24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو؛ ارزان‌قیمت و کارآمد

گیربکس ساندرو اتومات

خودرو اتوماتیک ساندرو، تولید شرکت رنو و پارس خودرو، دارای موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است. با مصرف سوخت ترکیبی حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، امکانات ایمنی همچون سیستم ترمز ABS، EBD و دو کیسه هوا، و تجهیزات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع و شیشه بالابرهای برقی، این خودرو با طراحی ساده و جذاب خارجی و داخلی خود مناسب برای خانواده‌ها و استفاده شهری است. در صورت خرابی ماشین خود می توانید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

گیربکس اتوماتیک در هر خودرویی نقش اصلی و مهمی را در حرکت خودرو ایفا می کند. گیبرکس اتوماتیک ساندرو از کیفیت بالایی برخوردار است اما پس از گذشت مدتی در اثر استفاده نا صحیح و یا افزایش کارکرد آن دچار مشکلات فراوانی می شود که عدم تعمیر به موقع آن سبب آسیب جدی به قسمت های مختلف گیربکس اتوماتیک ساندرو خواهد شد. تعمیر گیربکس اتومات به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای آن باید توسط افراد ماهر و کارآزموده انجام شود تا کارآیی آن افزایش یابد و آسیبی به دیگر قطعات آن حین تعمیر وارد نشود. همچنین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو بستگی به میزان خرابی آن و نوع آسیب های وارد شده دارد. تعمیر صحیح گیربکس اتوماتیک از ایجاد هزینه های اضافی برای پرداخت جلوگیری می کند.

هزینه تعمیر گیربکس ساندرو اتومات

در کشور ایران به دلیل وجود تورم، قیمت‌ کالاها و خدمات ثابت نیستند و طی زمان با افزایش همراه هستند. ولی به‌طور تقریبی هزینه‌های مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو در اواسط بهمن‌ماه 1401 به شرح زیر است:

باز کردن گیربکس و بررسی کل سیستم11 میلیون ریال
تعویض سیم ساعت گیربکس3 میلیون ریال
تعویض توربین5 میلیون ریال
تعویض روغن گیربکس با فیلتر2 میلیون ریال
تعویض روغن گیربکس بدون فیلتر900 هزار ریال

گیربکس اتوماتیک ساندرو استپ وی

گیربکس اتومات ساندرو

خودروی ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی تنها در بخش ظاهری با هم تفاوت‌هایی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ارتفاع و اضافه شدن امکانات دیگر اشاره کرد. اما در بخش فنی این دو خودرو مجهز به همان موتور و گیربکس معروف K4M و AL4 هستند. همچنین از این موتور و گیربکس در ال نود و با کمی تفاوت در داستر هم استفاده شده است. خودروهای مگان، کپچر و 206 هم مجهز به همین نوع گیربکس هستند و تنها در طراحی پوسته با هم تفاوت دارند.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

گیربکس اتوماتیک ساندرو ساخت کجاست

گیربکس اتومات ساندرو ساخت کجاست؟

مهندسی گیر‌بکس اتوما‌تیک ساندرو یعنی همان AL4 برای کشور فرانسه است. این گیربکس اولین بار توسط گروه خودرویی پژو-سیتروئن معرفی شد و بعدها رنو هم این جعبه‌دنده را در خودروهای خود استفاده کرد. البته که برندهای فرانسوی، چینی، رومانیایی و برزیلی مختلفی این جعبه‌دنده را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که هرکدام دارای بازه قیمتی مخصوص خود هستند.

نوع گیربکس اتوماتیک ساندرو

مشکلات گیربکس ساندرو اتومات

گیربکس اتوماتیک ساندرو از نوع AL4 است. این جعبه‌دنده توانایی این را دارد که تعویض دنده‌ها را بدون تقه انجام دهد و در عین حال مصرف سوخت ماشین را هم تا حد امکان پایین بیاورد. نکته دیگری که درباره گیر‌بکس اتوما‌تیک ساندرو وجود دارد این است که می‌توانید از این گیربکس در خودروهایی مانند 206 هم استفاده کنید. از این رو، صاحبان 206 که به دنبال خرید گیربکس اتوماتیک برای خودروی خود هستند، می‌توانند به سراغ جعبه‌دنده اتوماتیک ساندرو بروند.

مشخصات گیربکس اتوماتیک ساندرو

مشخصات گیربکس ساندرو اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک ساندرو که از نوع AL4 است، تفاوت‌هایی نسبت به گیربکس‌های AT دیگر دارد. یکی از این تفاوت‌ها، نحوه چینش دنده‌ها است. در گیربکس‌های اتوماتیک معمولی، دنده‌ها به صورت طولی چیده می‌شوند. این در حالی است که همین دنده‌ها در گیربکس AL4 ساندرو، به صورت عرضی قرار دارند. همین باعث شده است که جعبه دنده این خودرو به دلیل مهندسی متفاوت، برای تعمیر هم نیاز به دانش تخصصی و فنی بالایی داشته باشد.

اگر نگاهی به مشخصات فنی گیربکس اتوماتیک ساندرو که در کاتالوگ رسمی این خودرو منتشر شده است، نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این ماشین از حالت تیپ‌ترونیک هم برخوردار است. به این معنی که با گذاشتن خودرو در حالت D و کشیدن دنده به سمت چپ، به راحتی می‌توانید به صورت دستی دنده‌های ماشین را تعویض کنید. در حالت دستی هم این ماشین 4 دنده رو به جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد که با فشار دادن دنده به سمت جلو، تغییر دنده در حالت مثبت و با کشیدن دنده به سمت عقب، تغییر دنده در حالت منفی و سنگین‌تر اتفاق می‌افتد.

گیربکس‌های ساندرو دارای حالت شیفت لاک (Shift Lock) هم هستند. این حالت باعث می‌شود بتوانید بدون نیاز به روشن کردن ماشین، تعویض حالت دنده را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این حالت بیشتر در مواقعی که خودرو در حالت P قرار دارد و قرار است که توسط جرثقیل حمل شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

گیربکس اتوماتیکی که در خودروی رنو ساندرو استفاده شده است، فناوری نسبتا قدیمی دارد و همین باعث می‌شود که در گذر زمان و در صورت عدم استفاده صحیح و اصولی، این جعبه دنده با مشکلاتی مواجه شود. از جمله این مشکلات هم می‌توان به تقه زدن گیربکس اشاره کرد.

در صورتی که گیربکس ساندروی شما با مشکل مواجه شد، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع آن به تعمیرگاه‌های مجاز رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه ما انواع خدمات تخصصی تعمیر گیر‌بکس اتوماتیک ساند‌رو را ارائه می‌کند و می‌توانید با تماس با مجموعه ما، برای رزرو نوبت جهت تعمیر گیربکس خود اقدام کنید. در ادامه هم با برخی از مشکلات رایج گیربکس‌های اتوماتیک ساندرو آشنا می‌شویم. همچنین نیاز است به چراغ گیربکس اتوماتیک توجه کنید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک ساندرو

تقه زدن گیربکس ساندرو

ساندرو اتوماتیک ممکن است در گذر زمان با مشکلات مختلفی از جمله تقه زدن مواجه شود. این مشکل دلایل بروز زیادی دارد که یکی از آن‌ها کاهش سطح روغن گیربکس است. به این معنی که اگر سطح روغن گیربکس خودروی شما بیش از حد کاهش پیدا کند، روانکاری مناسبی میان قطعات آن صورت نمی‌گیرد و این باعث می‌شود که گیربکس اتوماتیک خودروی شما دچار تقه مخصوصا در شروع حرکت شود. تقه زدن گیربکس موضوع مهمی است

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا گیربکس اتوماتیک ساندرو دچار مشکل تقه شود، مشکل کاهش فشار روغن و عدم روانکاری مناسب است. در صورتی که شیر برقی گیربکس مشکل داشته باشد و یا در جعبه‌دنده از روغن واسکازین نامناسب استفاده شده باشد، ممکن است مشکل تقه برای گیربکس ساندروی شما رخ بدهد که باید به سرعت به دنبال رفع آن باشید. چرا که در صورت عدم توجه ممکن است بخش‌های دیگر گیربکس هم آسیب ببینند.

تعویض دنده‌های اشتباه

تعویض دنده ساندرو اتومات

از جمله دیگر مشکلاتی که ساندرو اتوماتیک ممکن است با آن‌ها مواجه شود، تعویض دنده‌های اشتباه است. یکی از علل بروز این مشکل، خرابی سلکتور دنده است. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، گیربکس نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام دنده مناسب وضعیت خودرو است. همچنین کاهش فشار روغن هم می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود.

خلاص شدن گیربکس

خلاص شدن گیربکس

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است صاحبان ساندرو اتوماتیک با آن مواجه شوند، خلاص شدن گیربکس در حین حرکت است. این مشکل دلایل زیادی دارد که به قطعیت نمی‌توانیم آن‌ها را بیان کنیم. برای رفع مشکل خلاص شدن در حین حرکت باید گیربکس به صورت کامل باز شود.

عدم شناسایی دنده

مشکل دنده ساندرو

عدم شناسایی دنده را می‌توان در لیست خاص‌ترین مشکلات گیربکس ساندرو اتوماتیک قرار داد. این مشکل معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که خودروی شما توانایی شناسایی وضعیت دنده را ندارد که این موضوع هم به خرابی سلکتور گیربکس مربوط به می‌شود. از این رو، برای رفع این مشکل باید گیربکس باز شده و وضعیت سلامت سلکتور بررسی شود. در صورتی که سلکتور گیربکس سالم بود، باید به دنبال خرابی قطعات دیگر باشید.

ایجاد صداهای اضافی

صدا اضافه در گیربکس ساندرو

یکی از دیگر مشکلاتی که باعث می‌شود تا گیربکس خودروی ساندرو نیاز به تعمیر و باز شدن پیدا کند، ایجاد صداهای اضافی است. در صورتی که بنا به دلایل مختلف مانند استفاده غیراصولی، قطعات داخل گیربکس آسیب ببینند و بخش‌هایی از آن‌ها جدا شود، گیربکس صداهای اضافی از خود تولید می‌کند.

همان‌طور که گفته شد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو تاثیر به‌سزایی در حفظ سلامت و کیفیت گیربکس اتوماتیک دارد. از جمله علائم کمبود روغن گیربکس اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بوی سوختگی

بوی سوختگی در سیستم جعبه‌دنده یکی از علائم مهم نشت و یا کمبود روغن گیربکس است.

گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس

در صورت کمبود و یا نبود روغن، گیربکس به دلیل عدم روانکاری و اصطکاک زیاد گرمای زیادی را تولید می‌کند.

لغزش دندهها در هنگام تعویض

تعویض دنده معمولا با لغزش و سروصدا همراه نیست. یکی از علائم کمبود و یا نبود روغن گیربکس، وجود لغزش در دنده‌ها در زمان تعویض است.

تاخیر در تعویض دنده

یکی از واضح‌ترین علائم کمبود روغن گیربکس، تاخیر 2 تا 3 ثانیه‌ای در تعویض دنده است. در این شرایط راننده باید سریعا برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو اقدام کند.

صدای خرخر

صدای خرخر گیربکس اتوماتیک یکی از علائم کمبود و یا نبود روغن گیربکس است.

عدم تعویض دنده

مخزن کاملا خالی روغن، بدترین وضعیت ممکن برای گیربکس اتوماتیک است. در این شرایط تعویض دنده انجام نمی‌گیرد و صدمات سنگین و جدی به گیربکس اتوماتیک وارد می‌شود.

چراغ هشدار

بارزترین علامت کمبود روغن گیربکس، چراغ اخطار گیربکس اتوماتیک است که در صفحه‌نمایش خودرو نشان داده می‌شود.

روغن تیره‌رنگ

رنگ روغن گیربکس باید روشن و تقریبا صورتی باشد. درصورتی‌که رنگ روغن به‌صورت تیره و تقریبا قهوه‌ای و یا مشکی باشد، می‌بایست روغن به مخزن افزوده شود.

درصورت بروز هر یک از این علائم، رانندگان باید سریعا اقدام به اضافه کردن روغن گیربکس کنند. تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو باید در تعمیرگاه‌های معتبر و توسط متخصصان باتجربه انجام شود. در نتیجه به زمان تعویض روغن ماشین توجه کنید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

قیمت گیربکس اتوماتیک ساندرو

قیمت گیربکس ساندرو اتومات

گیربکس اتوماتیک ساندرو تقریبا در بازه قیمتی گیربکس‌های ال نود و 206 قرار دارد. با توجه به اینکه این گیربکس را می‌توانید در انواع نو و استوک و از برندهای مختلف تهیه کنید و همچنین به دلیل نوسانات ارزی، نمی‌توانیم قیمت دقیقی را برای جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو بیان کنیم.

گیربکس اتوماتیک ساندرو؛ کم مصرف و اقتصادی

گیر بکس ساندرو

گیربکس اتوماتیک خودروی رنو ساندرو از نوع AL4 می‌باشد که در خودرویی مانند 206، ال نود و مگان هم استفاده شده است. در صورتی که گیربکس اتوماتیک ساندروی شما خراب شده است، برای رفع مشکل آن می‌توانید از خدمات مجموعه تعمیرگاهی ما استفاده کنید.تعمیرکار به عنوان مجهزترین تعمیرگاه خودرو در خدمت شماست . تمام خدمات ما مطابق با استانداردهای رنو ارائه شده و قطعات خراب هم تنها با نمونه‌های اصلی جایگزین می‌شوند.

جمع بندی

خودرو اتوماتیک ساندرو، محصول مشترک رنو و پارس خودرو، با موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته، مصرف سوخت اقتصادی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، امکانات ایمنی شامل سیستم ترمز ABS، EBD و دو کیسه هوا، و تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع و شیشه بالابرهای برقی، گزینه‌ای مناسب برای استفاده شهری و خانوادگی است. طراحی ساده و جذاب این خودرو نیز به محبوبیت آن در بازار کمک کرده است. 

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو»

  1. گفتین کشور های مختلفی گیربکس ساندرو رو تولید میکنن درسته بهترین گیربکس اتوماتیک ساندرو ساخت کدوم کشوره اون وقت؟

  2. سلام ببخشید این لیست قیمتی که گذاشتین برای پارساله یعنی از پارسال تا به الان افزایش قیمت نداشته یا شما هنوز لیست قیمت رو به روز نکردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *