24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 ؛ تخصصی و نیازمند دانش فنی بالا

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 ؛ تخصصی و نیازمند دانش فنی بالا

پژو 206 بیش از 20 سال است که در ایران حضور دارد، این محصول محبوب ایران خودرو در تیپ‌های مختلف و با گیربکس‌های دنده‌ای و اتوماتیک تولید و عرضه شده است. در این صفحه از تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ یکی از موارد قابل بحث درباره این خودرو، جعبه‌دنده آن است که نسبت به خودروهای دیگر استهلاک به مراتب بالاتری دارد. گیربکس اتوماتیک پژو 206 از نوع AL4 چهار دنده است.

پژو 206های تیپ یک، دو، سه و پنج از نوع گیربکس دنده دستی و تیپ‌های 4 و 6 از نوع اتوماتیک هستند. البته این دو تیپ از نظر نوع گیربکس با هم تفاوت‌هایی دارند. در این مطلب، به بررسی تخصصی نکات مختلف درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ می‌پردازیم. در صورت نیاز به تعمیرگاه پژو 206 با بهترین تعمیرگاه های تهران آشنا شوید. برای مشاوره و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

خودرو 206 یکی از خودروهای محبوب موجود در بازار است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک خودرو 206 از نوع AL4 است که از کیفیت بالایی برخوردار است. تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 باید به موقع برای جلوگیری از آسیب به قطعات گیربکس انجام شود.در صورت نیاز به  تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع اتومبیل خارجی و داخلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با گذشت زمان و یا در اثر افزایش کارکرد خودرو قطعات گیربکس دچار فرسودگی می‌شود و مشکلات بی‌شمکاری برای گیربکس ایجاد خواهد شد. بنابراین سرویس‌های دوره‌ای و منظم برای افزایش طول عمر قطعات گیربکس لازم و ضروری است. همچنین عدم رسیدگی در زمان مناسب به قطعات گیربکس عد از گذشت مدتی موجب کاهش عملکرد گیربکس می‌شود.

تقه‌زدن گیربکس، گاز هرز خوردن گیربکس، تعویض دنده به سختی، عدم حرکت خودرو در سربالایی، ایجاد ضربات شدید در گیربکس، کاهش شتاب خودرو، نشت روغن گیربکس، خلاصی خودرو و روشن‌شدن چراغ چک خودرو از جمله موارد آسیب در گیربکس هستند که باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای تعمیر آن‌ها انجام شود.

بد نیست اشاره کنیم که روشن شدن چراغ گیربکس از مشکلات گیربکس اتوماتیک 207 نیز می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس 206 اتوماتهزینه تعمیر گیربکس 206 اتومات

هزینه تعمیر گیربکس 206 اتومات بستگی به میزان خرابی آن دارد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است تقه زدن گیربکس به دلیل کاهش سطح روغن واسکازین باشد که با کمی اضافه کردن روغن رفع می‌شود. اما اگر همین تقه زدن مربوط به خرابی قطعات داخل گیربکس باشد، هزینه تعمیر آن چند برابر خواهد شد.

تعویض گردگیر پلوس بازو بسته کردن گیربکس نام خودرو
4,400,000 26,000,000 پژو 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 تیپ 4

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 تیپ 4

پژو 206 در تیپ‌های مختلفی در بازار تولید شد که تیپ 4 یکی از خاص‌ترین این تیپ‌ها بود. پژوهای تیپ 4 از نوع SKD بودند که تنها در ایران خودرو مونتاژ می‌شدند. این خودروها مجهز به موتور محبوب TU5 بودند و از یک گیربکس اتوماتیک چهارسرعته هم استفاده می‌کردند. اما این گیربکس تفاوت‌هایی با نمونه استفاده شده در تیپ 6 دارد.

یکی از تفاوت گیربکس 206 تیپ 4 و 6، مورد حالت تیپ‌ترونیک است. در این خودرو خبری از حالت تیپ‌ترونیک نیست و تعویض دنده‌ها تنها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. البته که می‌توانید خودروی خود را روی حالت‌های خاص دیگری مانند 1، 2 و 3 قرار دهید. در این وضعیت، خودرو تنها تا دنده تعیین شده اجازه تعویض دنده را می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر دنده روی وضعیت 3 قرار داشته باشد، چرخ‌دنده‌های مربوط به دنده چهار به کلی از مدار خارج می‌شوند و گیربکس مانند یک خودروی سه دنده عمل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مناسب گیربکس 206 تیپ 4، حالت‌های مختلف رانندگی است. شما می‌توانید خودروی خود را روی حالت برفی تنظیم کنید که دنده‌ها را در دورهای پایین‌تر تعویض کند و خودرو هرزگردی نداشته باشد. در عین حال، می‌توانید حالت گیربکس را روی اسپرت قرار دهید که دنده‌ها در دورهای بالاتری تعویض شوند و شتاب‌گیری ماشین بهتر شود.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تیپ 6

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تیپ 6

پژو 206 تیپ 6 نسخه داخلی سازی شده تیپ 4 بود که از همان گیربکس اتوماتیک اما با برخی تفاوت‌ها و بهبودها استفاده می‌کرد. با این که هم در نسخه تیپ 6 و هم در نسخه تیپ 4 از یک گیربکس AL4 استفاده شده است، اما جعبه‌دنده به کار رفته در تیپ 6 حالت تیپ‌ترونیک را هم ارائه می‌دهد.

حالت تیپ‌ترونیک رانندگی به این صورت است که شما می‌توانید تعویض دنده‌ها را در 206 خود به صورت دستی انجام دهید. برای این منظور کافی است خودرو را روی حالت D قرار دهید و دسته دنده را به چپ بکشید. با این کار، خودرو وارد حالت تعویض دنده به صورت دستی می‌شود. توجه داشته باشید که برای سبک کردن دنده‌ها باید دسته دنده را به جلو و برای سنگین کردن باید آن را به سمت عقب هل دهید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در حالت تیپ‌ترونیک، شما اختیار 100 درصدی دنده را ندارید. در حالت تیپ‌ترونیک زمانی که خودرو احساس کند گیربکس تحت فشار زیاد قرار دارد، به صورت اتوماتیک دنده را سبک و یا سنگین‌تر می‌کند.

ممکن است بخواهید در بسیاری از مواقع تعویض دنده‌ها را در 206 تیپ 6 خود به صورت دستی انجام دهید و کار کردن با دسته دنده کمی برای شما سخت باشد. برای این منظور، می‌توانید از پدال شیفتر استفاده کنید که در پشت فرمان ماشین نصب می‌شوند و با فشردن آن‌ها دنده عوض می‌شود.

تعمیر گیربکس ۲۰۶ دستی

تعمیر گیربکس ۲۰۶ دستی

پژو 206 دنده دستی می‌تواند در مواقعی بسیار آزاردهنده باشد. یکی از مشکلات رایج جعبه‌دنده دستی در کنار تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ این خودرو، مشکل روغن‌ریزی آن است. این مشکل معمولا به دلیل خرابی واشرها و کاسه نمدها رخ می‌دهد و در خودروهای تیپ 5 به مراتب رایج‌تر است. چرا که 206 تیپ 5 با دمای بالاتری کار می‌کند و همین باعث می‌شود که واشرهای ماشین طول عمر کمتری داشته باشند.

خودروهای فرانسوی به خصوص 206 از مهندسی پیچیده‌ای برخوردار هستند و به همین خاطر در صورت خرابی گیربکس این خودرو حتما باید به مراکزی مراجعه کنید که از دانش فنی لازم برای تعمیر این جعبه‌دنده برخوردار باشند. چرا که اگر این گیربکس توسط یک فرد غیرمجاز تعمیر شود، احتمال بروز مشکلات دیگر در آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

به طول کلی، اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ در تمام تیپ‌ها یکسان است. اجرت تعمیر گیربکس مربوط به باز و بست آن از روی خودرو، باز کردن تمام قطعات و مونتاژ آن‌ها می‌شود. در واقع، در تعمیر گیربکس، تمام قطعات باز شده و قطعات خراب با نمونه‌های نو تعویض می‌شوند.

قطعات گیربکس اتوماتیک 206

گیربکس اتوماتیک پژو 206 از چندین جزء کلیدی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا تعویض آرام دنده ها و انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را تسهیل کنند. قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206  به شرح زیر است:

مبدل گشتاور: مبدل گشتاور وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. از مایع هیدرولیک برای انتقال گشتاور استفاده می کند و به موتور اجازه می دهد حتی زمانی که خودرو در حالت توقف است به کار خود ادامه دهد.

گیربکس: گیربکس شامل یک سری دنده است که درگیر و جدا می شوند تا نسبت بین دور موتور و دور چرخ تغییر کند. این به راننده اجازه می دهد تا نسبت های مختلف دنده را برای مطابقت با سرعت خودرو و شرایط بار انتخاب کند.

بدنه سوپاپ: بدنه سوپاپ مرکز کنترل گیربکس است. جریان سیال هیدرولیک را به بسته‌های کلاچ و سرووهای مختلف هدایت می‌کند که دنده‌ها را درگیر و جدا می‌کنند.

بسته های کلاچ: بسته های کلاچ وظیفه اتصال و قطع نیروی موتور به گیربکس را بر عهده دارند. آنها از صفحات اصطکاکی متعددی تشکیل شده اند که برای تعویض دنده درگیر و جدا می شوند.

شیر برقی: شیر برقی شیرهای الکترو هیدرولیک هستند که جریان سیال هیدرولیک در گیربکس را کنترل می کنند. آنها توسط سیستم کامپیوتری خودرو کنترل می شوند و نقش مهمی در تعویض دنده دارند.

سنسورها: سنسورهای مختلفی برای نظارت بر سرعت خودرو، سرعت موتور، موقعیت دریچه گاز و سایر پارامترها استفاده می شود. این حسگرها بازخوردی را به سیستم کامپیوتری خودرو ارائه می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا تصمیمات دقیق تعویض دنده را اتخاذ کند.

ذکر این نکته ضروری است که اینها تنها اجزای اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206 هستند. بسیاری از قطعات کوچکتر و زیرسیستم های دیگر وجود دارند که با هم کار می کنند تا عملکرد روان و قابل اعتماد را تضمین کنند. تعمیر و نگهداری منظم و کمک های حرفه ای فوری برای نگهداری این قطعات در شرایط خوب و رفع مشکلات احتمالی ضروری است.

عیب یابی گیربکس ۲۰۶ -مشکلات گیربکس 206 تیپ 2

عیب یابی گیربکس ۲۰۶ -مشکلات گیربکس 206 تیپ 2

گیربکس دستی که در پژو 206 تیپ 2 وجود دارد، کاملا یکسان با گیربکس 206 تیپ 5 است. این گیربکس‌ها در کارکردهای پایین هیچ مشکلی ندارند، اما بعد از چند سال، استهلاک آن‌ها افزایش پیدا کرده و هزینه زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند.

یکی از مشکلات رایج در تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تیپ 2، روغن‌ریزی آن است. این مشکل معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که واشرها و کاسه نمدها از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و بعد از مدتی بازدهی خود را از دست می‌دهند. برای عیب یابی گیربکس ۲۰۶ رفع این مشکل، باید قطعات و لوازم آسیب‌دیده، با نمونه‌های نو و باکیفیت تعویض شوند.

مشکلات گیربکس 206 تیپ 5

مشکلات گیربکس 206 تیپ 5

یکی از مشکلاتی که بسیاری از صاحبان 206 تیپ 5 با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقه زدن گیربکس است. این مشکل دلایل بروز مختلفی دارد، اما قبل از همه چیز توصیه می‌کنیم سطح و نوع روغن گیربکس را بررسی کنید. چرا که این دو مورد می‌توانند باعث بروز این مشکل عذاب‌آور شوند.

مشکلات گیربکس 206 تیپ 6

مشکلات گیربکس 206 تیپ 6

گیربکس 206 تیپ 6 در کارکردهای بالا با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود که یکی از آن‌ها، تقه زدن گیربکس در دنده عقب است. این مشکل معمولا به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب گیربکس رخ می‌دهد و با آپدیت کردن برنامه قابل حل است. اما در مواقعی هم ممکن است خرابی قطعات باعث بروز این مشکل شوند.

لوازم گیربکس 206

لوازم گیربکس 206

گیربکس 206 چه از نوع دنده‌ای و چه از نوع اتوماتیک از انواع مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چرخ‌دنده، پمپ روغن، صافی گیربکس، سلکتور دنده و قطعات دیگر اشاره کرد که هرکدام در صورت خرابی باعث بروز مشکلات خاصی در جعبه‌دنده ماشین می‌شوند.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ همیشه خودرو خود را به دست یک فرد متخصص بسپارید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

قیمت سنسور گیربکس 206

قیمت سنسور گیربکس 206

سنسور گیربکس 206 وظیفه بررسی و کنترل فشار روغن را در جعبه‌دنده بر عهده دارد. این قطعه در صورت خرابی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند تقه زدن و صداهای ناهنجار از گیربکس شود. قیمت این قطعه در حدود 2 میلیون تومان است که می‌توانید آن را از سایت‌ها، نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز تهیه کنید. در ادامه مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این جعبه دنده بپردازیم

قیمت گیربکس کامل اتوماتیک 206

قیمت گیربکس کامل اتوماتیک 206

در مواقعی ممکن است میزان خرابی‌های گیربکس 206 اتوماتیک به حدی باشد که مجبور به تعویض کل مجموعه آن شوید. شما می‌توانید برای دریافت قیمت گیربکس اتوماتیک 206 یا به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و یا با نمایندگی‌های تعمیر گیربکس این ماشین برای دریافت قیمت گیربکس نو و کارکرده این ماشین تماس بگیرید.

گیربکس کامل 206 تیپ 2

گیربکس کامل 206 تیپ 2

گیربکس پژو 206 تیپ 2 را برندهای مختلفی از جمله پژو و ایساکو تولید می‌کنند که شما می‌توانید در صورت نیاز آن را به صورت نو و استوک تهیه کنید. قیمت حدودی این جعبه‌دنده 5 سرعته دستی حدودا 11 میلیون تومان است.

گیربکس کامل 206 تیپ 5

گیربکس کامل 206 تیپ 5

گیربکسی دنده دستی که در 206 تیپ 2 استفاده شده است، با مدل تیپ 5 یکسان می‌باشد. از این رو، می‌توان گفت که قیمت این جعبه‌دنده هم در حدود 11 میلیون تومان است و می‌توانید آن را از سایت‌ها و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ و دنده‌ای در مراکز معتبر

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ و دنده‌ای در مراکز معتبر

پژو 206 را می‌توانید در تیپ‌های متنوع و با دو گیربکس اتوماتیک AL4 و دستی خریداری کنید. گیربکس‌های اتوماتیک به مراتب استهلاک و هزینه تعمیر بالاتری دارند. برای تعمیر جعبه‌دنده‌های دستی و تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ توصیه می‌کنیم حتما به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز پژو مراجعه کنید تا مشکل شما به صورت اصولی و صحیح رفع شده و از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

تعمیرگاه خودرو تعمیرکار با تمرکز و تخصص بر انواع گیربکس‌های اتومات، آماده خدمت‌رسانی مختلف به مراجعه‌کنندگان گرامی است. همچنین شما می‌تواند برای اطلاع از آخرین قیمت‌های محصولات و قطعات مد نظر خودتان، با کارشناسان ما در تماس بوده و پاسخ پرسش‌های خودتان را دریافت کنید.

گیربکس اتوماتیک، یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و ایمنی خودرو دارد. با این حال، ممکن است در طول زمان مشکلاتی در این سیستم پیش آید که می‌تواند عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مشکلات شایع در گیربکس اتوماتیک، “شیارهای نرمال نشدن یا دیر شدن” است. این مشکل معمولاً ناشی از فرسایش و کثیفی در سیستم گیربکس یا عدم تعویض منظم روغن گیربکس است. همچنین، آسیب به کاتالیزورها و شیارها نیز می‌تواند باعث خرابی گیربکس اتوماتیک شود و باعث عدم تغییر صاف و به موقع دنده‌ها شود.

 

دیگر یکی از مشکلات شایع در گیربکس اتوماتیک، “لرزش و لغزش دنده‌ها” است که ممکن است به علت کمبود روغن، کثیفی یا نقص قطعات داخلی گیربکس اتفاق بیفتد. این مشکل می‌تواند باعث ایجاد صداهای غیرعادی در هنگام تغییر دنده‌ها و کاهش کارایی سیستم گیربکس شود. همچنین، نشت روغن از گیربکس اتوماتیک نیز می‌تواند یکی از دلایل خرابی آن باشد که منجر به کمبود روغن و افت کارایی سیستم گیربکس می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات و حفظ عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک، منظم‌ترین تعویض روغن، تعمیرات به موقع و مراقبت‌های لازم از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

سوالات متداول شما

هزینه تعمیر گیربکس 206 اتومات حدودا 26 میلیون تومان می باشد ./

برای همه جای تهران و حتی شهرستان ها خودرو بر رایگان ارسال می شود.

بعد از تعمیر ماشین و تست اولیه خودرو، تست ثانویه توسط صاحب خودرو به همراه یکی از مهندسین مجموعه انجام می‌شود. پس از تحویل خودرو ، گارانتی خودرو آغاز می شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

5 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶»

  1. سلام ببخشید آیا گیربکس کامل اتوماتیک 206 رو هر تیپ مختلف 206 سوار میشه یا نه؟ به سال تولید ماشین هم ربطی داره؟

  2. من یه 206 تیپ 5 دارم گیربکسش اتوماته یکی دوباره دیدم روغن نشت کرده ولی خب بعدش انگار خودش خود به خود درست شد مشکلش حل شده یا اون روغنی که زیر ماشین ریخته بود برا گیربکس نبوده اصلا؟ فکر میکنین لازمه گیربکس ماشین بررسی بشه یا نه؟

  3. روز شما بخیر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید هزینه تعمیر روغن ریزی گیربکس 206 چقدر هست؟

  4. درود بر شما مشکلات گیربکس 206 تیپ 2 رو هم برطرف میکنید یا فقط گیربرکس اتوماتیک ۲۰۶ رو درست میکنید؟ هزینه تعمیر گیربکس 206 تیپ 2 هم بفرمایید چقدر هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *