24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس آردی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

شرکت ایران‌خودرو، پژو آردی را از سال 1378 تا 1385 تولید کرد. موتور این خودرو پیکان و بدنه آن پژو 405 است. علت اینکه این خودرو RD نام گرفته این است که دیفرانسیل آن در قسمت عقب خودرو قرار دارد. RD مخفف کلمه Rear Wheel Drive است و گیربکس این خودرو با گذشت زمان و کارکرد زیاد با خرابی مواجه می‌شود. ما قصد داریم شما را با تعمیر گیربکس آردی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای اطلاعات کلی در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک می توانید روی عبرات آن کلیک کنید.

هزینه تعمیر گیربکس آردی

هزینه تعمیر گیربکس آردی

در ایران به دلیل وجود مشکلی به نام تورم، قیمت کالاها و همچنین خدمات ثابت نیست و طی زمان با افزایش چشمگیر همراه است. لذا نمی‌توان مبلغ دقیقی از هزینه تعمیر گیربکس این خودرو بیان کرد. برای کسب اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس خودروی آردی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس پژو آردی

تعمیر گیربکس پژو آردی

گیربکس این خودرو 5 سرعته و به‌صورت دستی است. از جمله متداول‌ترین خرابی‌های گیربکس این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تعمیر گیربکس آردی

گیربکس نقش اصلی و مهمی در حرکت خودرو ایفا می‌کند. تبدیل نیروی تولید‌شده توسط موتور نیروی حرکتی و انتقال آن به چرخ‌های خودرو با استفاده از گیربکس انجام خواهد شد که موجب حرکت خودرو می‌شود. گیربکس خودرو آردی دارای سیستم پیچیده‌ای است که در اثر استفاده ناصحیح از آن و یا افزایش کارکرد آن ایرادات گوناگونی در آن ایجاد خواهد شد و حرکت خودرو را با اختلال مواجه می‌کند.

نشتی مایع گیربکس، ایجاد گرمای بیش از اندازه در گیربکس، تعویض دنده به سختی، کاهش سطح روغن، ایجاد بوی سوختگی، روشن‌شدن چراغ چک خودرو و ایجاد صداهای غیرطبیعی در گیربکس از علائم رایج خرابی گیربکس آردی است که ایرادات موجود باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب و حرفه‌ای بررسی شود و اقدامات لازم نیز برای تعمیر آن صورت گیرد تا آسیبی به دیگر قطعات گیربکس وارد نشود.

شروع به کار گیربکس با تأخیر

شروع به کار گیربکس با تأخیر

اگر گیربکس آردی شما با تاخیر شروع به کار می‌کند، ممکن است یکی از مشکلات زیر اتفاق افتاده باشد:

  • گرمای بیش‌ازحد گیربکس
  • نفوذ آب و هرگونه مایعات به گیربکس
  • نشت و یا آلودگی روغن گیربکس

بوی سوختگی

بوی سوختگی

مهم‌ترین دلیل وجود بوی سوختگی در ماشین، نبود و یا کمبود روغن گیربکس است.

بروز سروصدا در زمان خلاصی خودرو

بروز سروصدا در گیربکس

اصلی‌ترین علل بروز صدا در زمان خلاصی خودرو عبارتند از:

  • کمبود و یا نبود روغن گیربکس
  • آسیب‌دیدگی و فرسودگی چرخ‌دنده‌ها و یا دیگر قطعات داخلی گیربکس

روشن شدن چراغ چک

روشن شدن این چراغ‌های هشداردهنده از بارزترین علائم خرابی گیربکس است. مهم‌ترین دلایل بروز این علائم عبارتند از:

  • خرابی سنسورها
  • گرمای بیش‌ازاندازه گیربکس

بروز سروصدا در گیربکس

از بارزترین علل بروز صدا در گیربکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌دیدگی و فرسودگی یاتاقان‌ها و یا چرخ‌دنده‌ها
  • نبود و یا کمبود روغن گیربکس

نشت روغن گیربکس

مهم‌ترین دلایل نشت روغن گیربکس به شرح زیر هستند:

  • آسیب‌دیدگی و یا فرسودگی چرخ‌دنده‌ها
  • خرابی واشرهای گیربکس
  • آسیب‌دیدگی کاسه‌نمد

حرکت نکردن خودرو

اگر خودروی خود را در وضعیت دنده یک قرار داده‌اید، اما حرکتی نمی‌کند، ممکن است روغن گیربکس و یا همان واسکازین به‌شدت کاهش‌ یافته باشد و یا قطعات داخلی آن دچار فرسودگی شدید و یا شکستگی شده باشد.

سخت جا رفتن دنده

سخت جا رفتن دنده

اگر دنده خودروی آردی شما به‌سختی جا می‌رود، ممکن است یکی از مشکلات زیر رخ داده باشد:

  • نشتی روغن گیربکس
  • آلودگی و یا ناخالصی روغن گیربکس
  • فرسودگی و یا شکستگی قطعات داخلی گیربکس

بروز اختلال در سیستم کلاچ

بروز اختلال در سیستم کلاچ

اگر کلاچ خودروی آردی شما به‌راحتی آزاد نمی‌شود، جهت تعویض دنده مجبور هستید بیش‌ازاندازه کلاچ را پایین ببرید و یا برای گرفتن نیم‌ کلاچ، کلاچ را بیش‌ازاندازه بالا بیاورید، ممکن است گیربکس خودروی با مشکل روبرو شده باشد. اگر کلاچ خودروی آردی شما بیش‌ازحد بالا است، احتمالا صفحه‌کلاج یا دیسک دچار فرسودگی شده و باید تعویض شود. اگر کلاچ خودروی شما بیش‌ازاندازه پایین است، احتمالا سیستم هیدرولیک دچار مشکلاتی شده است.

تعمیر گیربکس آردی تهران

تعمیر گیربکس آردی تهران

گیربکس این خودرو باید توسط متخصصان ماهر و در تعمیرگاه‌های معتبر انجام بگیرد. یکی از تعمیرگاه‌های معتبر و مطرح در سطح شهر تهران، تعمیرگاه مجموعه تعمیرکار است. این مجموعه با داشتن سابقه‌ای درخشان و متخصصانی باتجربه گزینه‌ای مناسب برای شما است. به‌منظور کسب اطلاع بیشتر از خدمات این مجموعه تعمیرگاهی به سایت ما مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس روا سال

تعمیر گیربکس روا سال

از سال 1385 که تولید خودروی آردی متوقف شد، روا جایگزین آن شد و تا سال 1390 تولید می‌شد. این خودرو شباهت‌های فراوانی با آردی دارد. تعمیر گیربکس این خودرو نیز باید در تعمیرگاه‌های معتبر انجام بگیرد.

تقویت گیربکس آردی

تقویت گیربکس آردی

به‌منظور تقویت گیربکس آردی خود می‌توانید به یکی از تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

قیمت گیربکس آردی دست دوم

در کشور ما به دلیل وجود مشکل تورم قیمت کالاها ثابت نیست. جهت اطلاع از قیمت گیربکس دست دوم انواع خودروها می‌توانید با کارشناسان سایت تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس آردی در کرج

تعمیر گیربکس آردی در کرج

گیربکس پس از موتور پیچیده‌ترین قسمت خودرو است. لذا جهت تعمیر گیربکس خودروی خود حتما به یکی از تعمیرگاه‌های معتبر شهر مراجعه کنید.

سخن پایانی

آردی یکی از خودروهای پرطرفدار در دهه 80 بود. در حال حاضر نیز ممکن است ممکن است در خیابان این خودرو را مشاهده کنید. گیربکس این خودرو 5 سرعته و از نوع دستی است. بوی سوختگی، نشت روغن، عدم حرکت خودرو، روشن شدن چراغ چک، لرزش، بروز صدا و به‌سختی جا رفتن دنده از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی گیربکس این خودرو هستند. اگر شما هم به دنبال تعمیر گیربکس آردی هستید، از خدمات مجموعه تعمیرکار بهره‌مند شوید.

گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که عمده وظیفه‌اش تسهیل تغییر دنده و انتقال گشتاور موتور به چرخ‌ها را دارد. این گیربکس‌ها از پیچیده‌ترین اجزای خودرو هستند و متأسفانه ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوند که به خرابی و نقص‌های عملکردی منجر می‌شوند.

یکی از مشکلات شائع در گیربکس اتوماتیک، انتقال ناپایدار گیربکس است که معمولا به علت نقص در کارکرد ترمزها، سیستم‌های کنترلی یا رگولاتورهای داخلی گیربکس رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند باعث حرکت ناخواسته خودرو در لحظات غیرمنتظره شود و خطرناک باشد. همچنین، گیرکردن دنده‌ها و عدم تغییر صاف و نرم دنده‌ها نیز از مشکلات معمول در گیربکس‌های اتوماتیک است که ممکن است به دلیل خرابی سیستم هیدرولیک یا لغزش کلاج‌ها ایجاد شود.

علل خرابی گیربکس اتوماتیک نیز می‌تواند به عوامل مختلفی برگردد. نقص در نگهداری و تعمیرات منظم، مصرف نادرست و ناکافی روغن گیربکس، و استفاده نادرست از سیستم ترمز می‌توانند باعث کاهش عمر و کیفیت گیربکس شوند. همچنین، تصادفات و ضربه‌های ناگهانی به خودرو نیز می‌توانند باعث خرابی‌های جدی در اجزای گیربکس اتوماتیک شوند. بنابراین، نگهداری منظم، رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده و توجه به نشانه‌های اخطاری در صورت بروز مشکلات، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند تا عمر مفید گیربکس افزایش یابد و خرابی‌های جدی جلوگیری شود.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.