24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس هیوندا i30

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس هیوندا i30؛ نسبتا پراستهلاک و قدیمی

گیربکس هیوندا i30؛ نسبتا پراستهلاک و قدیمی

سال‌های 2008 تا 2017، سال‌های طلایی حضور برندهای کره‌ای در ایران بود و خودروهای مختلفی از کیا و هیوندای در سگمنت‌های متنوعی عرضه شدند. هیوندای i30 یکی از محبوب‌ترین هاچبک‌های هیوندای است که برای انتقال قدرت از یک گیربکس اتوماتیک چهارسرعته استفاده می‌کند. گیربکس این خودرو به دلیل 4 دنده بودن، کمی قدیمی است و نمی‌تواند شتاب‌گیری مطلوبی را برای این ماشین به همراه داشته باشد.

البته نکته‌ای که درباره این خودرو وجود دارد این است که گیربکس هیوندای آی 30 با بسیاری از محصولات دیگر هیوندای از جمله ورنا و اکسنت هم تقریبا یکسان است. از این رو، از قطعات یدکی مشابه این خودروها هم می‌توان برای جعبه‌دنده این ماشین استفاده کرد. برای کسب اطلاعات درباره گیربکس هیوندا i30، با ما در این مطلب همراه باشید.

برای اطلاعات کلی در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک می توانید روی عبرات آن کلیک کنید و برای اطلاعات بیشتر تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشخصات گیر‌بکس هیوند‌ای i30

مشخصات گیر‌بکس هیوند‌ای i30

گیربکسی که در خودروی هیوندا i30 استفاده شده، از تکنولوژی AT برای تعویض دنده‌های خودکار استفاده می‌کند. درست است که بسیاری از خودروهای امروزی هم مجهز به این نوع گیربکس‌ها هستند، اما فناوری به کار رفته در جعبه‌دنده هیوندای آی 30 بسیار قدیمی‌تر از این خودروها است. به این معنی که تعویض دنده‌ها با سرعت کمی انجام می‌شود.

گیربکس هیوندا i30 از نوع چهاردنده است. گیربکس‌های چهارسرعته با هدف اقتصادی بودن و کاهش مصرف سوخت در خودرو ساخته می‌شوند. اگر هم بخواهیم تا همین مقدار از جعبه‌دنده این خودرو انتظار داشته باشیم، باید بگوییم که گیربکس هیوندای آی 30 به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

گیربکس هیوندای آی 30 برخلاف بسیاری از جعبه‌دنده‌های دیگر حالت تیپ‌ترونیک ندارد و در عوض می‌توانید برای آن سقف تعویض دنده تعریف کنید. به این معنی که خودرو دارای حالت‌های یک، دو و سه است که با قرار دادن دنده در هرکدام از این وضعیت‌ها، خودرو تنها تا همان سقفی که تعریف شده است، امکان تعویض دنده را فراهم می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در حالت دو، دنده‌ها تنها تا دو تعویض شده و دنده‌های سه و چهار از مدار خارج می‌شوند.

گیربکسی که در هیوندای آی سی استفاده شده، کمی قدیمی است و بسیاری از صاحبان این ماشین هم از تعویض دنده‌های کند آن ناراضی هستند. این در کنار مهندسی قدیمی باعث شده است که در کارکردهای بالای 100 الی 150 هزار کیلومتر، جعبه‌دنده این ماشین با مشکلات زیادی از جمله تقه زدن مواجه شود و در نتیجه گیربکس هیوندا i30 نیاز به تعمیر پیدا کند.

گیر‌بکس اتوماتیک هیو‌ندا

گیر‌بکس اتوماتیک هیو‌ندا

هیوندا از انواع مختلف گیربکس در خودروهای خود استفاده می‌کند، در خودروهای اقتصادی این شرکت از گیربکس‌هایی استفاده می‌شود که ارزان‌قیمت، کم استهلاک و کم‌مصرف هستند. به‌عنوان‌مثال، گیربکس اتومات هیوندا آی 30، اکسنت و ورنا از نوع چهارسرعته خودکار AT است. این در حالی است که در خودروی جنسیس یا مدل‌های دیگر، از گیربکس‌های دو کلاچه و یا همان AT اما با تعداد دنده بیشتر و فناوری بالاتر استفاده می‌شود.

گیربکس‌هایی که در خودروهای هیوندا استفاده می‌شوند، معمولا یا ساخت پاورتک، شریک تجاری این شرکت یا آیسین هستند. توجه داشته باشید که پاورتک بیشتر روی گیربکس‌های اقتصادی تمرکز دارد و به همین خاطر، در خودروهای ارزان‌قیمت این برند معمولا از گیربکس‌های ساخت پاورتک استفاده می‌شود.

گیربکس اتوماتیک هیوندا اکسنت

گیربکس اتوماتیک هیوندا اکسنت

هیوندای اکسنت یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای ساخت هیوندای است که می‌توانید نسخه‌های مونتاژ کرمان‌موتور و وارداتی آن را خریداری کنید. در این خودرو از همان جعبه‌دنده‌ای استفاده شده که در هیوندا I30 هم استفاده شده است. البته که این گیربکس به دلیل استفاده از برنامه‌ریزی متفاوت، هماهنگی بیشتری با اتاق و موتور ماشین دارد و به همین خاطر می‌تواند نیاز شما را از بابت یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت به خوبی رفع کند.

 

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گیربکس اتو‌ماتیک هیوند‌ا ورنا

گیربکس اتو‌ماتیک هیوند‌ا ورنا هیوندای ورنا یکی از خودروهای نسبتا قدیمی این برند است که در دسته‌بندی محصولات اقتصادی هیوندا قرار می‌گیرد. این خودرو درست مانند آی 30 و اسکنت از یک جعبه‌دنده اتوماتیک چهارسرعته استفاده می‌کند. البته که این جعبه‌دنده برنامه‌ریزی و نوع پوسته متفاوتی نسبت به آی 30 دارد. اما بسیاری از قطعات داخلی این خودروها مشترک هستند و در صورت وجود مشکل و عدم موجود بودن قطعه مخصوص جعبه‌دنده خودروی خود، می‌توانید از قطعات گیربکس ورنا استفاده کنید.

مشکل گیر‌بکس هیو‌ندای i30

مشکل گیر‌بکس هیو‌ندای i30 همان‌طور که گفته شد، گیربکس هیوندا i30 به نسبت خودروهای دیگر از فناوری قدیمی‌تری استفاده می‌کند و همین باعث شده است که این جعبه‌دنده استهلاک به مراتب بالاتری نسبت به خودروهای اتوماتیک دیگر هیوندای داشته باشد. توجه داشته باشید که در گذر زمان و با افزایش کارکرد، گیربکس هیوندا i30 ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تعویض دنده‌های اشتباه، خلاص شدن دنده و تقه زدن گیربکس اشاره کرد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک هیوندا i30

تقه زدن گیربکس اتوماتیک هیوندا تقه زدن یکی از مشکلات رایج گیربکس‌های اتوماتیک هیوندا آی 30 است. این دلایل مختلفی دارد که یکی از آ‌ن‌ها کاهش سطح روغن است. گیربکس‌های آی 30 ممکن بنا به دلایلی مانند خرابی واشر کارتل گیربکس دچار مشکل روغن‌ریزی شوند. در صورتی که به این مشکل توجه نشود و تعویض روغن گیربکس هیوندا i30 صورت نگیرد، سطح روغن واسکازین کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه، جعبه‌دنده با مشکلاتی مانند تقه زدن مواجه می‌شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا مشکلاتی که گیربکس خودروی هیوندا i30 با آن‌ها مواجه می‌شود، حتما باید توسط تعمیرکاران مجاز رفع شود. توجه داشته باشید که مراجعه به مراکز غیرمجاز می‌تواند منجر به خرابی‌های بیشتر در گیربکس و ایجاد هزینه‌های اضافی شود، بنابراین در انتخاب بهترین تعمیرگاه برای تعمیر گیربکس هیوندا i30 خود دقت کنید.
گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

قیمت گیربکس هیوندای i30

قیمت گیربکس هیوندای i30 در مواقعی ممکن است خرابی گیربکس هیوندا i30 به حدی باشد که بخواهید یک گیربکس کامل نو یا استوک را به‌جای آن تهیه کنید. برای این منظور و دریافت قیمت گیر‌بکس هیوندای i30 می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و یا با نمایندگی‌های مجاز هیوندای تماس بگیرید.

تعمیر گیربکس هیوندا i30 را به مراکز معتبر بسپارید

تعمیر جعبه‌دنده هیوندای i30 را به مراکز معتبر بسپارید خودروی هیوندای آی 30 از یک گیربکس نسبتا قدیمی AT از نوع چهارسرعته استفاده می‌کند. در صورت خراب شدن این جعبه‌دنده، توصیه می‌کنیم که حتما به یکی از نمایندگی‌های مجاز هیوندای مراجعه کنید. در صورت نیاز به تعویض قطعات هم بهتر است که به سراغ قطعات اورجینال بروید
مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس هیوندا i30»

  1. گیربکس کدوم یکی از مدل های ماشین های ساخت شرکت هیوندای قوی تره؟ می دونم فقط بر اساس گیربکس نمیشه ماشین ها رو رتبه بندی کرد ولی خب به نظرم این میتونه یه عامل مهم باشه که باید در نظر گرفته بشه

  2. هیچ وقت برای ماشین هیوندا I30 گیربکس 6 دنده ای تولید نشد؟ یا شما فقط از گیربکس های چهار دنده ای استفاده می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *