گیربکس‌های اتوماتیک در مقابل گیربکس‌های دستی: کدام برای شما بهتر است؟

گیربکس‌های اتوماتیک در مقابل گیربکس‌های دستی: کدام برای شما بهتر است

خودرو یک ماشین پیچیده است که برای عملکرد صحیح به بخش‌های متصل به هم نیاز دارد. برخی از زیرساخت‌های مکانیکی برای افراد قابل مشاهده هستند، مانند فرمان، داشبورد و چراغ‌ها، اما فناوری‌های موتور در داخل خودرو پنهان هستند و برای نگهداری و تعمیر آن‌ها نیاز به دانش تخصصی دارند.

یکی از اجزای اساسی هر خودرو، گیربکس آن هست . این قطعه کلیدی برای تغییر سرعت موتور و افزایش گشتاور استفاده می‌شود. یک سر گیربکس به موتور خودرو متصل است و در حین رانندگی سرعت موتور را حفظ می‌کند. گیربکس شامل قطعات مختلفی از جمله شفت اصلی و شفت فرعی، و همچنین دنده‌های خود است.

در خودروها دو نوع گیربکس وجود دارد، گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی. ما در این مقاله تفاوت بین این دو را براتون توضیح میدیم.

اتوماتیک یا دستی: تفاوت چیست؟

تفاوت بین گیربکس اتوماتیک و دستی به نحوه تغییر دنده‌ها بستگی دارد. در خودروی اتوماتیک، دنده‌ها به تناسب سرعت موتور به طور خودکار تغییر می‌کنند. در عوض، خودروی با گسربکس دستی دارای پدال کلاچ است که راننده مسئول تغییر دنده‌هاست .

مزایای اتوماتیک

یکی از مزایای اصلی خودروی اتوماتیک رانندگی آسان هست و راننده فقط باید بر روی فرمان، ترمز و گاز تمرکز کند که این ميتواند یادگیری رانندگی را آسان کند .
علاوه بر این، گیربکس‌های اتوماتیک به طور کلی خودروی شما را قدرتمندتر می‌کنند، زیرا تنظیم دنده‌ها اجازه می‌دهد گشتاور خودرو در یک محدوده بزرگتر منتشر شود.

مزایای گیربکس دستی

بعضی از رانندگان ، رانندگی با خودروی دستی را ترجیح می‌دهند که عملکرد سیستم کلاچ سنتی در آن حفظ شده . همچنین، گیربکس‌های دستی در تعمیر و نگهداری ارزان‌تر از گیربکس های اتوماتیک هستند، زیرا سیستم‌های آن‌ها ساده تر از گیربکس های اتوماتیک هستند . خودروی دستی همچنین کنترل بهتری بر روی قدرت موتور خود دارد و بشما کمک می‌کند که در مصرف سوخت خود اقتصادی‌تر باشید. در خارج از ایران ، افراد می‌توانند با گواهینامه دستی خود، با خودروی اتوماتیک هم رانندگی کنند، اما برعکس این امکان در خارج از کشور وجود ندارد.

موارد تخصصی‌ گیربکس

مراقبت از خودرو در گیربکس دستی یا اتوماتیک

در در مجموعه ی تعمیرکار ، تکنسین‌های خودرو ما به طور کامل برای تعمیر هر دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک آماده‌اند، جایی که ما می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار شما را راه بیندازیم، در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک خیال شما میتواند راحت باشد که بدون توجه به سال ساخت و مدل خودرو، ما تمام خودروهای اتوماتیک را به سرعت برای شما تعمیر و اوورهال میکنیم . تعمیر بعد از تعمیر ضمانت نامه کامل ارائه می‌شود تا آرامش خاطر شما را تضمین کند.

با ما تماس بگیرید تا با مشاوره تخصصی در خدمت شما باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم