آموزش تعمیر خودرو با کمک جعبه ابزار

آموزش تعمیر خودرو با استفاده از جعبه ابزار

برای تعمیر خودرو، همواره لازم نیست که به مرکزی تخصصی مراجعه کنید؛ گاهی با داشتن جعبه ابزاری ساده به تنهایی این فرصت را دارید که خودرو خود را تعمیر کرده و به کارهای خود سرعت بیشتری دهید. همچنین بسیاری از افراد نیز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تعمیرات خودرو بسیار علاقه‌مند هستند که خودشان برخی از تعمیرات خودرو خود را بر عهده بگیرند. البته باید توجه کرد که نمی‌توان هر نوع تعمیری را به صورت خودجوش انجام داد و بسیاری از مشکلات جدی خودرو در بخش‌های اساسی، نیاز به مراجعه به مرکزی معتبر دارند. در ادامه به بررسی آموزش تعمیر خودرو با کمک جعبه ابزار می‌پردازیم.

نکات مهم در آموزش تعمیر خودرو به کمک جعبه ابزار

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بسیاری از مواقع  بدون آن که خودروی خود را به مرکزی به منظور تعمیرات در بخش‌های مختلف ببرید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. اما باید دقت کنید که این تعمیرات به بخش‌های محدودی مربوط می‌شوند و شما نمی‌توانید برای پیاده کردن موتور، گیربکس یا بخش‌های مهم خودرو خود، خودتان دست به کار شوید و نیازمند یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیر موتور و تعمیر گیربس اتوماتیک خواهید بود. چرا که عدم مهارت و آگاهی کافی نه‌تنها اجازه تعمیر را به شما نمی‌دهد، بلکه ممکن است باعث آسیب‌های بسیار جدی‌تری شود که هزینه‌های بالایی روی دست شما می‌گذارد.

هر شخصی، باید این توانایی را داشته باشد که در شرایط خاص یا وقتی که نیاز چندانی به مراجعه به تعمیرگاه وجود ندارد، خودش بتواند برخی از مشکلات خودرو را حل کند.

به طور مثال تعویض برف پاک کن‌ها، تعویض چراغ‌های جلو و عقب، تعویض آب رادیاتور، تعویض روغن در بخش‌های مختلف، تعویض فیلتر و… با کمی مهارت و آگاهی امکان‌پذیر است. همچنین فرض کنید در جاده و در مسیری متوقف شده‌اید و باتری خودرو شما خالی کرده است. صبر کردن برای آمدن امداد خودرو و هزینه‌های مربوط به آن، با داشتن کمی اطلاعات از این که چگونه می‌توان خودرو را بعد از این اتفاق روشن کرد، دیگر بی‌معنی می‌شود.

برای این کار دفترچه‌های راهنمای خودرو نیز کمک بسیار زیادی به شما می‌کنند و می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. چرا که اطلاعات خوب و مفیدی در خصوص خودرو شما در آن‌ها وجود دارد.

ابزارهای اساسی برای تعمیر خودرو

آموزش تعمیر خودرو را با معرفی ابزارهایی که به آن‌ها برای این کار نیاز دارید ادامه می‌دهیم. جعبه ابزارها، شامل ابزارهای بسیار کاملی هستند که می‌توانند برای چنین مواقعی به کمک شما بیایند. آچار یکی از ابزارهای بسیار کاربردی است که معمولا در همه جعبه ابزارها نیز انواع مختلفی از آن وجود دارد. آچارها بیشترین کاربرد را در چنین شرایطی دارند و اگر جعبه ابزار شما انواع آچار را دارد، شما فرد خوش‌شانسی هستید!

انبردست‌ها و سیم‌چین‌ها نیز برای تعمیر خودرو، به خصوص بخش‌های برقی کاربرد بسیار زیادی دارند. بهتر است این ابزارهای را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در جعبه ابزار خود قرار دهید. پیچ گوشتی نیز دیگر ابزاری است که می‌تواند بسیاری از مشکلات خودرو شما را در کمترین زمان برطرف کند. پیچ گوشتی‌های 4 سو و 6 سو در اندازه‌های مختلف کاملا کاربردی هستند.

مولتی متر نیز دیگر تجهیزی است که وجود آن در جعبه ابزار می‌تواند برای تعمیر خودرو به شما کمک کند. اگر خودرو شما به دلیل اتصالی روشن نمی‌شود، به راحتی با کمک این وسیله مشکل را تشخیص خواهید داد. جک نیز یکی دیگر از ابزارهای بسیار کاربردی است که برای تعویض لاستیک پنچر کاربرد دارد. بدون شک برای هر فردی ممکن است که پنچری لاستیک خودرو پیش بیاید!

کابل شارژ باتری ماشین نیز در مواقعی که باتری ماشین خالی شده باشد بسیار مهم و کلیدی است. از دیگر ابزارهای مورد نیاز در جعبه ابزار خودرو برای تعمیر باید به نوار چسب، میله و سوزن تی شکل، آچار چرخ، قیف و… اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده صحیح و دقیق از این تجهیزات، باید آموزش استفاده از ابزارهای تعمیر خودرو را به خوبی ببینید.

مشکلات رایج خودرو و راه‌حل‌های رفع آنها

در آموزش تعمیر خودرو باید به مشکلات رایج خودرو توجه کنید. به طور مثال یکی از مشکلات رایج خودروها خارج شدن روغن از زیر آن است. برای این منظور می‌توان از طریق بررسی رنگ این روغن به مشکل پیش‌آمده پی برد. دستمالی تمیز را زیر ماشین قرار دهید؛ اگر رنگ آن سبز یا صورتی است مایع رادیاتور نشتی دارد. روغن موتور نیز رنگ زردی دارد و روغن هیدرولیک قرمز است.

خارج شدن دود از اگزوز و به گوش رسیدن صداهای غیرمعمول از خودرو نیز مشکلات دیگری هستند که بسیاری با آن‌ها روبرو شده‌اند.

 

چگونگی تعمیر خودرو با کمک جعبه ابزار

تعمیرات پیشگیرانه و نگهداری منظم خودرو با استفاده از جعبه ابزار

یکی از کارهایی که می‌توان برای جلوگیری از هزینه‌های بسیار زیاد تعمیرات انجام داد، تعمیرات پیشگیرانه و نگهداری منظم است. برخی تصور می‌کنند که مشکلات کوچک نیازی به توجه نداشته و مشکل بزرگی را ایجاد نمی‌کنند. اما همین مشکلات کوچک در دراز مدت هزینه‌های بسیاری را ایجاد می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید با داشتن چند ابزار ساده، تعمیرات پیشگیرانه‌ای را انجام دهید و اجازه گسترش یافتن مشکلات خودرو خود را ندهید. همچنین باید به طور منظم و مداوم از بخش‌های مختلف و مهم خودرو خود دیدن کرده و در صورت نیاز، به تعویض یا رفع مشکل آن بپردازید.

جمع‌بندی

داشتن جعبه ابزار می‌تواند در بسیاری از شرایط به کمک شما بیاید و این اجازه را به شما بدهد که بدون هزینه اضافی خودتان خودروی خود را تعمیر کنید. این کار از هزینه‌های بسیار بالای آینده جلوگیری می‌کند و همچنین باعث می‌شود دیگر نیازی نباشد که برای تعمیرات جزئی به تعمیرگاه‌های مختلفی رجوع کنید. در این مطلب در خصوص آموزش تعمیر خودرو با کمک جعبه ابزار صحبت شد. لازم به ذکر است در صورت حاد بودن یا مبهم بودن مشکل، به هیچ عنوان به صورت خودسر ورد عمل نشده و حتما به مرکزی تخصصی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم