24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

گیربکس ۲۰۷ اتومات mc | مشخصات کامل

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس 207 اتومات mc؛ یک جعبه دنده منحصربه‌فرد

پژو 207 اتومات در سال 2006 توسط خودروسازان فرانسوی و در نمایشگاه شهر ژنو به نمایش گذاشته شد. ایران خودرو به دنبال عرضه خودروی 207i هاچ‌بک پانوراما با گیربکس 4 سرعته و اتومات، خودروی پژو 207i هاچ‌بک با موتور TU5P و گیربکس 6 سرعته اتومات با سقف قرمز (MC) را روانه بازار کرد. عبارت MC مخفف Multi-Color به معنای رنگ‌های ترکیبی است. بنابر آمارها، پژو ۲۰۷ اتومات سومین خودروی پرطرفدار در میان خودروهای پژو در ایران است. در این مطلب قصد داریم به بررسی گیربکس ۲۰۷ اتومات mc بپردازیم.

جهت اطلاعات کامل در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک کلیک کنید.

جهت اطلاعات درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 کلیک کنید.

گیربکس پژو 207 اتومات mc

امروزه خودروهای اتومات در مقایسه با نوع دستی، طرف‌داران بیش‌تری دارند؛ چرا که سرعت و شتاب بیش‌تری ارائه می‌دهند و افراد می‌توانند با استفاده از آن رانندگی راحت‌تری را تجربه ‌کنند. پژو ۲۰۷ به دلایل داشتن امکانات رفاهی عالی و همینطور مزایای قابل قبول در مقایسه با سایر خودروها، خیلی زود طرفداران زیادی در ایران پیدا کرد. لازم به ذکر است که مهم‌ترین قسمت یک خودرو، گیربکس آن است. به همین دلیل است که هر چه گیربکس عملکرد بهتری داشته باشد، کیفیت رانندگی خودرو نیز بالاتر خواهد بود.

گیربکس ۲۰۷ اتومات mc از سیستم مبدل گشتاور و کنترل الکترونیکی استفاده می‌کند. باید گفت در این نوع از گیربکس اتوماتیک همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک (ترکیبی از الکترونیک و هیدرولیک) مدیریت می‌شود. این خودرو مجهز به گیربکس اتومات است. این مکانیزم شامل دو زنجیره و چرخ‌دنده خورشیدی است که اصطلاحا به شکل سیاره‌ای حرکت می‌کنند. گیربکس اتوماتیک از لحاظ به دو دسته تیپ‌ترونیک (‌با قابلیت تعویض دنده به‌صورت دستی) و اتوماتیک تقسیم می‌شود.

در پژو ۲۰۷ اتومات mc ابتدا موتور نیروی مکانیکی را دریافت می‌کند و این نیرو در ادامه توسط مبدل گشتاور به گیربکس منتقل می‌شود. البته خودروهای اتومات، کلاچ ندارند؛ بنابراین در چنین خودروهایی مبدل گشتاور جایگزین کلاچ شده است و وظیفه افزایش تدریجی گشتاور در طی حرکت را برعهده دارد. مبدل گشتاور از طریق فرایند هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس خودرو منتقل می‌کند.

معایب گیربکس ۲۰۷ اتومات

تعویض دنده در پژو 207 اتومات

موتور پژو 207 در مقایسه با سایر هاچ‌بک‌ها قدرت و گشتاور مناسبی دارد و به دلیل استهلاک پایین و نیز بی‌صدا بودن در حین کارکرد، این خودرو طرفداران زیادی دارد. در پژو ۲۰۷ اتومات mc عوض کردن دنده با یک واحد الکترونیکی و با کمک چند سنسور (حسگر) انجام می‌شود. ساختار این نوع گیربکس به این صورت است که برای کنترل و مدیریت شیرها و رگلاتورهای موجود در قسمت هیدرولیک، کامپیوتر از هر یک از سنسورها پیام دریافت می‌کند.

سایر مشخصات فنی پژو 207 اتومات

بنابر استاندارد ISO 26262 اولین تعمیرات اساسی گیربکس ۲۰۷ اتومات mc بعد از 300 هزار کیلومتر پیمایش انجام می‌شود. از این رو، قابلیت اطمینان این نوع گیربکس در حد گیربکس‌های درجه یک جهان است. گفتنی است با توجه به ساختار سبک، فشرده و نوع الگوریتم تعویض دنده، راندمان انتقال قدرت گیربکس ۲۰۷ اتومات mc در دنده پنج بیشتر از 94 درصد است و حداکثر افت گشتاور آن نیز کمتر از 11 نیوتن‌برمتر می‌باشد. گیربکس پژو ۲۰۷ اتومات mc جعبه دنده ۶ سرعته خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک و ساخت شرکت چینی DAE است.

از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به قابلیت کروز کنترل، سقف قرمز، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای پیش‌کشنده سرنشینان جلو، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای عقب، سیستم قطع‌کن سوخت، صندلی عقب دارای ایزوفیکس (Iso-Fix)، فرمان تلسکوپی، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، فرمان برقی با کلیدهای کنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز کمکی، ترمز دیسکی عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب و همچنین چراغ جلو مجهز به چراغ روز (Daylight) اشاره کرد.

روغن گیربکس 207

مشکلات رایج در گیربکس ۲۰۷ اتومات

روشن شدن چراغ گیربکس یکی از مشکلات رایج در خودروهای اتومات از جمله ۲۰۷ اتومات است که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ از جمله خرابی شیر برقی، سررسیدن زمان تعویض روغن گیربکس، کم یا زیاد شدن فشار روغن، یا وجود مشکل در ECU.

از دیگر معایب رایج در خودروی پژو ۲۰۷ اتومات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس ضربه زدن در هنگام جابجایی دنده از ۱ به ۲
  • گرم شدن گیربکس و سیستم خنک‌کننده آن

استفاده از خدمات تعمیرکار برای سرویس گیربکس ۲۰۷ اتومات mc

در قطعات گیربکس ۲۰۷ اتومات از مواد چندان باکیفیتی استفاده نشده است. از سوی دیگر، در سیستم خنک‌کننده این گیربکس نیز ضعف‌هایی وجود دارد. این مشکلات باعث می‌شوند تا در زمان دنده معکوس یا قرار دادن دنده عقب از گیربکس صداهای ناخوشایندی به گوش برسد و یا اینکه به اتاق خودرو ضربه وارد شود.

آیا گیربکس پژو 207 اتومات mc شما نیاز به تعمیر دارد؟ در این صورت تعمیرکار با سال‌ها تجربه در تعمیر گیربکس‌های اتومات پژو 207 آماده است تا به شما کمک کند. ما در تعمیرکار معتقدیم که تعمیر خودرو باید با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن انجام شود. برای استفاده از خدمات تعمیرگاه خودرو تعمیرکار، با ما تماس بگیرید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.