی شود. برخی از مشکلات گیربکس بسیار پیچیده و اساسی هستند و باید توسط مرکزی تخصصی و افراد کاربلد مورد تعمیر قرار بگیرند.

مرکز تخصصی تعمیرکار، به عنوان مرکزی تخصصی و حرفه‌ای، تعمیرگاه خودرو آماده ارائه خدمات مختلف و نوین به همه مشتریان گرامی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با کارشناسان مربوطه جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک در تماس باشید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم