24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

روغن گیربکس هیوندا i30 | روغن واسکازین مناسب جعبه‌دنده این خودرو چیست؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

روغن گیربکس هیوندا i30 باید دقیقا مطابق استاندارد کارخانه باشد

روغن گیربکس هیوندا i30 باید دقیقا مطابق استاندارد کارخانه باشد

هیوندای آی 30 یکی از هاچبک‌های محبوب بازار ایران است که می‌توانید آن را با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته خریداری کنید. توجه داشته باشید که در جعبه‌دنده این خودرو حتما باید از روغن گیربکس‌های اورجینال استفاده شود. در غیر این صورت، گیربکس آسیب جدی می‌بیند. همچنین در کنار اصالت، حتما باید به استاندارد روغن گیربکس هم توجه شود. بهتر است برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 که از برندهای پیشنهاد شده توسط کمپانی تهیه شود.

روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا

روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا

هیوندای آی 30 از یک گیربکس 4 سرعته نسبتا قدیمی استفاده می‌کند که اگر از روغن واسکازین مناسبی در آن استفاده نکنید، جعبه‌دنده به شدت آسیب می‌بیند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما به سراغ خرید روغن گیربکسی بروید که توسط کمپانی پیشنهاد شده است.
برای خودروهای کره‌ای بهتر است که سراغ روغن واسکازین‌هایی بروید که خارجی هستند. چرا که محصولات کره‌ای نسبت به کیفیت روغن بسیار حساس هستند و در صورتی که از روغن‌های ایرانی بی‌کیفیت در آن‌ها استفاده کنید، آسیب جدی می‌بینند.
برای خودروی هیوندا آی 30 بهتر است به سراغ روغن گیربکس‌های با استاندارد ATF SP IV بروید. روغن گیربکس‌های دیگر مانند ATF DEX III یا DCT نمی‌توانند گزینه مناسبی برای این خودرو باشند. از نظر برند هم توصیه می‌کنیم به سراغ برندهایی بروید که بالاترین کیفیت را دارند. توتال، کاسترول، الف، آیسین و شل (Shell) از جمله این برندها هستند.

تعمیر گیربکس هیوندا i30

زمان روغن گیربکس هیوندای i30

زمان روغن گیربکس هیوندای i30

روغن گیربکس که به آن روغن واسکازین هم گفته می‌شود، باید حتما در کیلومترهای مشخصی تعویض شود. توجه داشته باشید که این روغن در دسته‌بندی لوازم مصرفی قرار می‌گیرد و در صورت عدم توجه به سلامت آن ممکن است که گیربکس آسیب شدیدی ببیند.

موضوع دیگری که در رابطه با طول عمر روغن گیربکس هیوندای I30 وجود دارد، شیوه رانندگی شما است. برای تعیین طول عمر مفید روغن گیربکس هیوندای آی 30 از واحد کیلومتر استفاده می‌شود. حال اگر شما بیشتر طول عمر گیربکس را در ترافیک گذرانده باشید، روغن وظیفه روانکاری خود را انجام می‌دهد، اما کیلومتری برای خودروی شما ثبت نمی‌شود. در نتیجه اگر بیشتر مسیر خود را در ترافیک می‌گذرانید، توصیه می‌کنیم روغن واسکازین را سریع‌تر از حالت معمول عوض کنید.

موضوع بعدی مهم و تاثیرگذار در سلامت روغن گیربکس هیوندا آی 30، کیفیت روغن است. روغن گیربکس‌های ایرانی به مراتب کیفیت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند و همین باعث می‌شود که مجبور شوید در کیلومترهای کمتری آن‌ها را تعویض کنید.

به طور کلی روغن گیربکس اتوماتیک باید هر 50 هزار کیلومتر از نظر سلامت بررسی شود. در صورتی که روغن هنوز کثیف نشده بود و روان‌کاری را هم به صورت درست انجام می‌داد، این امکان وجود دارد که برای مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

حجم روغن گیربکس هیوندا i30

حجم روغن گیربکس هیوندا i30

گیربکس‌های اتوماتیک به مراتب به روغن بیشتری نسبت به خودروهای دنده‌ای نیاز دارند. هیوندا I30 هم از این موضوع مستثنی نیست. به طوری که در نسخه دنده‌ای این خودرو، گیربکس تنها نیاز به 1.9 لیتر روغن دارد. این در حالی است که در گیربکس اتوماتیک این ماشین باید حدودا 6.6 لیتر روغن وجود داشته باشد.

نکته‌ای که درباره حجم روغن گیربکس هیوندا i30 وجود دارد این است که سطح روغن گیربکس همیشه باید روی حداکثر قرار داشته باشد. اگر سطح روغن بیشتر از این میزان باشد، به قطعات گیربکس مانند پمپ فشار وارد می‌شود و این قطعات خراب می‌شوند. در عین حال،‌ اگر سطح روغن گیربکس داخل ماشین کمتر از این میزان باشد، اصطکاک میان قطعات جعبه‌دنده افزایش پیدا می‌کند و گیربکس با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا

برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 توصیه می‌کنیم به سراغ مرکز مخصوص انجام این کار بروید. چرا که در مراکز کوچک، این کار به صورت دستی انجام می‌شود. در روش دستی تمام روغن گیربکس تخلیه نمی‌شود و در نتیجه روغن جدید با قدیمی مخلوط می‌شود. اما در روش تعویض روغن گیربکس به صورت اتوماتیک، دستگاه تمام روغن را از داخل گیربکس خارج می‌کند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 در مراکز معتبر

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 در مراکز معتبر

اگر تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 خود را به مراکز نامعتبر بسپارید، ممکن است در حین انجام این کار جعبه‌دنده خودروی شما آسیب ببیند. همچنین در مراکز غیرمجاز ممکن است از روغن گیربکس با استاندارد نامناسب و یا تقلبی استفاده شود و در نتیجه جعبه‌دنده ماشین به شدت آسیب ببیند. در صورت آسیب دیدن هم باید هزینه چندین میلیون بابت تعمیر آن پرداخت کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم از همان ابتدا به سراغ روغن مناسب و اصلی بروید که از بروز این اتفاق جلوگیری شود.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیرگاه خودرو تعمیرکار روی عبارت آن کلیک کنید .

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان

اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم