24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس اپتیما با ضمانت نامه کتبی و گارانتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس اپتیما با ضمانت نامه کتبی و گارانتی

کیا اپتیما یکی از خودروهای محبوب شرکت Kia موتورز کشوره کره جنوبی به شمار می‌رود که مدل‌های مختلف آن در کشور وجود دارند. یکی از قطعات مهم این خودرو، گیربکس است که تاثیر زیادی بر روی عملکرد خودروی اپتیما دارد. تعمیر گیربکس اپتیما یک کار تخصصی است و در هنگام خرابی گیربکس لازم است تا برای جلوگیری از آسیب به بخش‌های دیگر، هرچه زودتر به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. همچنین لازم است تا با مشاهده هر کدام از علائم و نشانه‌های خرابی گیربکس، برای تعمیر گیربکس خودروی اپتیما به تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس اپتیما

علائم خرابی گیربکس کیا اپتیما

خرابی گیربکس کیا اتوماتیک یکی از علل رایج مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو است که به دلایل مختلفی باعث بروز مشکل در گیربکس اتوماتیک می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل در گیربکس برای تعمیر گیربکس اپتیما به تعمیرکار متخصص و مکانیکی مراجعه نمائید. دقت داشته باشید که کم توجهی و نادیده گرفتن علائم خرابی گیربکس کیا اپتیما، ممکن است تبعات هزینه بار بیشتری برای شما داشته باشد. در مقاله تعمیرگاه کیا اپتیما به ۷ نماینده خوب تهران هم اشاره کردیم.

تقه زدن و لگد زدن گیربکس کیا اپتیما

یکی از نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک در خودروی کیا اپتیما، تقه زدن یا لگد زدن گیربکس اتوماتیک کیا است. تقه زدن گیربکس معمولا در هنگام تغییر دنده از 2 به 1 خود را نشان می‌دهد و به صورت صداهای ناله در گیربکس است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

کثیفی و نامناسب بودن روغن گیربکس

روغن گیربکس، یک شریان حیاتی برای گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود و وظیفه آن حفظ خنک بودن اجزای گیربکس اتوماتیک و روانکاری آن‌هاست. اگر این روغن، کیفیت خوبی نداشته و یا از سطح استاندارد دور باشد، گیربکس اتوماتیک داغ می‌شود. داغ شدن گیربکس باعث می‌شود تا صفحات و باند به درستی درگیر نشوند و درنتیجه صدای تقه زدن ایجاد گردد.

برای تشخیص کیفیت روغن می‌توانید از رنگ آن کمک بگیرید. یک روغن گیربکس تمیز و سالم، به رنگ صورتی یا قرمز است و هنگامی که کثیف و سوخته یا به اصطلاح مستهلک می‌شود، به رنگ سیاه و تیره درمی‌آید.

خراب شدن ساعت گیربکس

یکی از دلایلی که باعث تقه زدن گیربکس می‌شود و مجبور می‌شوید تا برای تعمیر گیربکس اپتیما به تعمیرگاه مراجعه کنید، خراب شدن ساعت گیربکس است. ساعت گیربکس، وظیفه انتقال روغن گیربکس به اجزای گیربکس و تعویض دنده را برعهده دارد. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، انتقال سیال به درستی انجام نمی‌شود و درنتیجه صدای لگد زدن در گیربکس را خواهید شنید.

خرابی شیر رادیاتور

شیر برقی یکی از اجزای مهم گیربکس است که وظیفه باز کردن مسیر روغن را برای جریان یافتن و تغییر دنده را برعهده دارد. واحد کنترل گیربکس در هنگام تعویض دنده، نیرو را به شیر برقی ارسال می‌کند و باعث انتقال روغن گیربکس به داخل بدنه ساعت و تعویض دنده می‌شود.

داغ شدن و بالا رفتن دما گیربکس کیا اپتیما

یکی دیگر از علل خرابی گیربکس اپتیما، داغ کردن و بالا رفتن دمای گیربکس است. دقت داشته باشید که دمای بالای گیربکس به خاطر فشار وارده در هنگام حرکت گیربکس طبیعی است. ولی داغ شدن بالای گیربکس اتوماتیک از روغن گیربکس، امری است که برای آن باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. این مشکل به دلیل اختلال در انجام وظیفه سیال که خنک‌کاری گیربکس را برعهده دارد به وجود می‌آید. از جمله دلایل داغ شدن و بالا رفتن دما گیربکس اپتیما که مجبور به تعمیر گیربکس اپتیما می‌شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم بودن سطح روغن گیربکس

پایین بودن سطح سیال گیربکس، یکی از دلایل داغ شدن و بالا رفتن دمای گیربکس خودروی اپتیما است. توصیه می‌کنیم که به صورت دوره ای از سطح سیال خود مطمئن شوید. در صورت مشاهده هر گونه لکه‌ای به خاطر نشتی روغن گیربکس در پایین خودروی خود، حتما به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

روغن گیربکس اتوماتیک سوخته

در صورتی که روغن گیربکس سوخته باشد، عملیات خنک کاری و روانکاری سیستم به درستی انجام نمی‌شود و درنتیجه باعث داغی گیربکس اتوماتیک می‌گردد. توصیه می‌کنیم که روغن گیربکس خود را در فواصل زمانی مشخص سرویس و تعویض نمائید.

یدک بارهای سنگین

داغ شدن گیربکس اتوماتیک خودروی کیا اپتیما ممکن است در اثر یدک‌کشی ماشین‌های سنگین رخ دهد. بار سنگین در هنگام یدک‌کشی باعث می‌شود تا فشار زیادی بر گیربکس وارد شود و داغ گردد. توصیه می‌کنیم که این کار را با خودروی خود انجام ندهید و آن را به جرثقیل‌ها واگذار کنید.

گاز هرز و خرابی گیربکس کیا اپتیما

در صورتی که خودروی شما در هنگام گاز دادن، حرکت نکند، در اصطلاح می‌گویند که گاز هرز می‌خورد. این اتفاق دلهره آور ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد ولی در بیشتر موارد به خاطر خرابی اتصالات و سیستم انتقال نیرو خواهد بود.

لرزش در موتور و گیربکس کیا اپتیما

یکی دیگر از علل رایج تعمیر گیربکس اپتیما ناشی از خرابی گیربکس، لرزش موتور و گیربکس اتوماتیک اپتیما است. از جمله دلایل لرزش در موتور و گیربکس خودروی کیا اپتیما می‌توان به خرابی توربین، نشتی روغن گیربکس، خرابی دسته موتور، مشکل سیستم تعلیق و غیره اشاره کرد. البته که این علل ممکن است ناشی از یک مشکل فنی در بخشی دیگر از خودرو باشد و برای شناسایی بهتر آن، توصیه می‌کنیم که به تعمیرکاران مجرب و متخصص مراجعه نمائید.

رفتن به مد اضطرار یا ماندن گیربکس کیا اپتیما در یک دنده

هنگامی که گیربکس در یک دنده می‌ماند و دنده عوض نمی‌شود، اصطلاحا به آن مد اضطرار می‌گویند. از جمله دلایل متعددی که باعث این مشکل در گیربکس می‌شوند، می‎توان به کم بودن روغن گیربکس، مشکل ترمز، گیر کردن شیر برقی گیربکس، خرابی توربین گیربکس و پارگی سیم اتصال اشاره کرد. در صورتی که خودرو به مد اضطرار وارد شود و تعویض دنده انجام نشود، لازم است تا برای تعمیر گیربکس اپتیما به مکانیکی مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ گیربکس یا چراغ چک کیا اپتیما

روشن شدن چراغ گیربکس یا همان چراغ چک خودروی کیا اپتیما به منزله یک هشدار برای راننده است. چراغ چک، اطلاع مختلفی را در مورد مشکلات گیربکس اتوماتیک و انتقال نیرو به چرخ دنده‌ها به شما نشان می‌دهد. از جمله عواملی که باعث روشن شدن چراغ چک می‌شوند، می‌توان به روغن گیربکس سوخته، بکسل ماشین سنگین،کمبود روغن گیربکس، شیر برقی خراب و غیره اشاره کرد. توصیه می‌کنیم در هنگام مشاهده این موارد، به منظور تعمیر گیربکس اتوماتیک اپتیما به تعمیرکار مراجعه نمائید.

نشتی روغن گیربکس اتوماتیک یا روغن ریزی کیا اپتیما

دلایل زیادی مانند مهر و موم‌های فرسوده، نشتی مبدل گشتاور، نشتی لوله گیربکس، آسیب‌دیدگی کارتر گیربکس و بالا بودن میزان روغن گیربکس اتوماتیک ممکن است باعث روغن‌ریزی گیربکس‌های اتوماتیک شوند. بیشترین درصد اختلال در گیربکس اتوماتیک مربوط به نشتی روغن گیربکس می‌شود. توصیه می‌کنیم به منظور حفظ عمر مفید گیربکس اپتیما، بررسی و نگهداری منظم از اجزای گیربکس را در دستور کار قرار دهید.

کم جون و بیجون شدن ماشین و گیربکس کیا اپتیما

کم جون و بیجون شدن ماشین و گیربکس کیا اپتیما، یکی دیگر از دلایلی است که لازم است تا به خاطر آن به نمایندگی تعمیر گیربکس اپتیما بروید. در برخی موارد ممکن است نتوانید در هنگام رانندگی دنده عوض کنید و یا احساس کنید که ماشین توانایی ندارد. در چنین مواردی به اصطلاح می‌گویند که ماشین بیجون یا کم‌جون شده است. از جمله دلایل بروز این مشکل می‌توان به مشکلات در روغن گیربکس، گرفتگی فیلتر روغن، مشکلات شیر برقی و غیره اشاره کرد. هنگامی که چراغ چک خودروی کیا روشن شود، لازم است تا با تعمیرگاه تخصصی گیربکس ارتباط برقرار کنید.

تعمیرکار

تعمیرکار؛ بهترین مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اپتیما

تعمیرکار، یکی از بهترین تعمیرگاه‌ها و مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اپتیما در تهران است که خدمات خود را در شرایط ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله خدمات مجموعه تعمیرکار در تعمیر گیربکس اپتیما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر و سرویس ساعت یا بلوک هیدرولیک گیربکس کیا اپتیما
  • تعمیر توربین و توربین‌سازی گیربکس کیا اپتیما
  • تست و تعویض شیر برقی گیربکس کیا اپتیما
  • تعمیر کلاچ گیربکس کیا اپتیما
  • تست و تعمیر سلکتور گیربکس کیا اپتیما
  • تعمیر خنک‌کن گیربکس کیا اپتیما
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما
  • رفع روغن‌ریزی گیربکس کیا اپتیما
  • تعویض فیلتر و صافی گیربکس کیا اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس اپتیما در تعمیرکار

هزینه و دستمزد تعمیر گیربکس اپتیما در تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار بسته به نوع تعمیر و درجه سختی و پیچیدگی آن متفاوت خواهد بود. البته که هزینه تعمیر خودروهای وارداتی نسبت به ماشین‌های ایرانی بالاتر است. اما نگران این موضوع نباشید؛ چرا که تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار خدمات خود را با توجه به نرخ مصوب اتحادیه و به صورت مقرون‌به‌‌صرفه‌ای ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

اشاره کردیم که وجود برخی از مشکلات در گیربکس خودروی اپتیما باعث می‌شود تا برای تعمیر گیربکس اپتیما به مکانیکی و تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید. دلایل مختلفی باعث بروز مشکلات در گیربکس اپتیما می‌شوند که هر کدام از آن ها نیز ممکن است به خاطر مشکلات متعددی به وجود آیند. برای بررسی دقیق و تعمیر تخصصی گیربکس اپتیما بهتر است تا با یک تعمیرکار تخصصی و مجرب ارتباط برقرار کنید که پیشنهاد ما مجموعه تخصصی تعمیرکار است. این مجموعه، تعمیر گیربکس خودروی اپتیما را با ضمانت کتبی و به صورت گارانتی برای شما انجام می‌دهد و خیالتان از بابت کیفیت بالای تعمیرات راحت خواهد بود. در صورت نیاز به تعمیرگاه کیا اسپورتیج در این بخش همراه ما باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *