حالت اضطرار گیربکس

همه چیز راجع به حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک + علت رفتن به دنده 3

گر یک خودروی دنده اتوماتیک داشته باشید، احتمال تجربه استرس‌آور گیر کردن دنده گیربکس به هنگام تعویض را نیز دارید. این مشکل در صورتی که در هنگام رانندگی رخ دهد، می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای راننده و سرنشینان خودرو داشته باشد. تعمیر و تعویض نکردن به موقع قطعات خودرو می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک و علت رفتن خودرو به دنده 3 صحبت کنیم و توصیه می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید. در صورت خرابی ماشین خود بهتر است به تعیرکار مراجعه نمایید.

گیربکس اتوماتیک

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک چیست

 

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک یک ویژگی در برخی از خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک است که به خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات فنی یا وقوع حوادث، به حالت اضطراری گیربکس تغییر دهد. هنگامی که گیربکس به حالت اضطراری وارد می‌شود، خودرو به سرعت‌های پایین‌تر نیز حرکت می‌کند و راننده کنترل بهتری بر روی خودرو خواهد داشت.

حالت اضطراری گیربکس اتومات اغلب در یک دنده خاص رخ می‌دهد و معمولا دنده 2 یا 3 قفل می‌شود تا خودرو در سرعت‌های پایین‌تری قرار گیرد. در صورت بروز مشکلات فنی یا حوادث، استفاده از این حالت اضطراری می‌تواند به راننده کمک کند تا خودرو را با ایمنی بیشتری کنترل کند. استفاده از حالت اضطراری گیربکس اتومات نیازمند دقت و آگاهی از عملکرد گیربکس خواهد بود و لازم است تا راننده به دستورالعمل‌های تولیدکننده خودرو پایبند باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید.

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک یک ویژگی مهم و ایمنی در خودروهای دنده اتومات است که به راننده این امکان را می‌دهد تا در شرایط غیر منتظره و خطرناک، بهترین تصمیم را برای کنترل و مدیریت خودرو بگیرد. هنگامی که خودروی شما بر روی حالت اضطراری می‌رود، بخش اعلان ها و چراغ های اضطراری داشبورد روشن می‌شود. هنگامی که خودروی شما به حالت اضطراری وارد می شود، لازم است تا دلیل آن را متوجه شوید تا بتوانید برای رفع آن اقدام کنید که در ادامه، این دلایل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرابی گیربکس

دلایل رفتن گیربکس به دنده اضطراری

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که تشخیص و تعمیر آن امری تخصصی است. از دلایل رفتن گیربکس به دنده اضطراری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناهماهنگی یا کمبود سطح روغن گیربکس

یکی از دلایل رایج و متداول ورود خودرو به حالت اضطراری گیربکس اتومات، کمبود یا نشتی سطح روغن گیربکس است. هنگامی که روغن گیربکس از میزان استاندارد خود کمتر شود، خودروی شما به حالت اضطراری می‌رود. لازم به ذکر است که روغن گیربکس باید در سطح استانداردی قرار داشته باشد و افزایش سطح روغن نیز باعث بروز مشکل در گیربکس می‌شود. بنابراین دائما روغن گیربکس خودروی خود را بررسی کنید و از میزان استاندارد آن مطمئن شوید. عدم توجه به این مسئله می‌تواند چالش‌های گسترده‌های برای شما به وجود آورد. در این بین بایستی به زمان تعویض روغن گیربکس ماشین توجه نمایید.

  • خرابی ساعت گیربکس

خرابی ساعت گیربکس یکی دیگر از دلایلی است که باعث بروز مشکل گیربکس و رفتن به حالت اضطراری می‌شود. همانطور که می‌دانید، ساعت گیربکس به نوعی مغز گیربکس محسوب می‌شود و کنترل جریان سوخت و هوا را برعهده دارد. ساعت گیربکس بر روی میزان مصرف خودرو تاثیر دارد و خرابی آن می‌تواند باعث شود که به خدمات تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک احتیاج پیدا کنید. ساعت گیربس اتوماتیک نقش مهمی در این راستا دارد.

  • خرابی شیر برقی گیربکس

خرابی شیر برقی گیربکس از جمله دلایل رایج حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک به شمار می‌رود که مشکلات آزاردهنده‌ای را برای شما به وجود می‌آورد. همانطور که می‌دانید، شیر برقی اتوماتیک یک قطعه مکانیکی است که با دستورهای الکتریکی مختلف فعالیت می‌کند. شیر برقی گیربکس وظیفه دارد تا فشار روغن و مدارهای مختلف گیربکس را تنظیم کند و هنگامی که دچار مشکل شود، خودروی شما با اختلال مواجه می‌گردد. در واقع در صورت خرابی شیر برقی گیربکس، گیربکس به حالت اضطراری وارد می‌شود و برای حل مشکل باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

  • خرابی توربین گیربکس

خرابی توربین از جمله مشکلات رایج دیگر است که خود می‌تواند دلیلی برای حالت اضطراری گیربکس اتومات باشد. توربین گیربکس به کار رفته در گیربکس خودروهای دنده اتوماتیک وظیفه دارند تا ارتباط میان گیربکس و موتور را برقرار کنند. برای رفع خرابی انواع توربین لازم است تا راه‌حل‌های مناسبی را مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که تعمیر توربین گیربکس اتومات ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد و به این دلیل بهتر است در صورت مشاهده خرابی آن، هر چه سریعتر به یک تعمیرگاه حرفه‌ای مراجعه کنید.

  • اختلال در سیستم الکترونیک

یکی دیگر از دلایل حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک اختلال در سیستم الکترونیک است. هنگامی که یک ریزمدار می‌سوزد یا یک خازن متورم می‌شود، باعث می‌گردد تا در سیستم الکترونیک اختلال به وجود آورد. کنتاکت اکسید شده نیز می‌تواند باعث اتصال کوتاه سیم شده و عملکرد سیستم کنترل را مختل می‌کند. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا گیربکس خودروی دنده اتوماتیک وارد حالت اضطراری شود. در چنین مواردی لازم است تا خودروی خود را به یک تعمیرکار گیربکس اتوماتیک نشان دهید تا تجهیزات الکترونیکی آسیب دیده را شناسایی و تعویض کند.

  • مشکل در سیستم مکانیکی خودرو

خرابی در سیستم مکانیکی خودرو ممکن است هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و حتی برخی از تعمیرکاران در صورت خرابی این بخش از گیربکس توصیه می‌کنند که گیربکس اتوماتیک به صورت کامل جدا شود. نقص در سیستم اصطکاک و آسیب به بدنه گیربکس ممکن است باعث بروز چنین مشکلی گردد. عواملی مانند گرد و غبار اصطکاک، بقایای فلز، براده‌ها و غیره ممکن است باعث اختلال در سیستم مکانیکی خودرو شوند.

روغن گیربکس اتوماتیک

سخن پایانی

در این مقاله به دلایل مختلف حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک اشاره کردیم. این مشکل ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق بیفتد و تعلل در تعمیر و سرویس دوره‌ای به موقع می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی در خودرو شود. در صورت بروز چنین مشکلی توصیه می‌کنیم که هر چه سریعتر به نزدیکترین و معتبرترین تعمیرگاه تخصصی مراجعه نمایید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حالت اضطراری گیربکس اتومات و دلایل آن با کارشناسان و تعمیرکاران ما در مرکز تعمیر گیربکس اتومات تعمیرکار ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

 

1- حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک چیست؟

حالت اضطراری گیربکس اتومات یا دنده 3 زمانی اتفاق می‌افتد که گیربکس خودروی شما دچار مشکل شده باشد و در برخی خودروها که تعداد دنده‌های خودرو بیشتر است، این عدد متفاوت خواهد بود.

2- هنگامی که ماشین روی دنده اضطراری رفت چه کنیم؟

در چنین مواقعی بهتر است تا هرچه سریعتر از خدمات تعمیرات حرفه‌ای یا تخصصی استفاده کنید و بدین منظور به یک تعمیرگاه تخصصی تعمیر گیربکس مراجعه نمایید.

3- آیا سنسور دما هم باعث ورود به حالت اضطراری گیربکس اتومات می‌شود؟

بله، بر اساس گزارش ارائه شده توسط متخصصان مجموعه تعمیرکار افزایش بالای دما یا خرابی سنسور آن باعث می‌شود تا چالش های خاصی برای خودروی شما رخ دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم