24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای بازار، پراید و محصولات زیرمجموعه‌اش هستند. پراید‌ به صورت فابریک تنها با گیربکس دنده‌ای به بازار عرضه شده است. اما در حال حاضر، امکان تبدیل جعبه‌دنده این خودرو به اتوماتیک وجود دارد. اگر صاحب پراید اتوماتیک هستید و نیاز به تعمیر جعبه‌دنده خودروی خود دارید، ما در مجموعه تعمیرکار آماده ارائه خدمات هستیم. برای آشنایی با روش تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید، این مطلب از تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار را بخوانید.

آیا امکان تبدیل گیربکس پراید به نوع اتوماتیک وجود دارد؟

آیا امکان تبدیل گیربکس پراید به نوع اتوماتیک وجود دارد؟

پراید را می‌توان ارزان‌ترین خودروی تولید داخل معرفی کرد که دارای مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی است. از جمله این مدل‌ها می‌توان به صبا، هاچبک (نسیم)، 131، 132، 151 و 111 اشاره کرد. به طور کلی، تمام این پرایدها از نظر گیربکس با هم یکسان هستند و تفاوت چندانی میان آن‌ها وجود ندارد.

عدم برخورداری از گیربکس اتوماتیک در خانواده پراید باعث شده است تا بسیاری از افرادی که به دنبال خودروی اتوماتیک ارزان قیمت هستند، امکان انتخاب یکی از محصولات خانواده پراید را ندارند. این در حالی است که در حال حاضر امکان تبدیل جعبه‌دنده گیربکس این خودرو به اتوماتیک وجود دارد.

لینک مفید در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک دیگر ماشین ها

تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید – گیربکس‌های اتوماتیک قابل نصب روی پراید

تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید - گیربکس‌های اتوماتیک قابل نصب روی پراید

در حال حاضر گیربکس‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با جعبه‌دنده دنده‌ای و معمولی پراید جایگزین کرد. نکته‌ای که درباره گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارد، این است که این جعبه‌دنده‌ها دارای دو نوع مکانیکی و الکترونیکی هستند.

گیربکس‌های اتوماتیکی که از نوع مکانیکی هستند، از فناوری‌های قدیمی مانند فشار روغن برای تعویض دنده‌ها استفاده می‌کنند. این گیربکس‌ها معمولا از نوع سه دنده هستند و تعویض دنده‌ها در آن‌ها با سرعت مناسبی انجام می‌شود. در مقابل، این گیربکس‌ها شتاب اولیه چندان جالبی ندارند.

نوع دیگری از گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارند که به آن‌ها گیربکس الکترونیکی اتوماتیک گفته می‌شوند که نوع هوشمند گیربکس‌های قدیمی هستند. در این گیربکس‌ها از سنسورها و قطعات با فناوری بالایی استفاده شده است. این فناوری‌ها باعث افزایش کارایی گیربکس می‌شوند. در مقابل، هزینه تعمیر آن‌ها به مراتب بالاتر است.

گیربکس‌هایی که قابلیت نصب روی خودروی پراید را دارند، معمولا از نوع سه یا چهار دنده AT یا AMT هستند. برای بازدهی بهتر و عدم نیاز به ایجاد تغییرات در سیم‌کشی، بهتر است که برای این خودرو به سراغ گیربکس‌های مکانیکی بروید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید

یکی از خودروهای پرطرفدار و رایج در بازار ایران پراید است که هزینه پایینی برای تعمیر و نگه‌داری نسبت به انواع خودروها دارد. گیربکس پراید اغلب به صورت دستی است اما گاهی اوقات افراد آن را تبدیل به گیربکس اتومات می‌کنند.

گیربکس اتوماتیک پراید نیز در اثر استفاده زیاد از آن بعد گذشت مدتی از کارکرد آن دچار خرابی‌های گوناگونی خواهد شد که باید به موقع اقدام به تعمیر گیربکس شود و علائم آسیب آن را در مدت زمان کوتاهی برطرف نمود. همچنین تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک پراید باید در تعمیر‌گاه‌های معتبر و معروف تحت نظر افراد کارآزموده و حرفه‌ای انجام شود.

در این صورت آسیبی حین تعمیر به بقیه قطعات گیربکس وارد نخواهد شد و عملکرد گیربکس افزایش می‌یابد. تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید نیاز به هزینه بالایی برای پرداخت ندارد. البته هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک پراید با توجه به نوع و شدت آسیب متفاوت است که باید به طور کامل بررسی شود.

جهت اطلاعات تکمیلی در خصوص مشخصات گیربکس اتوماتیک پراید کلیک کنید.

مهم‌ترین دلایل خرابی گیربکس

مهم‌ترین دلایل خرابی گیربکس

برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی گیربکس اتوماتیک و برطرف ‌کردن ایرادات متداول آن نکات مهمی را باید رعایت کرد. دلایل متعددی باعث خرابی گیربکس می‌شوند که در کم‌ترین زمان ممکن باید اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید و رفع این مشکلات کنید.

شنیده شدن صدای اضافی در خودرو

شنیده شدن صدای اضافی در خودرو

با کاهش سطح روغن روانکاوی قطعات کاهش می‌یابد و باعث بروز سر و صدا در خودرو خواهد شد. همچنین هنگامی که قطعات گیربکس کهنه باشند، با شکستگی قطعات در گیربکس رو‌به‌رو خواهیم شد. بنابراین فرسودگی قطعات یکی از عوامل مهم ایجاد صدا در خودرو است.

وارد ‌شدن ضربه به گیربکس

وارد ‌شدن ضربه به گیربکس

وارد شدن ضربه به گیربکس شرایط سختی را در حین رانندگی ایجاد می‌کند و باعث بروز آسیب به گیربکس خواهد شد. زمانی که در قسمت‌های مختلف خودرو اشکالات برقی رخ دهد و یا در ساعت گیربکس ایرادی ایجاد شود، گیربکس تقه می‌زند. 

خلاصی ناگهانی دنده

خلاصی ناگهانی دنده

علل گوناگونی دنده را به طور خودکار در وضعیت خلاصی قرار می‌دهد. با هرز شدن پلوس، خرابی توربین و چرخ‌دنده‌های داخل گیربکس دنده ناگهان خلاص شده و وضعیت ناخوشایندی در خودرو ایجاد می‌شود. کمبود و یا عدم وجود روغن در گیربکس نیز باعث بروز چنین وضعیتی خواهد شد.

بوی سوختگی در گیربکس

بوی سوختگی در گیربکس

گاهی اوقات سطح روغن گیربکس به دلیل عدم تعویض به موقع روغن کاهش می‌یابد و دمای آن به شدت افزایش خواهد یافت و باعث بروز بوی سوختگی در خودرو می‌شود. همچنین با کثیف‌شدن روغن و آلودگی آن نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید خواهید داشت.

 عدم تعویض دنده

عدم تعویض دنده

با افزایش دمای گیربکس، کثیفی یا گرفتگی فیلتر آن تعویض دنده با مشکل مواجه می‌شود و دنده به درستی جا نمی‌رود. برای رفع این مورد باید اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید کنید.

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پراید

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پراید

در صورتی که صاحب خودروی پراید هستید و خودروی شما با مشکل خرابی گیربکس اتوماتیک مواجه شده است، می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرکار استفاده کنید. مجموعه ما انواع خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید را ارائه می‌دهد.

در مرکز تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پراید تعمیرکار می‌توانید برای رفع مشکلاتی مانند تقه زدن، خلاص شدن در حین حرکت، زوزه کشیدن گیربکس و خرخر کردن در حین رانندگی از گیربکس اتوماتیک پراید خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که این خدمات در مجموعه ما با بالاترین کیفیت و کمترین نرخ تعرفه ارائه می‌شوند. جهت ادامه مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید با ما همراه باشید

قیمت گیربکس اتوماتیک پراید در تهران

قیمت گیربکس اتوماتیک پراید در تهران

گیربکس خودروی پراید همواره به صورت دنده‌ای است اما گاهی اوقات افراد برای راحتی بیشتر، رانندگی با گیربکس اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. برای تبدیل گیربکس دنده‌ای به اتومات هزینه زیادی باید پرداخت شود. البته قیمت گیربکس اتوماتیک بستگی به نوع آن دارد. مدل‌های به‌روز گیربکس اتوماتیک قیمت بیشتری نسبت به گیربکس‌های قدیمی دارند.

افرادی که قصد تغییر یا تعمیر گیربکس پراید خود را به نوع اتوماتیک دارند، همواره این سوال را از خود می‌پرسند که برای انجام این کار چقدر باید هزینه پرداخت کرد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم در رابطه با هزینه تبدیل گیربکس پراید به اتوماتیک، همه‌چیز بستگی به نوع گیربکس انتخابی شما دارد.

گیربکس‌های مکانیکی کم‌ترین قیمت را در مقایسه با دیگر گیربکس‌ها دارند و ارزان‌تر از گیربکس‌های معمولی هستند. در ضمن با افزایش تعداد دنده‌ها در گیربکس‌های پیشرفته حالت‌های گوناگونی از رانندگی را می‌توان تجربه کرد. بنابراین قیمت این نوع گیربکس‌ها گران‌تر خواهد بود و هزینه بیشتری برای تعمیر و نگهداری آن نیز باید پرداخت شود. همچنین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید با توجه به نوع و قیمت آن تغییر می‌کند.

برای دریافت قیمت و تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید تهران می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرکار تماس بگیرید.

هزینه تعمیر گیبرکس اتومات پراید

هزینه تعمیر گیربکس اتومات پراید

گیربکس خودروی پراید به صورت دستی است، اما بعضی افراد با میل و علاقه خود آن را اتوماتیک می‌کنند. رانندگی با گیربکس اتوماتیک در سرعت‌های بالا راحت‌تر و از ایمنی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین نیازی به تعویض دنده و گرفتن کلاچ نیست اما در مواقع آسیب به گیربکس، تعمیر آن نیاز به هزینه بیشتری دارد.

همچنین برای نگه‌داری این نوع گیربکس مراقبت بیشتری لازم است. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید با توجه به وجود تورم و نوسانات بازار ثابت نیست و همواره در حال تغییر است. اما تا حدودی می‌توان هزینه تعمیر قسمت‌های مختلف گیربکس را تخمین زد. جدول زیر نشان‌دهنده هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید است.

نام قطعات گیربکسهزینه تعمیر قطعات
باز و بررسی‌کردن کلی جعبه دنده10 میلیون ریال
تعویض توربین گیربکس6 میلیون ریال
تعویض روغن گیربکس با فیلتر1 میلیون و 700 هزار ریال
تعویض روغن گیربکس بدون فیلتر1 میلیون ریال
تعویض ساعت گیربکس4 میلیون ریال
تعویض شیر برقی گیربکس3 میلیون ریال
تعویض سیم ساعت گیربکس2 میلیون و 400 هزار ریال
تعویض دنده کیلومتر درون گیربکس9 میلیون ریال (بدون اجرت)
تعمیر کامل گیربکس30 میلیون ریال
تعویض میل‌لنگ20 میلیون ریال
تعویض کاسه‌نمد8 میلیون ریال

عوامل موثر بر هزینه تعمیر گیربکس اتومات پراید را می‌دانید؟

تاثیر عوامل گوناگون بر هزینه تعمیر گیربکس پراید

مهم‌ترین عامل که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید را تحت تاثیر قرار می‌دهد، میزان و شدت آسیب وارد‌شده به گیربکس است. هرچه خرابی گیربکس بیشتر باشد، هزینه تعمیر آن افزایش می‌یابد. در صورت ضربه به گیربکس برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر آن کرد.

در هنگام خرابی گیربکس برای بررسی کامل آن به طور تخصصی باید جعبه دنده خودرو باز شود، قطعات آن را تعمیر کرده و یا در صورت لزوم اقدام به تعویض آن‌ها کنند. سپس گیربکس دوباره روی هم مونتاژ می‌شود. برای بیان دقیق هزینه‌های تعمیر، گیربکس را باید به طور کامل باز و بررسی کنند سپس هزینه آن با توجه به شدت آسیب مشخص خواهد شد.

همچنین اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک پراید نسبت به نوع دنده‌ای آن بیشتر است و در زمان بررسی گیربکس هزینه اجرت تعمیر نیز به هزینه اصلی اضافه می‌شود و باعث افزایش هزینه‌های تعمیر خواهد شد. بنابراین نگه‌داری از گیربکس‌های اتوماتیک گران‌تر و مستلزم توجه بیشتری است.

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک پراید در مجموعه تعمیرکار

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک پراید در مجموعه تعمیرکار

اگر صاحب پراید اتوماتیک هستید که با مشکل مواجه شده است یا قصد تبدیل گیربکس خودروی خود را به اتوماتیک دارید، ما در مجموعه تعمیرگاه خودرو تعمیرکار آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

گیربکس اتوماتیک پراید

گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که برای راحتی و کارایی در رانندگی توسعه یافته است. با این حال، همچنان مشکلات مختلفی ممکن است در عملکرد گیربکس اتوماتیک به وجود آید که نیازمند تعمیر و رفع عیوب می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ممکن است در گیربکس اتوماتیک رخ دهد، انتقال نامناسب یا عدم انتقال صحیح دنده‌ها است. به عبارت دیگر، گیربکس ممکن است به طور ناگهانی دچار لرزش یا سوت‌زدگی شود و یا برخی دنده‌ها درست عمل نکنند. این مشکل می‌تواند ناشی از علل مختلفی مانند کمبود روغن گیربکس، خرابی سنسورهای گیربکس، مشکلات در سیستم هیدرولیکی یا الکتریکی و یا آسیب به کامپیوتر گیربکس باشد.

دلیل دیگری که ممکن است منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک شود، گرمای بیش از حد و ناکارآمدی در سیستم خنک‌کننده آن است. گیربکس اتوماتیک برای کارکرد بهینه نیازمند دمای مناسبی است و اگر سیستم خنک‌کننده آن عملکرد نادرستی داشته باشد یا به دلیل تعمیرات ناقص از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، ممکن است حرارت بیش از حدی تولید شود که منجر به خرابی قطعات مختلف گیربکس گردد. همچنین، عدم تعویض منظم روغن گیربکس نیز می‌تواند باعث خرابی اجزاء مکانیکی و دینامیکی گیربکس شود. به همین دلیل، نگهداری منظم و تعمیرات به موقع گیربکس اتوماتیک، می‌تواند از بروز مشکلات جدی و هزینه‌بر جلوگیری نماید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

سوالات متداول شما

در مرکز تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پراید تعمیرکار می‌توانید برای رفع مشکلاتی مانند تقه زدن، خلاص شدن در حین حرکت، زوزه کشیدن گیربکس و خرخر کردن در حین رانندگی از گیربکس اتوماتیک پراید خود اقدام کنید

در رابطه با هزینه تبدیل گیربکس پراید به اتوماتیک، همه‌چیز بستگی به نوع گیربکس انتخابی شما دارد. گیربکس‌هایی که از نوع مکانیکی هستند، به مراتب قیمت کمتری از گیربکس‌های معمولی دارند. در مقابل، هرچقدر گیربکس پیشرفته‌تر باشد، حالت‌های مختلف رانندگی را ارائه دهد و تعداد دنده‌های آن بیشتر باشد، قیمت گیربکس به مراتب بیشتر خواهد شد. 

برای همه جای تهران و حتی شهرستان ها خودرو بر رایگان ارسال می شود.

بعد از تعمیر ماشین و تست اولیه خودرو، تست ثانویه توسط صاحب خودرو به همراه یکی از مهندسین مجموعه انجام می‌شود. پس از تحویل خودرو ، گارانتی خودرو آغاز می شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *