24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس آریزو 6

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر و رفع مشکل گیربکس آریزو 6 در مراکز معتبر

تعمیر و رفع مشکل گیربکس آریزو 6 در مراکز معتبر

خودروی چری آریزو 6 لوکس‌ترین سدان مدیران خودرو است که می‌تواند با خودروهای کره‌ای هم رقابت داشته باشد. این خودرو در بخش فنی از یک موتور 5/1 لیتری توربو شارژ با یک گیربکس CVT استفاده می‌کند که ترکیب این دو باعث شده است تا شتاب صفر تا صد این ماشین، به حدود 10 ثانیه برسد. در صورت عدم استفاده صحیح و اصولی ممکن است که گیربکس این خودرو خراب شود و مجبور به تعمیر گیربکس اتوماتیک آن شوید. در این مطلب به مشکلات رایج و چگونگی تعمیر گیربکس آریزو 6 می‌پردازیم. در صورت نیاز به به مشاوره مشکل گیربکس اریزو ۶ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشخصات گیربکس آریزو 6

مشخصات گیربکس آریزو 6

خودروی چری آریزو 6 در بازار جهانی تنها با یک جعبه دنده به بازار عرضه شد که این جعبه‌دنده، یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT است. تمام 280 نیوتن‌متر گشتار خودروی چری آریزو 6 به محور جلوی این ماشین منتقل می‌شود که جعبه‌دنده سی وی تی وظیفه تقسیم نیرو را بر عهده دارد. همچنین اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که این خودرو مجهز به حالت تیپ‌ترونیک یا همان تعویض دنده‌ها به صورت دستی هم هست. نکته‌ای که درباره گیربکس آریزو 6 وجود دارد این است که در حالت تیپ‌ترونیک، چری آریزو 6، 9 دنده را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته که به دلیل ماهیت سی وی تی، این دنده‌ها به صورت مجازی برنامه‌ریزی شده‌اند.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

گیربکس اتومات آریزو 6

تعمیر گیربکس اتومات آریزو 6 گیربکس‌های اتوماتیک از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که در خودروی چری آریزو 6، از نوع سی وی تی استفاده شده است. این جعبه‌دنده در زبان فارسی با نام ضریب متغیر پیوسته هم شناخته می‌شود. به طور کلی، ماهیت گیربکس‌های سی وی تی از انواع دیگر گیربکس‌های اتوماتیک مانند AT و DCT متفاوت است. در گیربکس سی وی تی که در خودروی آریزو 6 هم استفاده شده است، خبری از دنده‌های واقعی نیست. بلکه داخل این گیربکس یک مخروطی شبیه لاک حلزون دریایی وجود دارد که با شروع شتاب‌گیری، یک زنجیر از سنگین‌ترین حالت، به آرامی وارد سبک‌ترین حالت می‌شود. گیربکس‌های سی وی تی در حین شتاب‌گیری، دور موتور را بالا می‌برند که این باعث می‌شود تا موتور بتواند بیشترین میزان گشتاور را در اختیار خودرو قرار دهد. همچنین در سرعت‌های ثابت هم دور موتور ماشین تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه، مصرف سوخت ماشین هم کمتر می‌شود. تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا خودروی آریزو 6 در عین شتاب‌گیری 10 ثانیه‌ای، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر را هم در هر صد کیلومتر داشته باشد.
 

نگهداری صحیح از گیربکس اتوماتیک آریزو 6

روش های نگهداری عمومی برای گیربکس های اتوماتیک را می توان اعمال کرد. اینها شامل بررسی منظم و حفظ سطح مناسب مایعات، تعویض فیلتر انتقال، سرویس سیستم خنک کننده، اجتناب از بکسل بیش از حد یا بارهای سنگین و پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده است. همچنین توصیه می‌شود که به‌طور دوره‌ای دستگاه انتقال را برای هر گونه نشانه‌ای از مشکلات بازرسی کرده و به سرعت به آن رسیدگی کنید. علاوه بر این، مشاوره با دفترچه راهنمای مالک یا درخواست کمک حرفه ای برای دستورالعمل های تعمیر و نگهداری خاص برای گیربکس اتوماتیک آریزو 6 توصیه می شود.

خرابی گیربکس آریزو 6

تعمیر خرابی گیربکس آریزو 6 گیربکس‌های استفاده شده در خودروی چری آریزو 6 معمولا استهلاک پایینی دارند. این در کنار برنامه‌ریزی اقتصادی برای اینکه به جعبه‌دنده آسیب نرسد، باعث شده است که گیربکس استهلاک پایینی داشته باشد. با این حال، به دلیل تعویض دنده‌های غیراصولی در حالت تیپ‌ترونیک و افزایش فشار روی گیربکس، ممکن است این جعبه‌دنده با خرابی‌های مختلفی مواجه شود.

تعمیرکار گیربکس اتومات آریزو 6

تعمیرکار گیربکس اتومات آریزو 6 در صورتی که چری آریزو 6 دچار مشکل گیربکس شود، حتما باید توسط نمایندگی‌های مجاز ام وی ام تعمیر شود. همچنین تعمیرکار مورد نظر هم باید دانش کافی را نسبت به گیربکس خودروی شما داشته باشد تا بتواند مشکل را رفع کند. تعمیر گیربکس آریزو 6 آریزو 6 از جمله خودروهای شرکت چری ساخت کشور چین است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک آریزو 6 از امکانات ویژه‌ای برای افزایش شتاب و سرعت خودرو برخوردار است. گیربکس آریزو 6 ساختاری پیچیده دارد که بسیار حساس است. آسیب به گیربکس در اثر عوامل مختلف و یا افزایش کارکرد آن موجب ایجاد اختلال در رانندگی می‌شود. بنابراین گیربکس آریزو 6 نیازمند تعمیری با کیفیت است که باید با دقت و مهارت بالایی انجام شود. عدم شناسایی به موقع مشکلات گیربکس آریزو 6 موجب آسیب به قسمت‌های مختلف گیربکس می‌شود. همچنین تعمیر گیربکس و رفع علائم خرابی گیربکس برای جلوگیری از آسیب به گیربکس و افزایش عملکرد آن باید توسط افراد ماهر و کارآزموده انجام شود و استاندارهای لازم برای افزایش کارآیی و کیفیت گیربکس نیز رعایت شود. تعویض روغن گیربکس آریزو 6
مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

قیمت گیربکس آریزو 6

قیمت گیربکس آریزو 6

به دلیل نواسانات ارزی و میزان عرضه و تقاضا، قیمت ثابت و دقیقی را نمی‌توان برای گیربکس خودروی آریزو 6 اعلام کرد. با این حال، شما می‌توانید برای دریافت قیمت دقیق گیربکس آریزو 6، با یک تعمیرگاه‌ خودرو معتبر و نمایندگی‌های مجاز ام وی ام تماس بگیرید.

قیمت اویل پمپ گیربکس آریزو 6

قیمت اویل پمپ گیربکس آریزو 6

در صورتی که از روغن نامناسب استفاده شود، ممکن است اویل پمپ گیربکس خودروی چری آریزو 6 آسیب جدی ببیند. توجه داشته باشید که اویل پمپ ماشین معمولا در صورت خرابی باید تعویض شود. شما می‌توانید برای دریافت قیمت دقیق اویل پمپ گیربکس آریزو 6، با کارشناسان مجاز تماس بگیرید.

دریافت قیمت زنجیر گیربکس آریزو 6 و هزینه تعمیر گیربکس این خودرو

دریافت قیمت زنجیر گیربکس آریزو 6 و هزینه تعمیر گیربکس این خودرو

خودروی چری آریزو یکی از محبوب‌ترین چینی‌های سدان حاضر در بازار ایران است. این خودرو از یک گیربکس سی وی تی مجهز به زنجیر استفاده می‌کند که در صورت خرابی زنجیر، جعبه‌دنده وارد حالت خلاص می‌شود و ماشین حرکت نمی‌کند. برای رفع این مشکل هم باید به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید. برای دریافت قیمت زنجیر گیربکس آریزو 6 و هزینه تعمیر جعبه‌دنده این ماشین، با تعمیرگاه‌های مجاز می‌توانید تماس بگیرید.

 

گیربکس اتوماتیک، یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن می‌باشد که مسئول تغییر دنده‌ها و انتقال گشتاور موتور به چرخ‌هاست. با وجود عملکرد پیچیده و هوشمندانه این سیستم، ممکن است با برخی مشکلات مواجه شود که ممکن است عملکرد خودرو را نامطلوب کند.

یکی از مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک، نقص در سیستم‌های هیدرولیکی یا الکترونیکی آن است. این مسئله می‌تواند به علت نشتی هیدرولیکی، خرابی سولنوئیدها، یا کنترل‌کننده‌های الکترونیکی ناصحیح رخ دهد. همچنین، خرابی در کامپیوتر مرکزی گیربکس می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شناسایی و تنظیم دنده‌ها شود. نیز، کثرت استفاده و عدم نگهداری مناسب از گیربکس می‌تواند باعث فرسایش قطعات داخلی شود که در نتیجه مشکلاتی همچون لغزندگی دنده‌ها و یا انتقال ناهموار توان به چرخ‌ها رخ می‌دهد.

علت دیگری که می‌تواند منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک شود، استفاده نادرست از آن توسط راننده است. برخی از رانندگان ممکن است نادرستی‌هایی مثل تعویض دنده در حین حرکت یا توقف خودرو بدون توقف کامل آن، انتقال دنده به حالت رونده (Drive) یا عقب (Reverse) بدون متوقف کردن خودرو، یا حتی تعویض دنده در حالت حرکت با سرعت بالا انجام دهند که این عملکردها می‌توانند به شدت زمان عمر گیربکس را کاهش دهند و خرابی‌های جدی را در پی داشته باشند.

در کل، نگهداری و مراقبت مناسب از گیربکس اتوماتیک، انتخاب محصولات با کیفیت برای تعمیرات، عدم انجام عملکردهای نادرست توسط راننده، و مراجعه به متخصص تعمیرات مجاز به‌موقع، می‌توانند از حداقل شدن مشکلات و خرابی‌های گیربکس اتوماتیک جلوگیری کنند و طول عمر این اجزاء را افزایش دهند.

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان

اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس آریزو 6»

  1. ببخشید اگه زنجیر گیربکس آریزو 6 نیاز به تعویض داشته باشه نشونش چیه؟ آیا امکانش هست خودمون بدون باز کردن گیربکس متوجه بشیم که گیربکس نیاز به تعویض داره؟

  2. برای این که پشت چراغ قرمز و کلا توقف های کوتاه کمتر به گیربکس آریزو 6 فشار بیاد باید چی کار کنیم؟ من می ترسم اگه با ترمز فقط بخوایم پشت چراغ وایسیم وزن ماشین بیفته رو گیربکس و زودتر خراب شه

    1. با سلام و احترام

      برای ترافیک تا 20 ثانیه اگر روی D باشید مشکلی ندارد ، اگر یبیشتر از این هست دنده را روی N بذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *