24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک + لیست هزینه

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

در خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند نیازی به تعویض دنده و استفاده از کلاچ نیست. با پیشرفت تکنولوژی رانندگی با گیربکس اتوماتیک بسیار راحت و هیجان‌انگیز خواهد بود. افراد با آرامش بیشتری می‌توانند رانندگی کنند.

تجهیزات فراوانی در گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارد که هرکدام وظیفه جداگانه‌ای به عهده دارند. قطعه مهمی در گیربکس به نام مبدل نیرو یا همان توربین گیربکس وظیفه تبدیل نیروی موتور به نیروی حرکتی را دارد.

دیسک و صفحه کلاچ در گیربکس‌های اتوماتیک جایگاهی ندارند و انتقال نیروی موتور در گیربکس به عهده توربین است.توربین با استفاده از فشار روغن باعث اتصال موتور و گیربکس  می‌شود.

اختلال در عملکرد توربین گیربکس باعث توقف رانندگی خواهد شد. بنابراین با تشخیص به موقع مشکلات، باید تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک توسط فردی متخصص و باتجربه انجام شود. درواقع توربین گیربکس قطعه‌ای کاربردی در خودرو است که باعث ایجاد شتاب و نیرو خواهد شد.

تعمیرات توربین گیربکس اتومات

تعمیرات توربین گیربکس اتومات

در اثر عوامل مختلف ایرادات متعددی در توربین گیربکس ایجاد می‌شود. شتاب ضعیف خودرو و تاخیر در هنگام تعویض دنده از مشکلات رایج توربین است. گرفتگی کانال‌های روغن توربین باعث عدم ورود روغن به توربین می‌شود.

هنگامی که میزان روغن هیدرولیک درون گیربکس کاهش می‌یابد، باید با بررسی روغن گیربکس در زمان مناسب و تست توربین اقدام به رفع آسیب کنید. همچنین تاخیر در حرکت خودرو مهم‌ترین دلیل خرابی توربین است که دور موتور در آن تغییر اساسی نخواهد داشت.

توربین به عنوان یکی از اجزای اصلی گیربکس باعث برقراری ارتباط بین موتور و گیربکس می‌شود. توربین در گیربکس‌های اتوماتیک جایگزین دیسک و صفحه کلاچ است. انتقال نیروی موتور به گیربکس در خودروهای دنده اتومات توسط توربین انجام می‌شود.

توربین گیربکس اتوماتیک در توقف خودرو بدون افت ناگهانی دور موتور آن نقش اساسی دارد. همچنین افزایش شتاب و ایجاد نیروی لازم نیز توسط توربین گیربکس کنترل می‌شود. ساختار توربین گیربکس پیچیدگی زیادی دارد به همین دلیل تعمیر آن باید با دقت بالایی انجام شود.

آسیب به توربین سبب ایجاد مشکلات فراوانی در گیربکس خواهد شد و اختلال شدیدی در حرکت خودرو به وجود می‌آید. بنابراین رفع خرابی توربین باید در کمترین زمان ممکن و توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود تا آسیبی به بقیه قطعات آن وارد نشود. همچنین علائم خرابی توربین نیز باید به طور صحیح و تحت نظر افراد حرفه‌ای شناسایی و تشخیص داده شود و با برطرف‌کردن عیوب آن از کاهش کارآیی گیربکس جلوگیری به عمل آید.

بررسی لرزش خودرو

بررسی لرزش خودرو

احساس لرزش در زمان تعویض دنده و لغزش آن از علائم خرابی توربین است. بنابراین تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک، لرزش گیربکس را از بین خواهد برد.

همچنین با بررسی سطح مایع متوجه خرابی توربین و لرزش خودرو می‌شوید. همواره عدم استفاده از روغن گیربکس کافی، عملکرد دنده‌ها را با اختلال مواجه می‌کند و باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد.

افزایش گرمای گیربکس

افزایش گرمای گیربکس

نحوه کار گیربکس‌های اتوماتیک بر اساس فشار روغن هیدرولیک است. قطعات گیربکس درون روغن شناور هستند بنابراین حرارت و گرما توسط توربین گیربکس با اصطکاکی مداوم به وسیله چرخش قطعات تولید خواهد شد.

افزایش دمای گیربکس باعث ایجاد فشار به سوپاپ‌های کنترل می‌شود. عملکرد گیربکس با حرارت تولیدی کاهش می‌یابد. همچنین افزایش گرمای توربین در اثر فشار روغن و کارآیی نامناسب شیر برقی است که باعث کاهش توانایی توربین برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس می‌شود.

برای جلوگیری از آسیب به توربین در زمان نشتی روغن اقدام به تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک کنید. کمبود روغن گیربکس و فرسودگی قطعات باعث تولید گرمای بیش از حد در گیربکس و افزایش دمای آن می‌شود.

آلودگی روغن گیربکس

آلودگی روغن گیربکس

با افزایش قیمت بهترین روغن گیربکس اتوماتیک استفاده از روغن بی‌کیفیت مشکلاتی فراوانی را رقم می‌زند. روغن‌های نامناسب و آلوده باعث خرابی توربین گیربکس خواهند شد. حرارت بالا، غلظت روغن گیربکس را کاهش می‌دهد و توربین قادر به انتقال نیرو بین موتور و گیربکس نخواهد بود.

همچنین ذرات درون روغن گیربکس باعث گرفتگی کانال‌های روغن و عدم عبور روغن می‌شود. اقدامات لازم جهت تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک باید با بررسی قطعات در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب از آسیب به توربین جلوگیری خواهد کرد. بنابراین سرویس منظم گیربکس باعث افزایش طول عمر قطعات آن از جمله توربین خواهد شد.

خرابی کلاچ توربین گیربکس

خرابی کلاچ توربین گیربکس

اتصال موتور و گیربکس با فشار روغن توسط کلاچ موجود در توربین انجام خواهد شد. فشار زیاد توسط روغن گیربکس باعث آسیب‌دیدگی کلاچ می‌شود که عملکرد توربین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

آسیب‌دیدگی توربین باعث افزایش غیرمجاز حرارت موتور می‌شود و اصطکاک بین قطعات و توربین نیز بالا می‌رود؛ بنابراین تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک ضروری و لازم است. خرابی قطعات و تعمیر آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه‌های زیادی خواهد بود.

 در صورت ایجاد ایرادات کوچک و جزئی در توربین قبل از آسیب بیشتر قطعات و اجزای مختلف گیربکس درصدد رفع مشکلات باشید. برای کاهش هزینه‌ها در اسرع وقت به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید

همچنین اگر هزینه بیشتری برای خرید توربین پرداخت شود، کیفیت آن نیز بالاتر خواهد رفت. در این صورت کارآیی بالای توربین مانع از خرابی زود هنگام آن می‌شود.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک حدودا 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان با توجه به مدل خودرو می باشد.

نحوه کار توربین گیربکس اتوماتیک

نحوه کار توربین گیربکس اتوماتیک

اتصال موتور و گیربکس باید توسط توربین انجام شود. برای ورود روغن با فشار لازم به داخل توربین، دسته‌دنده باید روی حالت درایو قرار بگیرد تا کانال روغن موجود در توربین گیربکس باز شود. بنابراین فشار روغن با شناور بودن قطعات داخل توربین، اتصال موتور و گیربکس را فراهم می‌کند. سپس خودرو با رهایی پدال ترمز توسط راننده حرکت خواهد کرد.

قیمت توربین گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

بخش اصلی گیربکس توسط توربین اداره می‌شود که یکی از مهم‌ترین قطعات گیربکس است. بنابراین توربین گیربکس نقش اساسی و ویژه‌ای در خودرو دارد. انتقال قدرت بین موتور و گیربکس با دریافت نیروی موتور توسط توربین انجام خواهد شد. بنابراین ایجاد شتاب خودرو به عهده توربین گیربکس است.

اهمیت این قطعه کاربردی در گیربکس باعث افزایش قیمت آن می‌شود. همچنین با تغییر کیفیت و مدل توربین قیمت آن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. عملکرد گیربکس خودرو با کارکرد مناسب توربین افزایش خواهد یافت و حرکت خودرو نیز براساس کار توربین است.

طبیعتا خرابی توربین باعث ایجاد اختلال در حرکت خودرو می‌شود که برای رفع آسیب نیازمند تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک هستید. هزینه تعمیر نیز بر اساس قیمت توربین گیربکس سنجیده خواهد شد. قیمت توربین با توجه به نوسانات بازار افت و خیز دارد و در هر خودرویی متفاوت است.

نوع خودرو

قیمت (تومان)

توربین گیربکس سانتافه

000/000/29

توربین گیربکس لیفان x60

000/000/11

توربین گیربکس جک s5

000/000/12

توربین گیربکس آریزو 5

000/500/13

توربین گیربکس اتوماتیک پژو

000/800/1

تاثیر کارآیی توربین گیربکس در قیمت آن

تست توربین گیربکس اتوماتیک

تست توربین گیربکس اتوماتیک

برای آشنایی با نحوه تست توربین و بررسی آسیب آن باید با استفاده از روش زیر نکات گفته‌شده را رعایت کنید. ابتدا خودرو را در حالت دنده قرار دهید. سپس با فشار پای چپ روی ترمز و نگه‌داری پدال گاز با فشار دور موتور را بررسی کنید.

با افزایش دور موتور تا مرز 2000 نیازی به تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک نیست. اما در صورت عدم کارآیی توربین و ضعف کارکرد آن دور موتور تغییر چندانی نخواهد کرد.

توربین گیربکس اتومات 206

توربین گیربکس اتومات 206

گیربکس اتوماتیک 206 برای افزایش شتاب و حرکت خودرو نیازمند قطعه‌ای کاربردی به نام توربین است که با انتقال نیرو از موتور به گیربکس باعث چرخش پمپ و ایجاد مکش در آن می‌شود.

بعد از اتصال موتور و گیربکس توسط توربین، پمپاژ روغن به تمام قطعات گیربکس انجام خواهد شد. در واقع توربین در گیربکس به عنوان کلاچ خودرو عمل می‌کند و نقش اصلی در افزایش دور موتور را دارد. خرابی این قطعه باعث کاهش شتاب خودرو می‌شود و از حرکت آن جلوگیری خواهد کرد.

توربین گیربکس اتوماتیک پراید

توربین گیربکس اتوماتیک پراید

رابط بین موتور و گیربکس به جای کلاچ در گیربکس اتوماتیک پراید توربین است که نقش مهمی را در انتقال قدرت بین موتور و گیربکس ایفا می‌کند. بنابراین وظایف اصلی کلاچ در گیربکس دستی به عهده توربین در نوع اتومات است.

توربین گیربکس al4

توربین گیربکس al4

رانندگی با گیربکس اتوماتیک al4 بدون نیاز به تعویض دنده و گرفتن کلاچ بسیار راحت و هیجان‌انگیز است. توربین در این نوع گیربکس نقش اصلی کلاچ را دارد و با تبدیل نیروی موتور به نیروی حرکتی در چرخ‌ها باعث شتاب خودرو خواهد شد. قیمت توربین گیربکس al4 در بازار 13950000 تومان است.

نتیجه‌گیری

گیربکس اتوماتیک برای ایفای نقش کلاچ از توربین استفاده می‌کند که قطعه‌ای کارساز و ضروری در گیربکس است. توربین از اجزای اصلی گیربکس است که خرابی و یا نبود آن باعث عدم حرکت خودرو خواهد شد؛ زیرا بدون توربین شتابی در خودرو ایجاد نمی‌شود.

برای مراقبت از توربین انجام سرویس‌های دوره‌ای را فراموش نکنید در این صورت مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین برای تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک نخواهید شد و رانندگی لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید.

گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که متأسفانه ممکن است با برخی مشکلات روبرو شود. یکی از مشکلات شایع گیربکس اتوماتیک، انتقال نامناسب یا عدم انتقال به موقع دنده‌ها است. این مشکل معمولاً به دلیل خرابی سلکتور گیربکس، کمبود مایع انتقال قدرت یا مشکلات در سیستم هیدرولیکی گیربکس رخ می‌دهد. برخی از علل دیگر شامل کنترلرهای الکترونیکی ناسازگار، کابل‌های خراب یا حسگرهای نامناسب هستند که باعث اختلال در فرآیند انتقال دنده‌ها می‌شوند.

مشکل دیگری که ممکن است در گیربکس اتوماتیک رخ دهد، اهمال یا نادیده گرفتن تعمیرات و نگهداری منظم آن است. عدم تعویض منظم روغن انتقال قدرت، نقص در سیستم خنک‌کننده روغن و عدم تعمیر به موقع خرابی‌های کوچک می‌تواند باعث خرابی‌های جدی و پیچیده‌تر گیربکس شود. همچنین، استفاده نادرست از گیربکس نیز می‌تواند عاملی برای خرابی آن باشد. برخی از رفتارهای نادرست ممکن است شامل تعویض دنده در حال حرکت، سوئیچ کردن مکرر بین حالت‌های دنده، و تغییر سریع سرعت خودرو در حال حرکت باشد که همگی باعث آسیب به سیستم گیربکس می‌شوند.

تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار

در نتیجه، برای جلوگیری از مشکلات گیربکس اتوماتیک، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای منظم آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. همچنین، بهتر است هنگام رانندگی از گیربکس با دقت استفاده کرده و رفتارهای نادرستی که می‌تواند به خرابی گیربکس منجر شود را اجتناب کنیم.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک»

  1. امکانش هست که هزینه تعویض توربین رو در سال جدید اعلام کنین؟ یه حدود قیمت که بدونیم چی به چیه؟

  2. اگر ماشین ضربه بخوره برا تصادف و اینا احتمالش هست که توربین قر بشه از کار نیفته ولی سر و صدای اضافی تولید کنه؟ بعد میشه درست کرد توربین رو یا باید عوض شه حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *