24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

روغن گیربکس bmw در مدل‌های مختلف از چه نوعی است و در چه زمانی باید تعویض شوند؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

در دنیای امروزه، خودروهای بی ام و (BMW) به عنوان یکی از نمادهای لوکس و عملکرد بالا در عرصه خودروسازی شناخته می‌شوند. بی ام و همچنین با تکنولوژی پیشرفته‌ای که در خودروهایش به کار می‌برد، از جمله گیربکس‌های پیشرانه‌ای (Transmission) بهره می‌برد. تعویض روغن گیربکس BMW یکی از جنبه‌های مهم در نگهداری و عملکرد بهینه این خودروهاست. در این مقاله، با راهنمای کاملی برای تعویض روغن گیربکس BMW بی ام و خدمت شما خواهیم آمد.

اهمیت تعویض روغن گیربکس BMW

تعویض روغن گیربکس یکی از مراحل اساسی در نگهداری و بهره‌وری از خودروهای بی ام و است. گیربکس یکی از قطعات حیاتی موتور و انتقال قدرت به چرخ‌ها است و روغن گیربکس وظیفه حفظ حرکت صاف و بدون مشکل در این قسمت را دارد. بدون تعویض منظم روغن گیربکس، ممکن است عملکرد خودرو کاهش یابد و خرابی‌های جدی را در پی داشته باشیم.

مراحل تعویض روغن گیربکس BMW

1. تهیه ملزومات

در ابتدا برای تعویض روغن گیربکس باید ملزومات لازم را تهیه کنید. این ملزومات شامل روغن مناسب برای گیربکس BMW شما، فیلتر روغن جدید، و وسایلی برای تخلیه و پر کردن روغن می‌شود.

2. بلند کردن خودرو

پس از تهیه ملزومات، خودرو را با دقت بلند کنید تا به قسمت زیرین آن دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که خودرو روی یک سطح صاف و پایدار قرار دارد.

3. تخلیه روغن قدیمی

حالا باید روغن قدیمی را از گیربکس خودرو تخلیه کنید. برای این کار، معمولاً یک بولت خاص در قسمت پایینی گیربکس وجود دارد که با باز کردن آن، روغن قدیمی خارج می‌شود.

4. تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن نیز باید تعویض شود. فیلتر جدید را با فیلتر قدیمی جایگزین کنید تا روغن تمیز از ذرات معلق عبور کند.

5. پر کردن روغن تا سطح مناسب

حالا به پر کردن روغن جدید در گیربکس بپردازید. از روغن مناسبی برای مدل خودروی BMW خود استفاده کنید و تا سطح مناسب پر کنید. در این مرحله، دقت به خصوصی به میزان پر کردن روغن داشته باشید.

6. تست و بررسی

پس از تعویض روغن گیربکس، خودرو را به مدت کوتاهی روشن کنید و عملکرد گیربکس را بررسی کنید. از وضعیت عادی خارج شده و از نشانه‌ها یا صداهای غیرعادی جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

تعویض روغن گیربکس BMW بی ام و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انجام این کار به موقع و با دقت، عمر و عملکرد بهینه خودروی شما را تضمین می‌کند. همچنین، اگر نیاز به کمک حرفه‌ای دارید، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص BMW مراجعه کنید. حفظ و نگهداری صحیح از خودروی خود، به شما امکان مسافرت بهره‌ورانه و لذت بردن از تجربه رانندگی با کیفیت را می‌دهد.

روغن گیربکس bmw

روغن گیربکس bmw

بی ام و کمپانی بزرگ و مطرحی در خودروسازی است که محصولات آن همواره رضایت صاحبان خودرو را به دنبال دارند. بخش مهم این خودروها، به مانند همه خودروها، گیربکس است که باید حتما نکات مهمی را در خصوص آن‌ها مورد توجه قرار داد. ما در این مطلب در مورد روغن گیربکس bmw در مدل‌های مختلف آن که در بازار داخلی ما حضور دارند صحبت خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید اطلاعات خوب و کافی را در مورد این بخش خودروهای بی ام و در اختیار داشته باشید، با تعمیرکار تا انتهای مطلب همراه باشید.

تعمیر گیربکس bmw

بررسی روغن گیربکس bmw در مدل‌های مختلف

بررسی روغن گیربکس bmw در مدل‌های مختلف

داشتن اطلاعات در خصوص گیربکس خودرو، حجم آن و نوع روغن آن و زمان تعویض برای همه دارندگان خودرو لازم و ضروری است. بی ام و شرکتی است که خودروهای بسیار خوبی با گیربکس‌های اتومات به بازار معرفی کرده است که در کشور ما نیز محصولات این شرکت مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. در ادامه در خصوص زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی ام و، اهمیت تعویض روغن گیربکس bmw، حجم روغن گیربکس bmw و… اطلاعات مفیدی برای مدل‌های مختلف آن داده خواهد شد.

روغن گیربکس bmw x3

روغن گیربکس bmw x3

بی ام و x3 یکی از مدل‌های محبوب و جذاب این شرکت آلمانی است که در بازار ایران نیز فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. گیربکس به کار گرفته‌شده در این مدل، از نوع 6 سرعته اتومات شیفت ترونیک است. این گیربکس دارای حجم 9.5 لیتر بوده و روغن آن باید در هر 55 هزار کیلومتر کارکرد تعویض شود. نوع روغن گیربکس bmw x3 و کیفیت آن نیز VI است.

بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

روغن گیربکس bmw 528i

روغن گیربکس bmw 528i

در این مدل از ماشین‌های بی ام و، گیربکس 8 سرعته اتومات استپ ترونیک به کار گرفته شده است. حجم روغن گیربکس این مدل 8.5 لیتر بوده و دارای کیفیت 8HP است. در مورد این مدل هم توصیه شده که هر 55 هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن گیربکس آن اقدام شود.

روغن گیربکس bmw x4

روغن گیربکس bmw x4

این مدل از بی ام و دارای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک بوده و حجم روغن گیربکس آن هم 8.5 لیتر است. این روغن که دارای کیفیت 8HP هم هست، باید هر 55 هزار کیلومتر کارکرد ماشین، تعویض شود. به هر حال پیچیدگی این سیستم گیربکس نیازمند رعایت نکات مهمی از جمله توجه به زمان تعویض روغن گیربکس است.

روغن گیربکس bmw 325i

روغن گیربکس bmw 325i

در این مدل، از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک استفاده شده است؛ حجم این گیربکس اتومات برابر با 9.2 لیتر بوده و همچنین کیفیت آن هم 6HP است. طبق توصیه سازنده باید هر 55 هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن گیربکس آن اقدام شود. البته نوع کروک این مدل دارای حجم 9.5 لیتر روغن بوده و کیفیت آن هم VI است.  در مدل کوپه نیز مشخصاتی مانند کروک بت گیربکس 6 سرعته اتومات وجود دارد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

روغن گیربکس بی ام و 530

روغن گیربکس بی ام و 530

این مدل از بی ام و دارای گیربکس 5 سرعته دستی است. حجم روغن گیربکس این مدل 2 لیتر بوده و همچنین دارای درجه گرانروی 75W80 است. لازم به ذکر است که در این مدل نیز باید در هر 55 هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن گیربکس bmw 530 اقدام شود که از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

روغن گیربکس بی ام و 320

روغن گیربکس بی ام و ۳۲۰
روغن گیربکس bmw مدل 320 باید هر 55 هزار کیلومتر تعویض شود. در حقیقت در این مدل از گیربکس 8 سرعته اتومات استفاده شده که دارای حجم 88. لیتری و کیفیت 8HP نیز هست. البته در مدل‌های قدیمی‌تر یعنی مدل سال 2007 تا 2009 این خودرو دارای گیربکس 5 سرعته و حجم 8.5 لیتر با کیفیت VI است. در مدل کروک نیز گیربکس 6 سرعته آن دارای حجم 9.5 لیتر و کیفیت روغن VI است.

روغن گیربکس بی ام و x1

روغن گیربکس بی ام و x1
در خودرو بی ام و X1 از گیربکس 8 سرعته اتومات استپ ترونیک استفاده شده است. این گیربکس پر قدرت و پیچیده دارای حجم 7 لیتر با کیفیت WS است. هر 55 کیلومتر نیز باید حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس آن اقدام شود.
البته در مدل 2014 و 2015 این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتومات با حجم 9 لیتر و کیفیت روغن VI استفاده شده است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که در خصوص روغن گیربکس bmw مدل‌های مختلف اطلاعات خوبی را ارائه دهیم. شما می‌توانید برای تعویض روغن گیربکس و همچنین انواع خدمات مربوط به گیربکس خودرو اتومات خود، به مجموعه تخصصی تعمیرکار مراجعه کنید. مجموعه تعمیرکار با تمرکز بر گیربکس‌های اتومات بهترین خدمات را با بهترین مواد و قطعات درجه یک به مشتریان گرامی ارائه خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر همچون قیمت روغن گیربکس بی ام و می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

قیمت روغن گیربکس جیلی امگرند 7

قیمت‌های مختلفی با توجه به انواع زیادی که از روغن گیربکس‌ها وجود دارد، در بازار موجود است. شما برای تعویض روغن گیربکس خودروی خود می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی تعمیرکار مراجعه کنید که بهترین امکانات را در کنار بهترین قیمت‌های موجود در بازار به شما ارائه می‌کنند.

متاسفانه انواع تقلبی و غیراصل انواع تجهیزات و قطعات از جمله روغن گیربکس‌ها در بازار وجود دارد. اما تیم تعمیرکار همواره از بهترین روغن‌ها که کاملا متناسب با گیربکس خودرو شما باشد استفاده می‌کند.

با توجه به این که قیمت‌ها دائما در حال نوسان هستند، برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس باشید و از آخرین قیمت محصولات مطلع شوید.

جمع‌بندی

روغن گیربکس جیلی امگرند اتومات موضوعی بود که در این مطلب به آن پرداخته شد. به هر حال به دلیل پیچیدگی و تعدد قطعات در گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو چینی، بسیار مهم است که روغن گیربکس آن‌ را بررسی کرده و از دقیق بودن فشار و اندازه آن مطلع شوید. در غیر این صورت مشکلاتی برای گیربکس خودرو شما رخ خواهد داد که می‌تواند هزینه‌های سنگینی را نیز بر دوش شما بگذارد.

برای تعویض روغن گیربکس می‌توانید به مرکز تعمیرات تعمیرکار مراجعه کنید و از خدمات و امکانات بی‌نظیر این مجموعه بهره‌مند شوید. تعمیرکار با استفاده از بهترین و باتجربه‌ترین کارشناسان، خدماتی کامل و در بالاترین سطح کیفی ممکن را به مشتریان گرامی ارائه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های مربوطه می‌توانید به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود، در تماس باشید.

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان

اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم