24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

روغن گیربکس برلیانس h330 | روغن واسکازین مناسب این خودرو را بشناسید

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

برای گیربکس برلیانس h330 از چه روغنی باید استفاده کنید

برای گیربکس خودروی برلیانس H330، باید از روغن گیربکس مناسب و با کیفیت استفاده کرد. بر اساس توصیه‌های تولیدکننده، برای گیربکس‌های دستی (دنده‌ای) معمولاً روغن گیربکس با ویسکوزیته 75W-90 و برای گیربکس‌های اتوماتیک روغن ATF (Automatic Transmission Fluid) مانند ATF DEXRON VI پیشنهاد می‌شود. همیشه بهتر است برای انتخاب دقیق‌تر به دفترچه راهنمای خودرو یا توصیه‌های نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

برای گیربکس برلیانس h330 از چه روغنی باید استفاده کنید

برلیانس را می‌توان در لیست محبوب‌ترین و موفق‌ترین سدان‌های چینی حاضر در بازار ایران قرار داد. این خودرو در ابتدا با موتور 1500 سی‌سی و با دو جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شد. بعدها نسخه 1650 سی‌سی این ماشین هم تنها با جعبه‌دنده اتوماتیک به بازار راه پیدا کرد. نوع روغن واسکازینی که باید در این جعبه‌دنده‌های اتوماتیک و دستی استفاده کنید، با هم متفاوت است و در صورت عدم توجه به این موضوع، گیربکس خودروی شما با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود که در بدترین حالت به اصطلاح گیربکس خرد می‌کند.

 برای آشنایی با انواع روغن گیربکس برلیانس h330، در این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به توضیحات کامل این جدول پرداخته ایم.

اطلاعاتتوضیح
نوع روغن گیربکس برای برلیانس H330 اتوماتیکروغن واسکازین‌های مختلفی که دارای پیشوند AFW یا ATF باشند.
روغن مناسب برای گیربکس برلیانس H330 اتوماتیکATF SP-III, ATF DEX VI, Toyota WS و ATF XN VI
مقدار روغن گیربکس برلیانس H330 دنده‌ای1.6 لیتر
مقدار روغن گیربکس برلیانس H330 اتوماتیک4.9 لیتر
بهترین روغن گیربکس برلیانس H330 دنده‌ای75W90
قیمت روغن گیربکس برلیانس H330 اتوماتیکیک میلیون و سیصد هزار تومان برای 5 لیتر روغن ATF DEXRON VI
روش تعویض روغن گیربکس برلیانس H330 اتوماتیکبه صورت دستی و یا با دستگاه
گارانتی تعمیرات1 ساله

رو‌غن گیر‌بکس اتوما‌تیک برلیانس h330

رو‌غن گیر‌بکس اتوما‌تیک برلیانس h330

خودروی برلیانس اچ 330 اتوماتیک مجهز به یک گیربکس چهارسرعته از نوع AT است. این گیربکس شاید از نظر اسمی و چهار دنده بودن شبیه به جعبه‌دنده خودروهایی مانند ال نود، ساندرو و 206 باشد، اما از نظر فنی، به کلی متفاوت است. گیربکس‌های ال نود، ساندرو، 206 و حتی مگان از نوع AL4 هستند که چینش دنده‌ها در این جعبه‌دنده به صورت عرضی انجام شده است. این در حالی است که گیربکس برلیانس، از نوع AT معمولی است.

گیربکس به کار رفته در برلیانس‌های اتوماتیک سری 300 از نوع 4 سرعته ساخت پاورتک هیوندای کره است. از این رو، اگر برند هیوندای را از نظر کیفیت و بازدهی قطعات قبول داشته باشید، جعبه‌دنده این خودرو هم شما را راضی خواهد کرد.

در جعبه‌دنده برلیانس اچ 330 می‌توانید از روغن واسکازین‌های مختلفی استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که روغن گیربکس مورد نظر شما باید دارای پیشوند AFW یا ATF، به معنای مناسب بودن برای خودروهای اتوماتیک باشد.

مانند گیربکس AL4، روغن گیربکس خاصی برای جعبه‌دنده برلیانس h330 وجود ندارد. شما می‌توانید در جعبه‌دنده این خودرو از انواع روغن گیربکس از جمله ATF SP-III، ATF DEX VI، Toyota WS و ATF XN VI استفاده کنید. در نظر داشته باشید که روغن واسکازین‌ها را بهتر است که با هم ترکیب نکنید. برای استفاده از روغن گیربکسی با استاندارد دیگر، بهتر است که ابتدا روغن گیربکس به صورت کامل تخلیه شود و سپس روغن واسکازین مورد نظر را اضافه کنید.

مقدار ر‌وغن گیربکس بر‌لیانس h330

مقدار ر‌وغن گیربکس بر‌لیانس h330 میزان روغن گیربکسی که باید در خودروهای برلیانس اچ 330 دنده‌ای و اتوماتیک استفاده شود، متفاوت است. به طور کلی، گیربکس‌های دنده‌ای به نسبت جعبه‌دنده‌های اتوماتیک به میزان کمتری روغن واسکازین نیاز دارند. میزان روغن گیربکس برلیانس h330 دنده‌ای حدودا 1.6 لیتر است. این روغن از میزان روغن واسکازین مورد نیاز برای برلیانس‌های خانواده 200 و مدل V5 حدودا 400 سی‌سی و 3.2 لیتر کمتر است.

حجم روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

حجم روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 خودروی برلیانس اچ 330 اتوماتیک به حدودا 2.5 برابر روغن واسکازین بیشتری نسبت به نسخه دنده‌ای نیاز دارد. به این معنی که شما باید برای خودروی خود حدودا 4.9 لیتر روغن گیربکس مناسب استفاده کنید تا جعبه‌دنده بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد و به مشکلاتی از جمله تقه زدن و صدا دادن بر نخورد.

بهترین رو‌غن گیر‌بکس بر‌لیانس h330

بهترین رو‌غن گیر‌بکس بر‌لیانس h330 با توجه به اینکه می‌توانید از روغن واسکازین‌های مختلفی در گیربکس خودروی برلیانس H330 استفاده کنید، ممکن است این سوال مطرح شود که “کدام روغن جعبه‌دنده، بیشترین بازدهی را برای گیربکس خودروی ما دارد؟”. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در نمونه‌های دستی، بهتر است از روغن واسکازین‌های با استاندارد 75W90 در خودروی خود استفاده کنید. البته که برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید یا به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و یا دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. روغن گیربکس برلیانس h330 هم بهتر است یا از نوع ATF SP III یا ATF DEX VI باشد. همچنین مطالعه مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 میتواند به اشنایی بیشتر شما کمک کند  

قیمت ر‌وغن گیربکس اتو‌ماتیک بر‌لیانس h330

با توجه به اینکه روغن گیربکس‌های متنوعی برای برلیانس اچ 330 اتوماتیک در بازار وجود دارند، نمی‌توان یک قیمت ثابت و کلی را برای تمام آن‌ها بیان کرد. در عین حال، نوسانات ارزی و میزان عرضه و تقاضا هم می‌تواند روی تفاوت قیمت این روغن‌ها تاثیر بگذارد.

قیمت ر‌وغن گیربکس اتو‌ماتیک بر‌لیانس h330

بیشتری روغن واسکازین‌ها در نمونه‌های یک لیتری ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید 5 عدد روغن گیربکس ATF DEXRON VI مناسب برای جعبه‌دنده برلیانس H330 را با قیمت حدودا یک میلیون و سیصد هزار تومان تهیه کنید. لازم به ذکر است که این روغن‌ها از برند نام‌آشنای موبیس هستند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس را به دو صورت کلی می‌توان انجام داد. اولین روش برای انجام این کار، روش دستی است که در آن روغن گیربکس به صورت کامل تخلیه نمی‌شود. روش دوم هم تعویض روغن به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه تعویض روغن است.

تعویض روغن گیربکس به صورت دستی

تعویض روغن گیربکس به صورت دستی

در روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 به صورت دستی، پیچ تخلیه کارتل گیربکس باز می‌شود و به میزان مشخصی (حدودا نصف)، روغن از داخل محفظه تخلیه می‌شود. برای این منظور، خودرو باید روی گودال یا چاله قرار داشته باشد و زیر آن هم یک سطل بزرگ قرار دهید. در ادامه و بعد از تخلیه روغن، می‌توانید از محفظه ورودی روغن گیربکس، به میزان تخلیه شده روغن واسکازین به خودرو اضافه کنید.

تعویض روغن با دستگاه

تعویض روغن با دستگاه

تعویض روغن گیربکس برلیانس h330 با دستگاه اصولی‌ترین روش برای انجام این کار است. برای این منظور، دو شلنگ وجود دارند که یکی به محفظه خروجی و دیگری به محفظه ورودی گیربکس متصل می‌شوند. در این روش، تمام 4.9 لیتر روغن گیربکس برلیانس تخلیه و دقیقا به همین میزان روغن جایگزین می‌شود.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

توجه به روغن گیربکس برلیانس h330 و تعویض به موقع آن

توجه به روغن گیربکس برلیانس h330 و تعویض به موقع آن

برای گیربکس خودروی برلیانس H330 باید از روغن مناسب با توجه به نوع گیربکس استفاده کرد. حالت اضطراری اتومات نیز مهم است. برای گیربکس‌های دستی، روغن 75W-90 و برای گیربکس‌های اتوماتیک، روغن ATF مانند ATF DEXRON VI توصیه می‌شود. همواره بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو یا نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «روغن گیربکس برلیانس h330 | روغن واسکازین مناسب این خودرو را بشناسید»

  1. سلام خسته نباشید می خواستم بپرسم گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 ساخت بلژیک کلا نداریم یا تو ایران پیدا نمیشه؟ فقط گیرکس های کره ای هست تو بازار؟

  2. مژگان بوراقی

    این که نوشتین که گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 به روغن گیربکس بیشتری نیاز داره صرفا مختص این ماشینه یا نه همه گیربکس اتوماتیک ها روغن بیشتری لازم دارن؟ چرا گیربکس های اتوماتیک باید روغن بیشتری بخوان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *