آموزش نصب سیستم صوتی خودرو با کمک انبردست و سیم چین

آموزش نصب سیستم صوتی خودرو با استفاده از انبردست و سیم‌چین

اگر شما هم از آن دست افراد هستید که به سیستم صوتی خودرو خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید سیستمی پرقدرت و باکیفیت روی خودروی خود داشته باشید، باید بگوییم که به راحتی و با کمک ابزارهای ساده امکان نصب این سیستم‌های توسط خودتان وجود دارد. از این رو برای علاقه‌مندان، در این مطلب آموزش نصب سیستم صوتی خودرو به کمک ابزارهای ساده را بررسی می‌کنیم. اگر دوست دارید سیستم صوتی خودروی خود را به راحتی و در کمترین زمان نصب کنید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

نکات مهم پیش از نصب سیستم صوتی

پیش از آموزش نصب سیستم صوتی خودرو، باید با برخی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارند آشنا شده و آن‌ها را رعایت کنید. پیش از هر کار بباید قطب مثبت باتری ماشین را قطع کنید. همچنین باید بدانید که آمپلی فایر تولید گرما می‌کند، از این رو باید در محیطی و مکانی باشد که در آن هوا جریان داشته باشد. اگر اسپیکرها در محفظه قرار می‌گیرند، می‌توان آمپلی فایر را در کنار آن قرار دارد.

بهتر است از سوراخ‌های موجود برای عبور سیم‌ها استفاده کنید و سوراخ‌های جدید را ایجاد نکنید. اما در صورت ایجاد سوراخ جدید، داخل آن‌ها را رنگ کرده یا از مهره پلاستیکی استفاده کنید که باعث آسیب به سیم نشود. همچنین باید سوراخ را به نحوی ایجاد کنید که آسیبی به بخش‌های مختلف خودرو وارد نشود.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کنید آن است که توصیه می‌شود سیم کشی را زیر کف و در امتداد درب خودرو انجام داده و سعی شود که سیم کشی کمتری به منظور حفظ نظم بهتر استفاده شود. باید موقعیت باتری را نیز در نظر داشته باشید و از سیم‌های مستقیم همراه محافظ استفاده کنید. باید کابل‌های RCA در قسمت مخالف خودرو برابر سیم‌های برق مسیریابی شوند که از تداخل‌های احتمالی جلوگیری شود.

از در اختیار داشتن سیم کافی و ابزار مناسب اطمینان حاصل کنید.

آشنایی با رنگ‌بندی سیم کشی

در آموزش نصب سیستم صوتی خودرو بسیار مهم است که بدانید کدام سیم مربوط به کدام اتصال است. ممکن است رنگ‌بندی‌ها در خودروهای مختلف با هم تفاوت داشته باشد؛ اما رنگ‌بندی استاندارد در زیر به صورت کامل آورده شده است.

سیم زرد: سیم بک آپ است که به دایم خودرو وصل شده و اطلاعات ذخیره‌شده را استفاده می‌کند.

سیم سیاه: سیم بدنه است که به بدنه خودرو وصل می‌شود.

سیم قرمز: سیم ای سی سی است که به ردیف اول سوئیچ وصل می‌شود.

سیم آبی: سیم ریموت آنتن بوده و به آنتن وصل می‌شود.

سیم آبی همراه نوار سفید: سیم ریموت آمپلی است و برای اتصال به آمپلی فایر کاربرد دارد.

سیم سبز کم رنگ: سیمی است که به ترمز دستی ماشین وصل می‌شود.

سیم نارنجی با نوار سفید: این سیم، سیم روشن‌کننده کیلومتر سنج است.

سیم سفید با نوار سیاه: مربوط به باند جلو سمت راست راننده است.

سیم سبز پررنگ و سبز پررنگ با نوار سیاه: مربوط به باند عقب سمت راننده.

سیم بنفش با نوار سیاه و سیم بنفش: مربوط به باند عقب سمت شاگرد است.

سیم طوسی با نوار سیاه و سیم طوسی: مربوط به باند جلو سمت شاگرد است.

سیم قهوه‌ای: سیم قطع کن صدای آهنگ در زمان تماس تلفنی است که در زمان اتصال از طریق گوشی کاربرد دارد.

مراحل نصب سیستم صوتی خودرو

مراحل نصب سیستم صوتی خودرو

در بحث آموزش نصب سیستم صوتی خودرو، به مراحل نصب این سیستم می‌رسیم. برای این کار ابتدا باید فریم داشبورد باز شده و سیستم صوتی خارج شود. در ادامه باید کانکتورهای پشت سیستم صوتی را نیز جدا کنید. سپس سیم اتصال به زمین را به بدنه ماشین متصل کنید.

در مرحله بعد باید لاستیک‌های سمت درب شاگرد را برای عبور سیم‌ها خارج کنید. البته این کار برای حفظ ظاهر مناسب خودرو انجام می‌شود. در ادامه باید فیوز را درون سیم برق گذاشته و انتهای کل اتصالات را ببندید. بهتر است فیوز را به باتری خودرو نزدیک‌تر کنید. دستگاه گیرنده دیجیتال زیر داشبورد قرار گرفته و سیم‌های آنتن را به آن متصل کنید و از سمت دیگر نیز باید به رابط برق اصلی خودرو وصل شود.

حال سیم برق را از آمپلی فایر به باتری متصل کرده و اطمینان حاصل کنید که سیم کسی نزدیکی کابل‌های RCA قرار نداشته باشد. سیم اصلی سیستم صوتی را به اتصال باتری بزنید و دو سیم مثبت و منفی را متصل کنید. در انتها نیز باید جریان برق را دوباره وصل کنید.

جمع‌بندی

نصب سیستم صوتی خودرو با کمک ابزارهای ساده یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاع از آن هستند. در این مطلب به آموزش نصب سیستم صوتی خودرو با کمک انبردست و سیم چین پرداخته شد. شما می‌توانید با استفاده از این آموزش به راحتی سیستم صوتی خودرو خود را راه‌اندازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم