24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس سوناتا با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس سوناتا با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان

مجموعه تعمیرکار یکی از معتبرترین تعمیرگاه‌های تخصصی در زمینه تعمیر گیربکس سوناتا در تهران به شمار می‌رود که این خدمات را با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان انجام می‌دهد. Sonata یک خودرو محبوب در ایران است. تعمیر گیربکس خودروی سوناتا در این مجموعه با بهره‌مندی از قطعات اصلی و باکیفیت و همچنین تکنسین‌های مجرب و آموزش‌دیده صورت می‌گیرد. تعمیر گیربکس خودروی سوناتا به خاطر مشکلات مختلفی ممکن است انجام شود که تکنسین‌های ما با بررسی تمامی مشکلات گیربکس سوناتا، اقدام به تعمیر آن می‌کنند.

گیربکس سوناتا

مشکلات گیربکس سوناتا

بروز مشکلات گیربکس سوناتا باعث می‌شود تا برای تعمیر گیربکس سوناتا اقدام کنید و در این راستا احتمالا هزینه‌ای را نیز پرداخت نمایید. در ادامه برخی از مشکلات رایج گیربکس خودروی سوناتا را بررسی می‌کنیم. در صورت نیاز به تعمیرگاه هیوندای با ما همراه باشید.

نداشتن دنده عقب در گیربکس سوناتا

این مشکل در گیربکس عمدتا در گیربکس 5 سرعته سوناتا به وجود می‌آید و به طور ناگهانی ایجاد می‌شود. شکستگی باند ترمزی باعث رخ دادن این مشکل می‌شود که برای تعمیر آن باید گیربکس را پیاده کنید و با دمونتاژ گیربکس و تعویض باند ترمزی، این مشکل را برطرف نمایید.

صدای زوزه در گیربکس اتوماتیک سوناتا

اگر صدای زوزه را تنها در روزهای سرد زمستانی از گیربکس خودرو می‌شنوید و با گرم شدن موتور، مشکل حل می‌شود، اغلب به خاطر گرفتگی فیلتر گیربکس سوناتا در اثر استفاده از روغن تقلبی و یا دیر عوض کردن روغن گیربکس است. برای تعمیر گیربکس سوناتا در پی رخ دادن چنین مشکلی، با توجه به اینکه صافی گیربکس سوناتا در وسط قرار دارد، باید گیربکس به صورت کامل دمونتاژ شود و پس از شست‌وشوی کامل قطعات از جمله توربین و بلوک هیدرولیکی، صافی گیربکس تعویض گردد.

هنگامی که صدای زوزه در گیربکس سوناتا می‌شنوید، بهتر است هرچه سریع تر به تعمیرگاه مراجعه کنید تا تنها با تعویض صافی گیربکس و شست‌وشوی قطعات، مشکل زوزه در گیربکس سوناتا رفع شود. در غیر این صورت ممکن است در اثر رانندگی طولانی با گیربکس به دلیل افت فشار روغن ناشی از گرفتگی صافی گیربکس، باعث هرز خوردن گاز شود و صفحات بسوزد. در نتیجه این اتفاقات احتمالا باید هزینه‌های بیشتری برای تعمیر گیربکس سوناتا پرداخت کنید.

حالتی هم در شنیدن زوزه از گیربکس خودرو وجود دارد که تنها در سرعت مشخصی از خودرو مثل بین سرعت های 60 تا 90 و یا در دنده‌های مشخص شنیده می‌شود. این مشکل به خاطر خرابی مجموعه ای از داخل گیربکس است که برای تعمیر آن لازم است تا گیربکس به طور کامل دمونتاژ شود و بخش خراب مجموعه داخل گیربکس تعویض گردد.

ضربه یا تقه در تعویض دنده گیربکس سوناتا

نحوه رخ دادن این مشکل و تعمیر گیربکس سوناتا در حالتی که موتور سرد است و یا زمانی که موتور کاملا گرم شده، متفاوت خواهد بود. اگر هنگامی که موتور سرد است، ضربه یا تقه‌ای بین تعویض دنده‌ها رخ دهد، این مشکل ممکن است به خاطر مرغوب نبودن جنس روغن و یا کثیفی روغن باشد. در مواردی هم می‌تواند به خاطر خرابی بلوک هیدرولیکی در حالت سرد بودن رخ دهد.

مشکلات گیربکس سوناتا

اگر در زمانی که موتور گرم است، ضربه در تعویض دنده‌ها اتفاق بیفتد، مشکل از فرار روغن در گیربکس اتومات سوناتا خواهد بود. فرار روغن در گیربکس سوناتا معمولا به خاطر فرسودگی قطعات کربنی و یا کیت‌های لاستیکی گیربکس ایجاد می‌شود که در هنگام گرم بودن به خاطر افزایش دما و درنتیجه شل شدن روغن، بیشتر اتفاق می‌افتد.

نشت آب به داخل گیربکس اتوماتیک سوناتا

هنگام خرابی و پوسیدگی رادیاتور خنک‌کننده یا همان سردکن گیربکس، آب به داخل گیربکس وارد می‌شود و با روغن گیربکس مخلوط می‌گردد. با ورود آب به داخل گیربکس اتوماتیک سوناتا، دمای گیربکس افزایش می‌یابد و این اتفاق باعث سوختن صفحات و از بین رفتن فیبر صفحات داخل گیربکس و درنتیجه گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک سوناتا می‌شود.

در صورت رخ دادن این مشکل توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید تا با دمونتاژ گیربکس و شست‌وشوی قطعات و تعویض رادیاتور خنک‌کننده، تعمیر گیربکس سوناتا انجام شود. در صورت گاز هرز خوردن گیربکس و ورود آب به داخل گیربکس، صفحات خراب می‌شوند و شما علاوه بر خنک‌کننده باید لوازم دیگری مانند کیت صفحات را تعویض کنید.

حالت اضطراری در گیربکس اتوماتیک سوناتا

یکی دیگر از مشکلات رایج گیربکس سوناتا حالت اضطراری در گیربکس خودرو است که زمانی اتفاق می‌افتد که گیربکس در دنده 3 یا همان دنده اضطراری قرار دارد و تعویض دنده به دنده‌های سبک‌تر یا سنگین‌تر ممکن نیست. در این حالت، گیربکس با شتاب اولیه کمتری انجام وظیفه می‌کند و هنگام بالا رفتن سرعت، دور موتور نیز بالا می‌رود ولی تعویض دنده انجام نمی‌شود و گیربکس نیز در حالت دستی قرار نمی‌گیرد.

حالت اضطراری در گیربکس اتوماتیک سوناتا معمولا به خاطر ثبت خطا در کامپیوتر گیربکس و روشن شدن چراغ چک رخ می‌دهد. در این حالت ECU تصمیم می‌گیرد تا گیربکس را در دنده 3 نگه دارد تا راننده نتواند مسافت‌های طولانی طی کند. در واقع قرار گرفتن در حالت اضطراری به نوعی نمایش یک آلارم به راننده برای مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است. البته این را هم در نظر بگیرید که قرار گرفتن در حالت اضطراری معمولا با روشن و خاموش کردن موتور به صورت موقت درست می‌شود.

عدم نمایش حالت های P_R_N_D بر روی صفحه کیلومتر

یکی دیگر از مشکلات گیربکس سوناتا که برای رفع آن ناچار به تعمیر گیربکس سوناتا می‌شوید، عدم نمایش علائم P_R_N_D یا نمایش اشتباه این علامت‌ها است. این مشکل معمولا ناشی از موتورشویی و ورود آب به داخل سلکتور گیربکس سوناتا و در نتیجه سوختن برد سلکتور رخ می‌دهد و برای رفع آن لازم است تا سلکتور را تعویض کنید.

تعمیر گیربکس سوناتا

روغن ریزی گیربکس سوناتا

رنگ روغن گیربکس اتوماتیک خودروی سوناتا آلبالویی است و اگر نشت روغن قرمز از سمت راننده مشاهده کردید، به احتمال زیاد، روغن ریزی از قسمت گیربکس سوناتا رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل در صورت خرابی کاسه نمدهای پلوس و یا قسمت کارتل گیربکس، می‌توان آن را تعمیر کرد. ولی اگر روغن‌ریزی گیربکس سوناتا به خاطر خرابی کاسه نمد توربین باشد، لازم است تا برای تعمیر گیربکس خودروی سوناتا، گیربکس از موتور جدا شود. 

بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک سوناتا

در صورت بروز چنین اتفاقی، اتفاق خطرناکی در گیربکس اتوماتیک سوناتا رخ داده است. بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک سوناتا ممکن است به خاطر آمپر کشیدن قطعات برقی گیربکس سوناتا باشد.

لرزش گیربکس اتوماتیک سوناتا

لرزش در گیربکس اتوماتیک سوناتا ممکن است دلیل ساده‌ای داشته باشد. این مشکل می‌تواند با خاطر اتصالات گیربکس شل شده باشد که با آچارکشی به‌راحتی رفع می‌شود. در صورت بروز این مشکل بهتر است که به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید و زودتر تعمیر گیربکس سوناتا را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است لرزش به مرور زمان قطعات زیادی در گیربکس سوناتا را درگیر کند و حتی ممکن است به چرخ‌دنده‌ها آسیب وارد نماید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا

تعمیر گیربکس سوناتا در تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار به صورت تخصصی و حرفه‌ای و با ضمانت نامه کتبی و خودرو بر رایگان انجام می‌شود. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس خودروی سوناتا می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و به منظور مراجعه به تعمیرگاه مشورت کنید. تست و عیب‌یابی گیربکس سوناتا توسط تکنسین‌های مجرب و تخصصی تعمیرکار به صورت رایگان انجام می‌شود و پس از شناسایی مشکلات گیربکس، هزینه تعمیر آن به شما اعلام می‌گردد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا یک مهارت پیچیده و تخصصی است و نیاز به تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه دارد که این امر در مجموعه ما محقق می‌شود. شما برای تعمیر گیربکس خودروی سوناتا در مجموعه تعمیرکار می‌توانید از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

  • تشخیص مشکلات گیربکس اتوماتیک سوناتا
  • تعمیر یا تعویض قطعات گیربکس سوناتا
  • باز کردن گیربکس سوناتا
  • تعمیر قطعات داخلی گیربکس
  • نصب، رگلاژ و تنظیمات گیربکس سوناتا
  • آزمایش و تست گیربکس سوناتا

هزینه تعمیر گیربکس سوناتا

هزینه تعمیر گیربکس سوناتا

یکی از سوالاتی که صاحبان خودروی سوناتا دارند، این است که هزینه تعمیر گیربکس سوناتا چقدر است؟ باید توجه داشته باشید که هزینه تعمیر گیربکس خودروی سوناتا با توجه به فاکتورهای مختلف می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال ممکن است که تعمیرکار برای تعمیر گیربکس ناچار به باز کردن کامل گیربکس شود که هزینه آن در برابر باز کردن و تعمیر تنها بخشی از گیربکس متفاوت خواهد بود. در حالت کلی، هزینه تعمیر گیربکس خودروی سوناتا با توجه به نوع خودرو و گیربکس شما، مدل، خرید و یا استفاده از قطعات استوک یا نو در تعمیر گیربکس متغیر است.

بنابراین برای برآورد دقیق هزینه تعمیر گیربکس خودروی سوناتا لازم است تا خودروی شما به طور دقیق توسط دستگاه تست شود و پس از تعیین مشکل اصلی، هزینه به شما اعلام گردد. لازم به ذکر است که تعمیر گیربکس تنها زمانی آغاز می‌شود که هزینه اعلام شده از طرف شما تایید شده باشد و در غیر این صورت هیچ هزینه‌ای را بابت تست و عیب‌یابی پرداخت نخواهید کرد. در صورت نیاز به تعمیرگاه هیوندای شرق تهران با ما همراه باشید.

سخن پایانی

مشکل گیربکس سوناتا می‌تواند خیلی جزئی باشد و با تعمیر به موقع آن ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتر شود. بنابراین بهتر است سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید و تقریبا ماهی یک بار به تعمیرگاه تخصصی گیربکس سوناتا بروید. همچنین برای اینکه مجبور به تعمیر گیربکس سوناتا نشوید، بهتر است روغن گیربکس سوناتا را به صورت دوره‌ای تعویض کنید تا از فرسودگی و خرابی زودرس قطعات داخلی جلوگیری شود. تعویض فیلتر و توجه به لرزش‌ها و نویزها نیز به جلوگیری از خرابی گیربکس سوناتا کمک شایانی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس سوناتا به این لینک مراجعه کنید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *