نصب گیربکس اتوماتیک خودروهای مختلف ایرانی

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

نصب گیربکس اتوماتیک؛ نیازمند دانش فنی و تخصصی بالا

نصب گیربکس اتوماتیک؛ نیازمند دانش فنی و تخصصی بالا

گیربکس‌های اتوماتیک در بسیاری از خودروهای تولید داخل استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو 206، مگان، ال نود، ساندرو، ریو، کوییک و حتی پراید اشاره کرد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که گیربکس‌های استفاده شده در این خودروها الزاما یکسان نیستند. توجه داشته باشید که در بسیاری از این خودروها، مراحل باز کردن و نصب گیربکس یکسان است و باید جلوبندی ماشین باز شود. در این مطلب، با روش نصب گیربکس اتوماتیک در انواع خودروها آشنا می‌شویم.

نصب گیربکس اتومات ۲۰۶

نصب گیربکس اتومات ۲۰۶

گیربکس استفاده شده در خودروی پژو 206 از نوع AL4 است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این گیربکس مجهز به چهار دنده و با تکنولوژی AT می‌باشد. نکته جالب توجه درباره این جعبه دنده این است که به دلیل فناوری نسبتا قدیمی، این گیربکس بیشتر قابلیت استفاده شهری دارد و ممکن است در رانندگی جاده‌ای به دلیل شتاب کم خسته‌کننده باشد. در صورت نیاز به بهترین تعمیرگاه پژو 206 در این پست همراه ما باشید.

برای دسترسی به گیربکس اتوماتیک پژو 206، باید مجموعه جلوبندی ماشین به صورت کامل باز شود. حال اگر قصد دارید تا گیربکس ماشین را نصب کنید، باید به صورت معکوس تمام این مراحل طی شوند. به این معنی که ابتدا گیربکس سر جای خود قرار می‌گیرد. سپس، نوبت به بستن قطعات مختلف می‌رسد. توجه داشته باشید که در این بخش، اگر هرکدام از قطعات جلوبندی مشکل داشته باشند، بررسی می‌شوند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. بعد از بسته شدن گیربکس و جلوبندی، نوبت به بررسی اجمالی قطعات می‌رسد که هیچ قطعه‌ای از قلم نیفتاده باشد.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

نصب در اصفهان

نصب در اصفهان

شهر اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است. با این حال، دریافت خدمات تعمیر و نصب گیربکس اتوماتیک در این شهر ممکن است کمی چالش برانگیز باشد؛ چرا که تعمیرگاه‌های زیادی گیربکس‌های اتوماتیک را در این شهر تعمیر و نصب نمی‌کنند. همچنین نمایندگی‌های زیادی هم از سمت خودروسازها در این شهرها وجود ندارند. این موارد دست به دست هم داده‌اند تا دریافت خدمات نصب و تعمیر گیربکس در اصفهان کمی سخت باشد.

پیشنهاد می‌کنیم کمیت را فدای کیفیت نکنید؛ به این معنی که اگر دیدید یک تعمیرگاه بسیار خلوت است و این موضوع مقطعی نیست، این احتمال وجود دارد که کیفیت کار آن مجموعه پایین باشد. به همین خاطر، برای تعمیرگیربکس اتوماتیک ماشین خود، بهتر است که به سراغ تعمیرگاه‌های متفرقه نروید. در واقع، بهتر است که برای تعمیر این بخش حساس از ماشین، به سراغ نمایندگی‌های مجاز بروید و مدت زمان بیشتر تعمیر گیربکس را به جان بخرید. با این کار، مطمئن باشید که در انتها رضایت بالایی از تصمیم خود خواهید داشت.

نصب روی پراید

نصب روی پراید

پراید را می‌توان اقتصادی‌ترین و در عین حال رایج‌ترین خودروی تولید داخل دانست. به صورت فابریک کارخانه، در خودروی پراید از گیربکس اتوماتیک استفاده نشده است، اما می‌توانید با کمی بودجه، گیربکس پراید خود را از دستی به اتوماتیک تغییر دهید.

در خودروی پراید معمولا از گیربکس‌های AT آن هم از نوع 4 سرعته استفاده می‌شود. این گیربکس‌ها به دلیل قیمت مناسب، وزن کم و در عین حال، مناسب برای مصارف شهری بودن، می‌توانند یک گزینه جذاب برای این ماشین اقتصادی درون شهری باشند.

نصب گیربکس اتوماتیک روی پراید سختی‌های خاص خود را دارد که اگر در حال تعویض گیربکس به حالت اتوماتیک باشید هم تشدید می‌شود. چرا که با این کار، خودروی شما نیاز به سیم کشی جدید گیربکس، سنسورهای جدید و حتی در مواقعی افتر مارکتی دارد. همچنین کامپیوتر خودرو هم دوباره باید برنامه‌ریزی یا همان ریمپ شود تا گیربکس متوجه شود که در چه دور موتوری باید تعویض دنده را انجام دهد.

نصب در تبریز

نصب در تبریز

شهر تبریز یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای ایران است که تعمیرگاه‌های گیربکس زیادی در آن قرار دارند. ممکن است در مواقعی بخواهید در این شهر بخواهید خدمات مربوط به نصب گیربکس را دریافت کنید. در این صورت، باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است حتما به سراغ نمایندگی‌های مجاز برای تعویض، تعمیر و نصب گیربکس بروید. چرا که مراکز غیرمجاز می‌توانند به دلیل نداشتن دانش فنی کافی، باعث آسیب رسیدن به گیربکس و اجزای دیگر ماشین شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر قصد تبدیل گیربکس ماشین از دنده‌ای به اتومات را دارید، این کار حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. چرا که یک اشتباه کوچک در سیم‌کشی می‌تواند منجر به آتش گرفتن تمام خودرو شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

نصب گیربکس اتومات ریو

نصب گیربکس اتومات ریو

ریو را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات سایپا دانست که در تیپ‌های مختلفی عرضه شد و از همان ابتدا توانست به محبوبیت خاصی دست پیدا کند. خودروی ریو، یکی از ماشین‌هایی است که می‌توانید با خیالی آسوده از بابت استهلاک گیربکس، برای سالیان سال از آن استفاده کنید.

مانند بسیاری از خودروهای تولید داخل دیگر، در خودروی ریو اتوماتیک هم از یک گیربکس خودکار 4 سرعته استفاده شده است. این جعبه دنده دارای ضریب بسیار مناسب و با بالاترین میزان هماهنگی با موتور خودرو است. توجه داشته باشید که ریو اتوماتیک هم برای تعمیر، تعویض و نصب گیربکس نیاز به باز کردن جلوبندی دارد. از این رو، اگر با باز شدن جلوبندی ماشین متوجه شدید که جلوبندی خودروی شما مشکل دارد، به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید. در نظر داشته باشید که هزینه نصب گیربکس اتوماتیک ریو ممکن است از خودروهایی ماند 206 هم به مراتب بیشتر باشد.

نصب گیربکس اتوماتیک تیبا

نصب گیربکس اتوماتیک تیبا

خودروی تیبا، از موتور بهبود یافته و گیربکس پراید برخوردار است. در این خودرو خبری از گیربکس اتوماتیک به صورت فابریک کارخانه نیست و در صورت نیاز می‌توانید به صورت دستی این تعویض را انجام دهید. برای نصب گیربکس اتوماتیک روی تیبا باید ابتدا جلوبندی باز شده و گیربکس دستی قدیمی خارج شود. بعد از تهیه گیربکس جدید، نوبت به اجرای سیم‌کشی و نصب سنسورهای جدید ماند سنسور سرعت می‌رسد. توجه داشته باشید که خودروی تیبا هم برای تعویض و نصب گیربکس اتوماتیک فرایندی شبیه به خودروی پراید دارد و از این رو، بهتر است که انجام این کار را به نمایندگی‌های مجاز و معتبر بسپارید.

نصب گیربکس اتوماتیک سمند

نصب گیربکس اتوماتیک سمند

به تازگی سمند اتوماتیک به بازار معرفی شده اما هنوز عرضه نشده است. به احتمال زیاد، در این خودرو از یک گیربکس AMT استفاده شود. شما هم می‌توانید این گیربکس و یا نوع دیگری مانند AT را روی سمند دنده دستی خود نصب کنید که کمی هزینه‌بر اما تجربه‌ای لذت‌بخش است.

نصب گیربکس اتومات کوییک

نصب گیربکس اتومات کوییک

در نسخه‌هایی با نام کوییک اتوماتیک پلاس، در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده شد.

در فایل زیر درباره بهبود عملکرد گیربکس cvt صحبت کردیم:

این گیربکس همان جعبه دنده پیوسته است که می‌تواند برای مصارف شهری گزینه مناسبی باشد. توجه داشته باشید که به دلیل پلتفرم یکسان با تیبا، فرایند نصب گیربکس در این ماشین، تفاوت چندانی با تیبا ندارد و تنها نیاز به سیم‌کشی جدید و نصب سنسورهای دیگر نیست.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

برای مشاهده قیمت گیربکس اتوماتیک کوییک به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

نصب در انواع خودروها

نصب در انواع خودروها

برای تعمیر گیربکس بسیاری از خودروها نیاز است که گیربکس از ماشین خارج و باز شود. برای نصب و همین‌طور باز کردن گیربکس ماشین، معمولا باید جلوبندی خودرو هم باز شود. شما می‌توانید برای خودروهایی مانند پراید، تیبا، فولکس گل و دیگر خودروهایی به صورت کارخانه‌ای گیربکس اتوماتیک ندارند، با هزینه معقولی، جعبه دنده اتوماتیک نصب کنید. توجه داشته باشید که نصب گیربکس اتوماتیک در این خودروها می‌تواند زمان‌بر باشد و نیاز به دانش تخصصی هم دارد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که برای تعمیر گیربکس به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید.
 

تعمیرکار به عنوان مدرن ترین تعمیرگاه خودرو شما را تشویق می کند برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید .

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

4 دیدگاه دربارهٔ «نصب گیربکس اتوماتیک | صفر تا صد نصب گیربکس در خودروهای مختلف ایرانی»

  1. ناهید جباری

    سلام با نصب گیربکس اتوماتیک رو تیبا مصرف بنزینش تغییری میکنه؟ بعد آیا استهلاک ماشین هم بالا میره یا نه؟ ممکنه یکم بیشتر درباره این موارد توضیح بدید

  2. سلام من دنبال مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در تهران میگردم شما رو پیدا کردم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سمند EF7 چقدر هزینه میبره و آیا توصیه میشه؟

  3. وقت شما بخیر چگونه ماشین دنده ای را اتومات کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید برای ماشین من ببینم ارزش داره یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *