24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس جک J5 | جعبه‌دنده‌ای 4 سرعته هوشمند

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس جک J5؛ کم مصرف و کم استهلاک

گیربکس جک J5؛ کم مصرف و کم استهلاک

ودروهای جک معمولا از انواع مختلف گیربکس ها مانند دستی، اتوماتیک و CVT استفاده می‌کنند. هر کدام از این گیربکس ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که بر اساس نوع خودرو و کاربرد آن انتخاب می‌شوند. ویژگی‌های اصلی گیربکس‌ها شامل تعداد دنده‌ها، نسبت دنده‌ها، توان و گشتاور انتقالی، وزن و ابعاد آن‌ها می‌باشد. این مشخصات فنی نقش بسزایی در عملکرد و کارایی سیستم انتقال قدرت خودرو ایفا می‌کنند.همچنین، گیربکس‌ها وظیفه تغییر دادن گشتاور و سرعت چرخش از موتور به چرخ‌های محرک خودرو را بر عهده دارند. بنابراین، انتخاب و طراحی مناسب گیربکس می‌تواند بر ویژگی‌های رانندگی خودرو مانند شتاب گیری، سرعت، بازده سوخت و … تاثیرگذار باشد

جک J5 اولین خودروی سدان محصول کرمان موتور است.

مشخصات گیربکس جک j5

مشخصات گیربکس جک j5

جک J5 در نسخه دنده‌ای مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی است. این جعبه‌دنده به خوبی موتور 1.5 لیتری این ماشین هماهنگ شده است و می‌تواند با توجه به جثه نسبتا بزرگ این خودرو، شتاب 10 ثانیه‌ای را برای این ماشین به همراه داشته باشد. خودروی جک جی 5 دنده‌ای استهلاک موتور و گیربکس بسیار پایینی داشت و به همین خاطر توانست به محبوبیت بسیار بالایی در میان علاقه‌مندان به خودرو دست پیدا کند. البته اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر دائما گیربکس ماشین را تحت فشار قرار دهید و به تعویض لوازم و قطعات مصرفی آن مانند روغن واسکازین توجه نکنید، گیربکس این ماشین دچار خرابی‌های بسیار زیادی خواهد شد. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتومات انواع اتومبیل خارجی و ایرانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشخصات گیربکس اتوماتیک جک j5

مشخصات گیربکس اتوماتیک جک j5

کرمان موتور بعد از عرضه جک جی 5 دنده‌ای، نسخه اتوماتیک این خودرو را هم به بازار عرضه کرد. مانند بسیاری از خودروهای اتوماتیک دیگری که در بازه قیمتی این ماشین قرار دارند. گیربکس جک J5 اتوماتیک هم از نوع 4 دنده است. با این تفاوت که رقبای این ماشین از جعبه‌دنده AL4 استفاده می‌کنند که استهلاک بسیار بالایی در کارکرد بیشتر از 100 هزار کیلومتر دارد. گیربکس جک J5 اتوماتیک از نوع AT معمولی است که بازدهی مناسبی در بازه قیمتی خود دارد.

نوع گیربکس جک j5

نوع گیربکس جک j5

گیربکس‌های اتوماتیک از انواع مختلفی مانند DCT، CVT و AL4 و AT تشکیل شده‌اند که گیربکس AT ساده‌ترین نوع این جعبه‌دنده‌های خودکار است. گیربکس‌های AT با فناوری‌های متفاوت و اهداف مختلفی تولید می‌شوند. به این صورت که از این گیربکس‌ها هم در خودروهای اقتصادی و هم در خودروهای مسابقه‌ای و حتی سوپر اسپرت استفاده می‌شود.

گیربکس AT استفاده شده در خودروی جک J5 از نوع اقتصادی است و وظیفه خود را هم در این زمینه به خوبی انجام می‌دهد. گیربکس‌های اقتصادی با هدف شتاب‌گیری سریع و تعویض دنده‌های بدون مکث ساخته نمی‌شوند، بلکه هدف از ساخت این گیربکس‌ها، کم بودن استهلاک و همین‌طور پایین آوردن مصرف سوخت ماشین است. در خودروی جی 5 هم از گیربکس AT با فناوری نسبتا قدیمی استفاده شده است. با این حال، گیربکس این ماشین در صورت استفاده صحیح، به هیچ عنوان با مشکلات عجیب و غریب مانند تقه زدن و یا زوزه کشیدن مواجه نخواهد شد.

گیربکس جک J5 حالت تیپ‌ترونیک را هم در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای دسترسی به این حالت کافیست که خودرو را روی حالت D بگذارید و دسته‌دنده را به سمت راست بکشید. در ادامه و با جلو و عقب کشیدن دنده، دنده‌ها سبک‌تر و سنگین‌تر می‌شوند. در ادامه با نکات بیشتری در خصوص تعمیر گیرکس جک j5 آشنا خواهیم شد

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

حجم گیربکس جک j5

حجم گیربکس جک j5

گیربکس‌های اتوماتیک به مراتب حجم روغن بیشتری را نسبت به گیربکس‌های دنده‌ای نیاز دارند. در عین حال، روغن واسکازین‌های اتوماتیک هم گران‌تر از روغن‌های دنده‌ای هستند. از این رو، اگر قصد روغن گیربکس جک j5 را دارید، باید در نظر داشته باشید که هزینه انجام این کار به مراتب از نسخه دنده‌ای این ماشین بیشتر خواهد بود. در فایل صوتی زیر راجع به استفاده از روغن گیربکس مناسب صحبت کردیم.

جم روغن گیربکس مورد نیاز برای خودروی جک جی 5 اتوماتیک حدودا 4.7 الی 4.9 لیتر روغن واسکازین است. در گیربکس اتوماتیک این خودرو هم باید از روغن گیربکس‌هایی استفاده کنید که دارای استاندارد ATF SP-III باشند. از این نوع روغن گیربکس در برلیانس‌های سری 300 اتوماتیک هم استفاده می‌شود که در صفحه تعمیر گیربکس برلیانس H320 به آن اشاره کردیم.

آپدیت گیربکس جک j5

آپدیت گیربکس جک j5

گیربکس جک جی 5 تعویض دنده‌ها را در برخی مواقع به کندی انجام می‌دهد. همچنین ممکن است با مشکل تقه زدن در حین تعویض دنده هم در خودروی خود مواجه شوید. حتی در مواقعی هم ممکن است که خودرو به درستی تعویض دنده‌ها را در حالت تیپ‌ترونیک انجام ندهد. برای رفع این‌گونه مشکلات، گیربکس ماشین باید آپدیت شود که این کار را می‌توانید در نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز کرمان موتور و جک انجام دهید.

فیلتر گیربکس

فیلتر گیربکس

گیربکس‌های اتوماتیک حساسیت بسیار بالاتری نسبت به نوع روغن و همین‌طور جرم‌های داخل جعبه‌دنده دارند. به همین خاطر، در این گیربکس‌ها فیلترهایی قرار دارند که می‌توانند در عین تصفیه کردن روغن واسکازین، کثیفی‌های داخل گیربکس را هم جذب و در خود نگه دارند.

نکته‌ای که درباره فیلتر گیربکس وجود دارد، این است که برخی از مالکان خودرو با خود تصور می‌کنند که این قطعه نیازی به تعویض ندارد. این در حالی است که فیلتر گیربکس یکی از لوازم مصرفی خودرو می‌باشد و باید بسته به نوع روغن و کثیفی‌های داخل گیربکس، هر 50 هزار الی 70 هزار کیلومتر آن را تعویض کنید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

قیمت گیربکس

قیمت گیربکس

بنا به دلایلی مانند معکوس دادن‌های اشتباه، عدم وجود روغن در گیربکس، تصادف و استهلاک بالا در اثر استفاده نادرست، ممکن است گیربکس خودروی جک جی 5 شما دیگر قابل استفاده نباشد و ترجیح دهیدبجای تعمیر گیربکس جک j5 که آن را با یک گیربکس نو جایگزین کنید. برای این منظور، باید ابتدا از قیمت این جعبه‌دنده مطلع شوید که این کار را می‌توانید از طریق سایت‌ها، نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز جک انجام دهید.

تجربه راحتی در عین اقتصادی بودن

تجربه راحتی در عین اقتصادی بودن

خودروهای اقتصادی کمتر از خودروهای لوکس به راحتی سرنشینان خودرو توجه می‌کنند و تنها می‌خواهند نیازهای ضروری آن‌ها رفع شود. اما گیربکس جک جی 5، چه در نسخه دنده‌ای و چه در نسخه اتوماتیک، در عین اقتصادی بودن، راحتی خاصی دارد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

جمع بندی

گیربکس یکی از اجزای مهم در سیستم انتقال قدرت خودرو است که وظیفه تغییر و انتقال گشتاور و سرعت چرخش از موتور به چرخ‌های محرک را بر عهده دارد. خودروهای جک معمولاً از انواع مختلف گیربکس‌های دستی، اتوماتیک و CVT استفاده می‌کنند، که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. ویژگی‌های اصلی گیربکس‌ها شامل تعداد دنده‌ها، نسبت دنده‌ها، توان و گشتاور انتقالی، وزن و ابعاد آن‌هاست که بر عملکرد و کارایی سیستم انتقال قدرت خودرو تأثیر بسزایی می‌گذارند و بر اساس نوع و کاربرد خودرو انتخاب می‌شوند. بنابراین، طراحی و انتخاب مناسب گیربکس می‌تواند بر ویژگی‌های رانندگی خودرو مانند شتاب‌گیری، سرعت و بازده سوخت تأثیرگذار باشد.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس جک J5»

  1. تعویض روغن گیربکس جک J5 هم کاریه که حتما نیاز باشه که متخصص انجامش بده یا خودمون هم می تونیم انجامش بدیم

  2. امکانش هست که بشه بعد از تعویض گیربکس گیربکس قبلی رو فروخت یا با به جای اجرت به تعمیرکار داد تا شاید یه ذره از پول برگرده؟

  3. سلام وقت شما بخیر تعویض فیلتر گیربکس جک جی ۵ رو انجام میدید؟ جقدر هزینش هست و چقدر زمان میبره؟

  4. سلام دوستان تعمیرکار من ماشین قبلیم رو پیش ما آورده بودم و راضی بودم الان یک چک دارم میخواستم قیمت گیربکس اتوماتیک جک j5 رو بدونم چقدر شده و هنوز ۱ سال گارانتی رو میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *