تعمیر گیربکس تویوتا پریوس با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان

خودروی تویوتا از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند و جزو خودروهای پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این خودرو از یک پیشرانه قوی بهره می‌برد و تعمیر گیربکس خودرو، هزینه سنگینی را برای شما به همراه خواهد داشت، بنابراین در صورت مواجهه با کوچک‌ترین علائم خرابی لازم است تا برای تعمیر آن اقدام کنید. تعمیر گیربکس تویوتا پریوس در تعمیرگاه تعمیرکار با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان انجام می‌شود و خیالتان از بابت یک تعمیر گیربکس حرفه‌ای راحت خواهد بود. لازم به ذکر هست در صورت خرابی ماشین به تعمیرگاه تویوتا مراجعه نمایید. همچنین خدمات و ویژگی‌های مهم تعمیر گیربکس اتومات پریوس در تعمیرگاه تخصصی گیربکس باعث شده است تا رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.

در این مقاله به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:

عنوان توضیح
مشکلات تعویض دنده گیربکس ممکن است به درستی دنده ها را تعویض نکند، که می تواند باعث تکان خوردن، لرزش یا عدم تعویض دنده شود.
عملکرد نامناسب گیربکس ممکن است به درستی کار نکند، که می تواند باعث کندی، تاخیر یا عدم حرکت خودرو شود.
نشتی گیربکس ممکن است نشتی داشته باشد که می تواند باعث کاهش سطح مایع گیربکس و آسیب به گیربکس شود.
نگهداری از گیربکس توصیه هایی برای نحوه نگهداری از گیربکس پریوس و جلوگیری از مشکلات

تعمیر گیرکس پریوس

مشکلات رایج خرابی گیربکس تویوتا پریوس

از جمله مشکلات رایج خرابی گیربکس که منجر به تعمیر گیربکس تویوتا پریوس می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی انتقال زودرس

خرابی انتقال قبل از زمان، یک مشکل آزاردهنده است که می‌تواند هزینه سنگینی را برای شما به وجود آورد و به نوعی تعویض یا بازسازی آن هزینه گزافی خواهد داشت. یکی از دلایل مهم خرابی انتقال زودرس، تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس طبق توصیه سازنده خودرو است. به طور معمول، هر 30 الی 40 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس تویوتا پریوس را تعویض کنید تا عمر شیفتر افزایش یابد.

  • انتقال به طور ناگهانی از کار می افتد

این مشکل می‌تواند یک مشکل جدی برای شما ایجاد کند و در صورتی که در جاده ای تپه ای رانندگی می کنید که گیربکس از کار می افتد و به هیچ عنوان نمی‌توانید دنده را در هیچ حالتی قرار دهید، باید از ترمزهای اضطراری استفاده نمایید که ممکن است کاملا ترسناک باشد. از کار افتادن انتقال به طور ناگهانی می‌تواند در یک محور R محدود باشد که به آستین گیربکس آسیب وارد می‌کند و یک عارضه نادر است که هزینه گزافی را به شما تحمیل می‌نماید.

  • واکنش موتور کند است

یکی دیگر از مشکلات رایج خرابی گیربکس تویوتا پریوس، کند شدن واکنش موتور است که بیشتر به مدل های دارای شیفتر CVT مربوط می‌شود. این مشکل در گیربکس اتوماتیک باعث می‌شود زمانی که گاز را در حالت توقف فشار می‌دهید، دور موتور بچرخد ولی پاسخی دریافت نکنید. مشابه این مسئله در لغزنده شدن کلاچ مشاهده می‌شود. این مشکل می‌تواند در هوای بسیار سرد در دمای منفی 15 تا 45 درجه رخ دهد و لازم است تا برای تعمیر گیربکس تویوتا پریوس با یک تعمیرکار گیربکس اتوماتیک تماس بگیرید.

  • صدای زیاد گیربکس تویوتا پریوس

موتور پر سر و صدا یکی از مشکلات آزاردهنده در گیربکس تویوتا پریوس است که در برخی موارد با افزایش سرعت، بیشتر می‌شود. این مشکل می‌تواند به خاطر این باشد که گیربکس خودروی شما از کار افتاده است. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که گیربکس اتوماتیک تویوتا پریوس قطعه ای با دوام است و تا زمانی که خودروی شما آسیب نبیند، پیش از 100 هزار کیلومتر شکسته یا فرسوده نمی‌شود.

  • نشت روغن گیربکس

نشت روغن گیربکس یکی از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود و برای عملکرد صحیح گیربکس پریوس لازم است تا حتما آن را جدی بگیرید. زیرا روغن گیربکس باعث روانکاری و عملکرد صحیح اجزای مختلف گیربکس می‌شود. این مشکل می‌تواند باعث ایجاد اختلال در انتقال شود و در نتیجه به مشکل بیشتری منجر می‌گردد. نشت مایع گیربکس تویوتا پریوس باید در اسرع وقت برطرف شود و برای این منظور حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید.

  • مشکل تسمه CVT

اختلال در تسمه گیربکس متغیر پیوسته (CVT) یکی دیگر از مشکلات رایج گیربکس تویوتا پریوس است. این قطعه وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد و ممکن است به خاطر آسیب یا به مرور زمان از کار بیفتد و در نتیجه به کاهش قابل توجه در شتاب یا مشکل در تعویض دنده منجر می‌شود. برای جلوگیری از مشکلات تسمه CVT حتما بررسی سطح روغن گیربکس و تعویض تسمه CVT در صورت نیاز را جدی بگیرید تا به خاطر تعمیر گیربکس تویوتا پریوس متحمل هزینه‌های گزاف نشوید.

  • به روز رسانی نرم افزار انتقال

تویوتا برای برخی نفص‌های نرم‌افزاری در گیربکس، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر کرده است. این شرکت به منظور رفع نگرانی‌های مربوط به نرم‌افزار گیربکس در خودروی پریوس، موفق عمل کرده و برای حل مشکلات نرم‌افزاری، یکسری فراخوان‌ها و TSB صادر کرده است.

نحوه شناخت خرابی گیربکس

نکات نگهداری از گیربکس تویوتا پریوس

برای اینکه خرابی گیربکس تویوتا پریوس خیلی زود به سراغتان نیاید و مجبور به تعمیر گیربکس تویوتا پریوس و پرداخت هزینه‌های گزاف نشوید، بهتر است تا برخی نکات را در نظر داشته باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی سطح روغن موتور

مطمئنا هر ماشینی اعم از تویوتا پریوس زمانی که به محدودیت‌های خود برسد، دچار نقص می‌شود. سطح روغن موتور خودرو نیز یکی از این موارد است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم حتما از روغن باکیفیت استفاده کنید؛ زیرا در صورت استفاده از روغن بی‌کیفیت، ممکن است که رسوبات باقی‌مانده به رینگ پیستون و سایر نواحی موتور آسیب وارد کند.

  • تمیز کردن فن خنک‌کننده هیبریدی

مو، کثیفی و سایر زباله‌ها ممکن است درون فن خنک‌کننده هیبریدی نفوذ پیدا کنند که این باعث اختلال در دریافت جریان هوا می‌شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که فن را بررسی کرده یا به طور منظم آن را تعمیر کنید.

  • تعویض به موقع روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس مسئله‌ای است که بارها به آن اشاره کرده‌ایم و یک نکته بسیار مهم است که باید هر 60 تا 90 هزار مایل برای آن اقدام کنید.

  • تعویض به موقع فیلترها

استفاده از یک فیلتر هوای تمیز باعث دور نگه داشتن زباله‌ها از سنسور MAF می‌شود و با حفظ تریم سوخت، باعث صرفه‌جویی در هزینه گیربکس می‌گردد.

  • حفظ تمیزی مایع خنک‌کننده

تویوتا با در نظر گرفتن فواصل تخلیه طولانی‌تر سعی کرده است تا مایع خنک‌کننده را به گونه مفیدتری تولید کند. زمانی که خنک‌کننده به پایان طول عمر خود می‌رسد، یک فرآیند شیمیایی به نام الکترولیز بین فلزات رخ می‌دهد و عمل فرسایش ایجاد می‌شود. بنابراین حتما مایع خنک‌کننده تویوتا پریوس را به صورت منظم تعویض کنید تا سیستم خودروی شما سالم بماند.

گیربکس اتومات

سخن پایانی

پیش بینی و پیگیری مشکلات گیربکس تویوتا پریوس راحت نیست و همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تنها می‌توان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، برخی نکات را رعایت کرد. تعمیر گیربکس تویوتا پریوس امری تخصصی است و هر تعمیرکاری نمی‌تواند آن را انجام دهد. مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرکار با داشتن تعمیرکاران مجرب و دانش بالا در تعمیر گیربکس خودروی تویوتا پریوس خدمات متعددی را در این زمینه برای شما فراهم می‌آورد. تعمیر گیربکس اتومات تویوتا پریوس در این مجموعه با ضمانت‌نامه کتبی انجام می‌شود و شما می‌توانید از خودرو بر رایگان نیز بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *