24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

هزینه تعمیر گیربکس بنز اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس بنز اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک بنز از کدام نوع است؟

مرسدس‌بنز به دلیل کیفیت و نوآوری شناخته شده است. فضای داخلی مجلل آنها از ویژگی‌های غنی برخوردار است و راحتی را به رانندگان و مسافران ارائه می‌دهند. اما چیزی که واقعاً مرسدس‌بنز را خاص می‌کند عملکرد آن است. یکی از چشمگیرترین پیشنهادهای مرسدس‌بنز گیربکس‌های اتوماتیک جدید آن است. با جدیدترین گیربکس بنز اتوماتیک، رانندگان رانندگی نرم و کارآمدتری را تجربه خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد گیربکس‌های مرسدس‌بنز بیشتر بخوانید.

چه نوع گیربکس‌هایی در خودروهای مدرن وجود دارد؟

چه نوع گیربکس‌هایی در خودروهای مدرن وجود دارد؟

  • گیربکس دستی (MT)
  • گیربکس اتوماتیک سنتی
  • گیربکس تیپترونیک
  • گیربکس دستی اتوماتیک (AM)
  • گیربکس دو کلاچه (DCT)
  • گیربکس دنده مستقیم (DSG)
  • گیربکس متغیر پیوسته (CVT)

گیربکس بنز اتومات از کدام نوع است؟

گیربکس اتومات بنز از کدام نوع است؟

از دهه 1990 مرسدس‌بنز از فناوری انتقال تیپترونیک در خودروهای خود استفاده کرده است. نسخه فعلی، گیربکس ۹سرعته اتوماتیک 9G-Tronic، در سال 2013 معرفی شد. در گیربکس تیپ ترونیک، تعویض معمولی دنده‌ها توسط کامپیوتر کنترل می‌شود اما راننده می‌تواند کنترل‌های اتوماتیک را نادیده بگیرد. گیربکس‌های قبلی در بنزها شامل 7G-Tronic، 5G-Tronic و قدیمی تر 4G-Tronic هستند. 

مزایای گیربکس بنز اتومات چیست؟

مزایای گیربکس اتومات بنز چیست؟

فناوری Tiptronic موردعلاقه بسیاری از افراد است، همان طو که در سایت معتبر milta نیز اشاره شده:

Put simply, a tiptronic gearbox is a special kind of automatic transmission that also has the ability to allow the driver the option to shift gears manually if they would like. It is designed as a gearbox to give drivers more control over their on-road experience.

این فناوری امکان رانندگی در هر دو حالت خودکار و دستی را فراهم می‌کند. رانندگان تازه‌کار می‌توانند از تعویض دنده اتوماتیک بهره‌مند شوند، درحالی‌که رانندگان باتجربه می‌توانند از کنترل کامل تعویض دنده لذت ببرند. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک با مشاوره رایگان و یکسال گارانتی کتبی تعمیرکار در کنار شما هستیم.

گیربکس تیپترونیک همچنین گشتاور بیشتری را نسبت به گیربکس متغیر پیوسته منتقل می‌کند که امکان شتاب گیری سریع‌تر را فراهم می‌کند. 9G-tronic، مصرف سوخت کمتر، آلایندگی‌های بهتر، تعویض دنده نرم‌تر و ساختار سبک‌وزن را در این نسخه ۹سرعته نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد. این گیربکس، نسبت بسیار بالایی از قدرت موتور را به نیروی کششی تبدیل می‌کند.

تعمیر گیربکس بنز

بنز یکی از انواع خودروهای لوکس و مدرن است که از امکانات پیشرفته‌ای در ساخت آن استفاده می‌شود. گیربکس بنز اتوماتیک نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و ساختاری پیچیده و حساس دارد. انتقال نیروی موتور با قدرتی فوق‌العاده به چرخ‌ها برای ایجاد شتاب در خودرو و حرکت آن توسط گیربکس انجام می‌شود. جهت مشاوره رایگان تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز با کارشناسان تعمیرکار در ارتباط باشید.

خرابی گیربکس بنز اتوماتیک به مرور زمان در اثر افزایش کارکرد آن موجب آسیب به قسمت‌های مختلف گیربکس خواهد شد که باید اقدامات لازم برای رفع علائم خرابی گیربکس و تعمیر گیربکس بنز به موقع انجام شود تا از بروز آسیب‌های جدی و کاهش کارآیی آن جلوگیری شود.

بررسی روغن گیربکس در زمان مناسب و انجام سرویس‌های دوره‌ای و منظم موجب کارکرد صحیح گیربکس شده و کیفیت آن افزایش می‌یابد. همچنین به دلیل حساسیت بالای گیربکس بنز اتوماتیک از لحاظ ساختاری تعمیر آن باید تحت نظر افراد کارآزموده و با تجربه انجام شود.

مهارت و تخصص لازم برای انجام تعمیر گیربکس اتوماتیک در خودرو بنز امری مهم است و از ایجاد هزینه‌های اضافی برای تعمیر و یا تعویض مجدد قطعات گیربکس جلوگیری می‌شود. البته هزینه تعمیر و سرویس گیربکس خودرو بنز به دلیل قیمت بالای خودرو و گیربکس آن بسیار بالا است و باید مراقبت کافی برای نگه‌داری از گیربکس بنز اتوماتیک در همه موارد انجام شود. در صورت نیاز به تعویض روغن گیربکس بنز تعمیرکار مرجع تخصصی خدمات بنز در تهران آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان میباشد.

گیربکس مرسدس‌بنز 9G-TRONIC چیست؟

گیربکس مرسدس‌بنز 9G-TRONIC چیست؟

گیربکس اتوماتیک 9G-TRONIC تعویض دنده‌های نرم‌تر را برای رانندگی راحت‌تر ارائه می‌دهد. گیربکس 9 دنده با کاهش مصرف سوخت حدود 6.5 درصد، مصرف سوخت را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. گیربکس  بنز اتوماتیک مدل 9G-TRONIC، اولین گیربکس اتوماتیک جهان است که دارای مبدل گشتاور هیدرودینامیکی است.

گیربکس، گشتاور را با استفاده از یک مایع به‌جای کلاچ مکانیکی منتقل می‌کند. گیربکس 9 دنده‌ای دارای سه حالت رانندگی قابل انتخاب، از جمله Eco، Dynamic و Manual است که به رانندگان اجازه می‌دهد دنده‌های خود را با استفاده از شیفترهای پدال نصب شده روی فرمان تعویض کنند. با وجود 9 دنده، گیربکس 9G-TRONIC سبک و جمع‌وجور است و از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. این اندازه کاهش‌یافته به راندمان سوخت نیز می‌افزاید.

e240

گیربکس اتوماتیک بنز e240

بنز e240 یکی از خودروهای پرطرف‌دار از کمپانی مرسدس‌بنز است که در سال ۲۰۰۹ از آن رونمایی شد. این خودرو از ویژگی‌های بی‌نظیری از جمله کیفیت ساخت بالا، سواری نرم، امکانات رفاهی و استهلاک کم برخوردار است. برنامه کامپیوتر گیربکس بنز e240 را ۲ سال یک‌بار به‌روزرسانی کنید تا از خرابی‌ها جلوگیری کنید.

c240

گیربکس اتوماتیک بنز c240

خودروهای سری c از پرفروش‌ترین‌های شرکت بنز هستند. یکی از مهم‌ترین قطعات این خودروها، گیربکس‌های اتوماتیک هستند. این گیربکس‌ها از دو دنده سبک و سنگین تشکیل شده‌اند که ممکن است در صورتی خرابی، تعمیر آنها را کار ساده‌ای بدانید. اما باید بدانید که درون گیربکس به تغییرات مهندسی و دقیق نیاز دارد و در صورت عدم رسیدگی، خرابی‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت. تیم متخصصان مجموعه تعمیرکار به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه بنز در تهران، از آمادگی کامل برای حل پیچیده‌ترین مشکلات گیربکس های بنز اتوماتیک و تعمیر آن برخوردار است.

آموزش تعمیر گیربکس بنز اتوماتیک

کپل و سایر مدل‌ها

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز کپل و سایر مدل‌ها

گیربکس‌های اتوماتیک مرسدس‌بنز نیز مانند سایر قطعات مکانیکی خودرو سرویس می‌شوند. آنها به موتور متصل هستند، اما دو بخش مستقل هستند که در ترکیب، نیرو را به چرخ‌های محرک ارسال می‌کنند و امکان حرکت را فراهم می‌کنند. خرابی در گیربکس اتومات بنز می‌تواند منجر به تعمیر پرهزینه شود، درصورتی‌که یک تعمیر در تعمیرگاه گیربکس بنزاتوماتیک و نگهداری دوره‌ای ساده از این هزینه جلوگیری می‌کند.

اهمیت روغن در تعمیر گیربکس بنز اتومات

اهمیت روغن در تعمیر گیربکس اتومات بنز

این گیربکس‌های اتوماتیک از روغن هیدرولیک به نام ATF استفاده می‌کنند. این روان‌کننده، دنده‌های داخل جعبه‌دنده را می‌پوشاند و اجازه می‌دهد تا از طریق شیرهای برقی، تعویض دنده انجام شود. مانند هر روغن دیگری، مایع گیربکس نیز تخریب می‌شود و ویژگی‌های روانکاری خود را از دست می‌دهد.

در این مرحله، ممکن است متوجه شوید که تعویض دنده به طور مؤثر انجام نمی‌شود، با تکان‌ها و ناهمواری‌هایی که برای خودروهای باکیفیت مرسدس‌بنز مناسب نیست. علاوه بر این، روغن گیربکس دارای خواص خنک‌کنندگی است که به کنترل دما کمک می‌کند.

برای جلوگیری از بروز این علائم یا خرابی احتمالی به دلیل وضعیت نامناسب روان‌کننده در گیربکس اتوماتیک، توصیه می‌شود روغن را در فواصل زمانی معین تعویض کنید. علاوه بر تعویض روغن قدیمی با روغن جدید طبق مشخصات سازنده، فیلتر روغن گیربکس را نیز در تعمیرگاه گیربکس اتومات بنز تعویض می‌کنیم. به‌این‌ترتیب، باقی‌مانده یا ناخالصی‌های باقی‌مانده در گیربکس را کاملاً از استفاده حذف می‌کنیم.

قیمت گیربکس بنز اتوماتیک c240 و سایر مدل‌ها

قیمت گیربکس اتوماتیک بنز c240 و سایر مدل‌ها

قیمت گیربکس اتومات در انواع خودروهای بنز متفاوت است. مثلاً قیمت گیربکس اتومات بنز c240 با سایر خودروها متفاوت است. گیربکس اتوماتیک مرسدس ‌بنز به‌صورت دست‌دوم نیز موجود است و این می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. در شرایطی کنونی که قیمت ها از نوسانات بالایی برخوردار هستند، شما می توانید از طریق تماس با مجموعه تعمیرکار دات نت، از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

نکاتی برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک

نکاتی برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک

در اینجا چند نکته مفید در مورد نحوه مراقبت از گیربکس بنز اتوماتیک آورده شده است:

  • برای تعویض دنده خودرو را متوقف کنید: قبل از تعویض دنده از D به R یا بالعکس، صبر کنید تا کاملاً متوقف شوید. این کار از آسیب‌دیدن دنده‌های گیربکس جلوگیری می‌کند.
  • ترمز را فشار دهید: هنگامی که در چراغ راهنمایی یا ترافیک متوقف می‌شوید، پدال ترمز را فشار دهید. اگر گیربکس دوکلاچه (7G-DCT و 8G-DCT) است، شتاب نگیرید و اهرم انتخاب را تعویض نکنید.
  • برای توقف طولانی‌مدت بهتر است از N استفاده کنید: اگر قرار است برای چند دقیقه ثابت بمانید، به‌عنوان‌مثال در ترافیک، از N (خنثی) روی اهرم انتخاب دنده استفاده کنید. این توصیه در مورد گیربکس‌های اتوماتیک مبدل گشتاور صدق می‌کند. از خزش مداوم مبدل جلوگیری می‌کند، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و به خنک شدن روغن گیربکس کمک می‌کند.
  • برنامه نگهداری را رعایت کنید: این کار علاوه بر مراقبت از گیربکس، به جلوگیری از خرابی‌های احتمالی ناشی از سایش و پارگی طبیعی اجزای داخلی گیربکس کمک می‌کند. همیشه از قطعات یدکی مرسدس اصل و روغن‌های روان‌کننده باکیفیت استفاده کنید.

کلام آخر تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

در این مقاله با گیربکس‌های اتومات بنز تا حدودی آشنا شدید. جدیدترین نوع از این گیربکس‌ها، تمام گزینه‌های پیشرفته را برای شما فراهم می‌کنند. لطفاً نظر و تجربیات خود را در مورد گیربکس اتومات بنز بنویسید.

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تعمیرکار ( مجهزترین تعمیرگاه خودرو ) تماس بگیرید.
 

گیربکس‌های اتوماتیک یکی از ابتکارات پیشرفته در صنعت خودروسازی هستند که به راحتی به روشنی از گیربکس‌های دستی تفاوت دارند. با وجود امتیازات بسیاری که این نوع گیربکس به راننده ارائه می‌دهد، همچنان ممکن است با برخی مشکلات روبرو شوند. یکی از مهم‌ترین مشکلات معمول در گیربکس‌های اتوماتیک، عملکرد نامناسب آن‌ها است. به دلیل پیچیدگی سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی گیربکس‌های اتوماتیک، ممکن است برخی از قطعات درست کار نکنند و این موضوع موجب شکسته شدن عملکرد صحیح گیربکس گردد. همچنین، عدم تغذیه مناسب روغن به گیربکس می‌تواند عامل مشکلات از قبیل شتاب‌های ناگهانی و عملکرد غیرقابل پیش‌بینی آن باشد.

علل خرابی گیربکس اتوماتیک نیز متنوع هستند. یکی از معمول‌ترین علل، استفاده نادرست از گیربکس و عدم تعویض منظم روغن آن است. رعایت نکردن راهنمایی‌ها و آموزش‌های تولیدکننده، می‌تواند باعث ایجاد نقص‌های جدی در گیربکس شود. همچنین، سوختن روغن گیربکس بنز به دلیل دمای بالا و انجام نادرست تعمیر و خدمات نیز می‌تواند عامل خرابی گیربکس اتوماتیک باشد. از دیگر علل ممکن برای خرابی گیربکس، عیب‌ها و خرابی‌های اجزاء مختلف مکانیکی و الکترونیکی آن می‌باشد که ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. برخورد با سطوح نامسطح یا عدم تعویض به موقع کلاچ‌ها و قطعات سایر گیربکس نیز از جمله علل خرابی‌های این نوع گیربکس‌ها هستند. به منظور جلوگیری از این مشکلات، نیاز است که رانندگان با مراقبت و نگهداری مناسب، از این گونه گیربکس‌ها استفاده نمایند.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز»

  1. آقا دمتون گرم من فکر نمی کردم شما تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک بنز هم انجام بدین من قبلا یه اسم یه چند جا مثل کار پلاس مهرشهر رو شنیده بودم ولی خب نمی دونستم شما هم انجام میدین
    هزینه چک کردن و تعویض گیربکس بنز چقدره الان حدودا؟

  2. ببخشید اگر هر سه ماه یه بار روغن گیربکس بنز رو تازه کنیم خوبه یا لازمه زود به زود انجام بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *