24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو

تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو

پرادو را علاقه‌مندان به ماشین به اصلاح ماشین بازها به خوبی می‌شناسند. خودرویی از کمپانی تویوتا که از بهترین و باکیفیت‌ترین کمپانی‌های روز خودروسازی در جهان به شمار می‌رود. این کمپانی که که شرکت‌های بسیاری نیز زیر مجموعه آن هستند با ارائه این خودرو کاملا بازار را تحت سلطه خود در آورد. در بازار ایران نیز این شاسی بلند پرقدرت در سری‌های مختلف همواره درصد فروش بسیار بالایی را ثبت کرده است.

مانند هر خودرو دیگری در پرادو هم گیربکس نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و هر مشکلی در این بخش روی عملکرد و قدرت ماشین تاثیر مستقیمی دارد. از این رو در این مطلب نگاهی به تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو و موارد مرتبط با آن خواهیم داشت. برای این که از این موضوع مهم و کلیدی اطلاعات بیشتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتها متن را دنبال کرده و با دقت مطالعه کنید.

برای اطلاعات کلی در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک می توانید روی عبرات آن کلیک کنید.و برای اطلاعات بیشتر تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان این صفحه را مطالعه بفرمایید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

معرفی گیربکس اتوماتیک پرادو

معرفی گیربکس اتوماتیک پرادو

پیش زا پرداختن به تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو به معرفی گیربکس این خودرو در سری‌های مختلف خواهیم پرداخت. گیربکس بخش مهم و تاثیرگذار خودرو است که قدرت را انتقال داده و باعث حرکت ماشین می‌شود. بنابراین اگر شناخت مناسبی از گیربکس وجود نداشته باشد، در مواقع مختلف و حساس نمی‌توان اقدام درستی انجام داد و این خودرو را در معرض مشکلات بیشتری قرار می‌دهد.

پرادو در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام مشخصات فنی خاص خود را دارند. پرادو مدل 2005 تا 2009 چهار سیلندر دارای گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است. پرادو مدل 2005 تا 2009 شش سیلندر نیز از گیربکس 5 سرعته اتومات استفاده شده است. همچنین در مدل 2010 تا 2014 شش سیلندر و 2010 تا 2014 چهار سیلندر نیز از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. با توجه به فروش بالای مدل 2008 گیربکس پرادو ۲۰۰۸ توسط افراد بیشتری جهت تعمیر به مراکز مختلف سپرده شده است.

در خود گیربکس نیز اجزای مختلفی وجود دارد که روغن گیربکس یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار است. به خصوص در گیربکس‌های اتوماتیک که گرمای بیشتری را تولید می‌کنند؛ وجود روغن گیربکس به میزان کافی اهمیت زیادی دارد. 

به طور کلی روغن گیربکس دو وظیفه روانسازی و خنک کاری گیربکس و قطعات داخلی آن را بر عهده دارد که در صورت عدم توجه به کیفیت روغن و میزان مشخص آن، قطعات ممکن است با هم تماس پیدا کرده و به سرعت از بین بروند و با ایجاد گرمای زیاد ناشی از این برخوردها، سایر بخش‌های خودرو نیز آسیب ببیند که این هزینه بسیار بالایی را برای فراد به وجود خواهد آورد. گفتنی است تعویض روغن گیربکس تویوتا پرادو هم به روش دستی و هم با دستگاه امکان‌پذیر است که با استفاده از دستگاه باید میزان روغن بیشتری استفاده شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

مشکل گیربکس پرادو

مشکل گیربکس پرادو

در بحث تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو شناخت مشکلات و علائم نقص و عیب در گیربکس بسیار مهم است. همه صاحبان خودروها باید این مشکلات را به خوبی شناخته و در صورت مشاهده هر کدام در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس مراجعه کنند. در خصوص خودرو پرادو نیز مشکلاتی در گیربکس احتمال وقوع دارند که در این بخش به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از مشکلات گیربکس تویوتا پرادو، خلاص شدن در حالت دنده عقب است که در این صورت حتی وقتی مشکل به طور موقت برطرف شد، باید در زمانی سریع به مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه شود. کم شدن توان در حین حرکت نیز مشکل رایج دیگری است که بسیاری آن را تجربه کرده‌اند. گاز هرز در هنگام عوض شدن دنده، صدای زوزه و هر صدای عجیبی از گیربکس، بوی سوختگی از گیربکس، نشتی روغن و … نیز مشکلات دیگری هستند که هر کدام می‌توانند به دلایل مختلفی رخ دهند. اما وظیفه راننده در این حالت شناخت مناسب علائم و اقدام سریع و مناسب است که از هزینه‌ها و خسارات بیشتر جلوگیری شود.

پرادو یکی از انواع خودروهای تویوتا است که محبوبیت فراوانی میان افراد دارد. گیربکس اتوماتیک پرادو از حساسیت بالایی برخوردار است و ساختاری پیچیده دارد. انتقال نیروی موتور از طریق جریان روغن به چرخ‌ها برای حرکت خودرو و ایجاد شتاب در آن توسط گیربکس انجام می‌شود. گیربکس اتوماتیک پرادو بعد از گذشت مدتی در اثر افزایش کارکرد آن دچار مشکلات فراوانی خواهد شد که موجب وارد شدن آسیب جدی به گیربکس می‌شود.

بنابراین تعمیر به موقع و رفع علائم خرابی برای جلوگیری از آسیب به قسمت‌های مختلف گیربکس و یا قطعات آن امری لازم و ضروری است که باید توسط افراد ماهر و کارآزموده انجام شود. خلاصی خودرو پرادو در حالت دنده عقب، عدم توانایی در زمان حرکت، گاز هرز خوردن، تعویض دنده به سختی، ایجاد صدای اضافی، نشتی روغن گیربکس، ایجاد بوی سوختگی و کاهش روغن گیربکس از جمله عواملی هستند که باعث آسیب به گیربکس می‌شوند. استفاده از امکانات به روز و مدرن برای رفع علائم خرابی خودرو منجر به افزایش کیفیت تعمیر شده و گیربکس اتوماتیک عملکرد مناسب و مطلوبی پیدا خواهد کرد.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

تعمیرگاه گیربکس پرادو

تعمیرگاه گیربکس پرادو

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو بسیار مهم است که تعمیرگاه مناسبی را انتخاب کنید. بعد از شناخت و آگاهی از علائم موجود در گیربکس، مرحله بعد مراجعه به تعمیرگاه تخصصی است. متاسفانه در بسیاری از مراکز بدون هیچ دانش و تخصصی اقدام به تعمیر گیربکس‌اهیا مختلف می‌شود. در صورتی که تعمیر گیربکس به خصوص گیربکس‌های پیچیده تنها باید توسط افرادی انجام شود که تخصص این کار را دارند و می‌توانند به خوبی مشکل را یافته و اقدامی متناسب با آن انجام دهند.

مجموعه تخصصی تعمیرکار با تمرکز بر تعمیر گیربکس‌های مختلف، بهترین مرکز برای مراجعه شما مشتریان گرامی است. در این مجموعه کادری کاملا مجرب و مسلط به انواع گیربکس با تشخیصی صحیح و دقیق فرآیند تعمیر را شروع کرده و در صورتی که قطعه‌ای از گیربکس یا کل گیربکس نیاز به تعویض داشته باشد، با بهترین خدمات و بهترین قطعات این کار صورت خواهد گرفت. همچنین اگر می‌خواهید از آخرین قیمت‌های تعمیرات و قطعات مختلف با خبر باشید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس بوده و پاسخ سوالاتتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

جمع‌بندی

پرادو، این شاسی بلند محبوب بازار مزایا و راحتی بسیاری را برای راننده فراهم می‌کند. اما نگهداری از خودرو هم نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد و باید برای داشتن خودرویی همواره سرحال و باقدرت به نکات ویژه‌ای توجه شود. گیربکس از بخش‌های مهم هر خودرویی است که در صورت مشکل می‌تواند کل ماشین را تحت تاثیر بگذارو به همین دلیل تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو باید توسط مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد انجام شود و همچنین به علائم مشکوک و خرابی‌های مختلف آن هم دفت شود.

گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که وظیفه‌ی تغییر دنده‌ها و انتقال گشتاور موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. با وجود اینکه گیربکس‌های اتوماتیک بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر از گیربکس‌های دستی هستند، اما آنها نیز ممکن است با برخی مشکلات مواجه شوند که به علل مختلفی برمی‌گردد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک، نقص در عملکرد ترمز همراه با گیرشدن دنده‌ها است. این مشکل معمولاً به دلیل وجود روغن کثیف یا خراب در گیربکس رخ می‌دهد که باعث ایجاد اصطکاک ناهمگون بین قطعات مختلف می‌شود و در نتیجه دنده‌ها معمولاً با سختی حرکت می‌کنند و گاهی به طور کامل گیر می‌کنند. همچنین، عواملی مانند سوختن نامناسب یا برخورد شدید خودرو می‌توانند علل خرابی گیربکس اتوماتیک باشند که ممکن است منجر به آسیب‌های جدی در دستگاه شود و تعمیر آن نیاز به هزینه‌های گزافی داشته باشد.

علاوه بر این، نقص در سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس نیز می‌تواند عاملی برای خرابی‌های اتوماتیک باشد. این سیستم‌ها پیچیده‌تر از گذشته شده‌اند و وابسته به سنسورها و کامپیوترهای مدیریتی هستند. اگر یکی از این سنسورها دچار مشکل شود یا اطلاعات اشتباهی به کامپیوتر مدیریتی منتقل کند، گیربکس ممکن است به درستی عمل نکند و خرابی رخ دهد. همچنین، نقص‌های نرم‌افزاری در سیستم کنترل گیربکس نیز می‌توانند علت مشکلات آن باشند.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک پرادو»

  1. محمدجواد رحیمی

    از این دست انداز هایی که خیلی بزرک نیستد ولی ارتفاع بیشتری دارند چطوری باید رد شد تا گیربکس صدمه نبینه من والا از رو یکی دست انداز رد شدم فکر کنم گیربکس خورد زمین من هنوز به ماشین اتومات عادت ندارم خب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *