24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

چشمک زدن چراغ دنده جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده خودرو در کشور چین، کمپانی جیلی نام دارد. خودروهای این شرکت در کشور ما نیز فروش بسیار خوبی را داشته‌اند و به خاطر ظاهر بسیار خوب و امکانات پیشرفته مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند. گیربکس انواع مدل‌های جیلی به صورت اتوماتیک بوده و این گیربکس به دلیل حساسیت و نیاز به نگهداری دقیق، ممکن است با مشکلات و خطاهایی روبرو شود. یکی از علائم خرابی در این بخش مهم خودرو، چشمک زدن چراغ دنده جیلی است؛ اما این چشمک زدن می‌تواند به چه دلیل باشد؟ در ادامه این مطلب در خصوص این موضوع بیشتر صحبت می‌شود. پس اگر می‌خواهید از خودرو خود و مشکلات آن بیشتر بدانید که در زمان حساس، بهترین تصمیم را بگیرید، حتما تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دلیل چشمک زدن چراغ دنده جیلی

چشمک زدن چراغ دنده جیلی می‌تواند دلایل مختلفی را داشته باشد؛ اما موضوع مهم در این خصوص توجه به این علامت است. بلافاصله بعد از مشاهده چشمک زدن چراغ دنده جیلی باید اقدامات لازم را انجام دهید. در غیر این صورت خودرو شما با مشکلات بزرگ‌تر و پیچیده‌تری روبرو می‌شود که هزینه‌های بسیاری را نیز برایتان به دنبال خواهد داشت. در زیر برخی از دلایل روشن شدن و چشمک زدن این چراغ در خودرو جیلی با دنده اتومات را بررسی می‌کنیم.

جهت اطلاعات تکمیلی در خصوص تعمیر گیربکس جیلی کلیک کنید.

مشکل در شیر برقی

خطا و مشکل در هر بخشی از شیر برقی باعث روشن شدن و چشمک زدن چراغ دنده جیلی می‌شود. ممکن است در این حالت گیربکس در دنده 3 باقی بماند و نتوان آن را از این حالت خارج کرد. اگر با خاموش و روشن کردن خودرو گیر کردن دنده و چشمک زدن چراغ برطرف نشد، باید حتما به مرکز تخصصی گیربکس مراجعه کنید.

نیاز به تعویض روغن گیربکس

یکی از بخش‌های بسیار مهم و حساس در گیربکس، روغن گیربکس است. خودروهای اتومات معمولا دارای بخشی هستند که با توجه به استهلاک و میزان کیلومتر طی‌شده خودرو، زمان تعویض روغن گیربکس را برآورد می‌کند و در صورت رسیدن به زمان تعویض، چراغ گیربکس روشن می‌شود. در صورتی که نسبت به تعویض به موقع روغن گیربکس اقدام نکنید، گیربکس و خودرو مشکلات بسیار جدی را تجربه می‌کنند و قطعا هزینه‌های بسیار سنگینی نیز در پی آن به وجود می‌آیند.

تنظیم نبودن فشار روغن

یکی دیگر از دلایل چشمک زدن چراغ دنده جیلی، تنظیم نبودن میزان فشار روغن گیربکس است. این فشار در صورتی که کمتر یا بیشتر از حالت استاندارد باشد، باعث روشن شدن چراغ چک و گیربکس می‌شود. همچنین باید گفت ممکن است مسدود شدن راه و مسیر روغن گیربکس نیز باعث روشن شدن چراغ شود.

مشکل در ECU یکی دیگر از دلایل چشمک زدن چراغ دنده جیلی

ECU نیز بخش بسیار مهمی از خودرو به شمار می‌رود که وجود مشکل و ایراد در آن می‌تواند باعث روشن شدن چراغ چک و چراغ گیربکس شود. مشکلاتی مثل قطع ارتباط کابل کامپیوتر با پنل خودرو، آلودگی و کثیف بودن سوکت‌ها، مشکل در تامین ولتاژ و… باعث خرابی ایسیو می‌شوند. یکی از راه‌های اصلی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، توجه به زمان تعویض روغن گیربکس است. حتما در فواصل مشخص نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید. اگر بعد از بررسی‌های مختلف در این خصوص، همچنان مشکل پابرجا بود، باید حتما به مرکزی معتبر و تخصصی برای رفع مشکل مراجعه کنید. در چنین مراکزی با کمک دستگاه‌های عیب‌یاب دیاگ به صورت کامل و تخصصی عیب‌یابی صورت می‌گیرد و سپس با بهترین روش مشکل مربوطه حل می‌شود.

پاره شدن دسته موتور گیربکس یکی دیگر از دلایل چشمک زدن چراغ

از دیگر دلایل روشن شدن چراغ و چشمک زدن آن، به خصوص برای خودروهای با گیربکس اتومات از نوع CVT، باید به پاره شدن دسته موتور گیربکس اشاره کرد. پارگی دسته موتور گیربکس معمولا با علائم دیگری همچون تقه زدن گیربکس نیز همراه است. بلافاصله بعد از مشاهده اولین علائم باید به مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کنید.

فرسوده شدن صفحه کلاچ

از موارد رایج دیگری که می‌تواند روی گیربکس و عملکرد آن تاثیر گذاشته و باعث روشن شدن چراغ گیربکس و دنده شود باید به فرسودگی کلاچ اشاره کرد. علاوه بر فرسوده شدن کلاچ، نرسیدن میزان روغن کافی و مورد نیاز به پشت کاسه کلاچ هم روی عملکرد گیربکس تاثیر دارد. روشن شدن چراغ در کنار گاز هرز خوردن خودرو از علائم و نشانه‌های این مشکل در خودرو هستند که باید به طور سریع نسبت به رفع آن اقدام کنید. برای رفع چنین مشکلی ابتدا تمام روغن گیربکس تخلیه می‌شود و با روغن جدید جایگزین می‌شود. در صورت ادامه مشکل و روشن ماندن چراغ، بررسی و تعمیرهای تخصصی‌تری صورت می‌گیرد و همچنین ممکن ست بخش‌هایی از خودرو نیز نیاز به تعویض شدن داشته باشند.

روغن گیربکس جیلی امگرند اتومات

جمع‌بندی

چشمک زدن چراغ دنده جیلی یکی از مشکلاتی است که صاحبان این خودرو با آن مواجه می‌شوند. روشن شدن و چشمک زدن این چراغ دلایل مختلفی دارد که در این مطلب در مورد مهم‌ترین دلایل این موضوع بررسی‌هایی نیز انجام شد.

تعمیرگاه خودرو تعمیرکار، با استفاده از بهترین و مجهزترین دستگاه‌ها و همچنین متخصصین کاربلد و باتجربه، آماده خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف برای خودروهای با گیربکس اتوماتیک است. بنابراین در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از این قبیل، حتما در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز تخصصی تعمیرکار مراجعه کرده و از خدمات و امکانات این مجموعه استفاده کنید.

 

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم