24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

هرساله خودرو های متعددی از کمپانی‌های مختلف جهان معرفی می‌شوند که دارای مزایا و ویژگی‌های خاص و حتی گاهی دارای معایب بیشتری هم هستند. اگر جزو افرادی باشید که علاقه زیادی به خودرو‌های لوکس به خصوص کمپانی هیوندای داشته باشید، احتمالا می‌دانید که در سال 2008 جنسیس به عنوان هیوندای لوکس‌ و اولین خودروی دیفرانسیل عقب اسپرت رونمایی شد. هدف این مطلب بررسی مشخصات فنی خودرو به‌ خصوص تعمیر گیربکس جنسیس است، برای اطلاعات بیشتر همراه باشید. 

نکات تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

تعمیر گیربکس جنسیس کوپه

مهم‌ترین مسئله در مورد تعمیر این خودرو، مراقبت و انجام به موقع سرویس‌ها است؛ برای مثال هر زمان که چراغ چک خودروی شما فعال شد، باید بدانید که آن را برای تعمیر گیربکس اتومات به تعمیرگاه برسانید. مسئله مهم دیگر بخش مربوط به اتصالات برق خودرو است که بسیار پیچیده بوده و ممکن است حتی با استفاده از قطعه‌ای به اسم آمپلی فایر و یا دزدگیرهای تقلبی به آن آسیب برسد.

 

سرویس‌هایی که به‌صورت دوره‌ای باید انجام شود طبق تعریف کمپانی وابسته به کارکرد خودرو است. تعویض روغن، سرویس‌های به موقع، رانندگی اصولی و صحیح و… همگی از عواملی هستند که در افزایش طول عمر گیربکس تاثیر مستقیم دارند و نیاز شما را به تعمیر گیربکس جنسیس در تعمیرگاه هیوندای حداقل می‌رساند.

بازه زمانی توصیه شده توسط کمپانی بین20000 تا 450000 کیلومتر است. البته لازم به ذکر است عامل مهم تعیین زمان تعویض روغن و سرویس‌های دوره‌ای شرایط رانندگی فرد است.

وظیفه‌روغن گیربکس این است که اجزای خودرو را روغنی نگه دارد تا مطمئن شود همه آن‌ها در اوج عملکرد خود هستند و بهترین بازده را دارند. همچنین این روغن مایع سایر اجزای گیربکس را به خصوص در خودرو‌های اتوماتیک خنک نگه می‌دارد.

از جمله وظایف دیگر آن تمیز کردن و محافظت از سطوح در برابر آسیب است که باعث افزایش دامنه دما و سرعت چرخش می‌شود. عدم توجه به روغن گیربکس شما را یک قدم به تعمیر گیربکس جنسیس خود نزدیک‌تر می‌کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک جنسیس

جنسیس را می‌توان از برندهایی دانست که با بیشتر خودروها از انواع کمپانی‌ها در حال رقابت است. خودرویی شیک، اسپرت و درعین حال لوکس! جنسیس کوپه در بخش فنی دارای مشخصاتی از قبیل پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر حداکثر توان 348 اسب بخار و 360 نیوتن برمتر گشتاور است. گیربکس جنسیس دارای 8 سرعت اتوماتیک است که توان را به محورهای عقب خودرو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن تنها 5.6 ثانیه تخمین زده شده است.

جنسیس کوپه

اتومبیل‌های جدید که این ‌روز‌ها بیشتر در بازار دیده می‌شوند و طرفداران زیادی هم دارند به علت تکنولوژی جدید و طراحی بسیار پیچیده، نسبت به سایر خودروها از حساسیت بالاتری نیز برخوردارند. برخی از علائم خرابی گیربرکس جنسیس به شرح زیر هستند:

  • خلاص شدن گیربکس
  • تعویض دنده با ضربه شدید به اتاق
  • گیر کردن در حالت اضطراری
  • تغیر محسوس رنگ و حالت روغن گیربکس
  • روغن‌ریزی گیربکس ناشی از شکستگی پوسته

در صورتی که خودروی شما از نظر فنی دچار نقص شده است و نیاز به تعمیرگیربکس دارد، با مشاهده اولین و جزئی‌ترین علامت به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. به این ترتیب با جلوگیری از خسارات بیشتر از پرداخت هزینه‌های گزاف معاف می‌شوید.

سرویس‌های دوره‌ای تعمیر گیربکس جنسیس

سرویس‌های دوره‌ای تعمیر گیربکس جنسیس

از مواردی که در نگهداری گیربکس اتوماتیک و حتی گیربکس‌های ساده اهمیت دارد می‌توان به موضوع مهم سرویس دوره‌ای روغن و صافی گیربکس اشاره کرد. درصورتی که به هردلیل سرویس به تاخیر انداخته شود و در حین سرویس از روغن‌های مرغوب استفاده نشود امکان خرابی شدید وجود دارد و راهی جز تعمیر گیربکس جنسیس خود نخواهید داشت. در ادامه به برخی دلایلی که نشان می‌دهد، خودروی جنسیس شما نیاز به تعمیر دارد، اشاره شده است:

تقه زدن گیربکس اتوماتیک

علت اصلی تقه گیربکس اتوماتیک می‌تواند به خاطر ایرادات برقی خودرو شما باشد و همچنین میزان نبودن فشار ناشی از روغن گیربکس از دلایلی است که شما را نیازمند به تعمیر گیربکس جنسیس می‌کند.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک

خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن یا ایراد پیدا کردن چرخ‌دنده‌های داخلی همگی نیاز به تعمیر گیربکس را نشان می‌دهند.

لرزش خودرو هنگام حرکت

خرابی دسته موتور، خرابی پلوس و هرز چرخیدن صفحه کلاچ‌ها از جلمه علل لرزش خودرو هنگام حرکت هستند که باید فورا برطرف شوند.

گیرکردن دنده در حالت پارک

این مورد در صورت خرابی اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس یا خرابی سلکتور اتفاق می‌افتد که به محض مشاهده این مورد باید بدانید تعمیر گیربکس جنسیس خود را در اولویت قرار دهید.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جنسیس کوپه

این صدا ناشی از خرابی دنده‌ها یا فشار روغن است.

نتیجه‌گیری

در نهایت باید بدانید که برای استفاده طولانی مدت از این خودرو و عدم نیاز به تعمیر گیربکس جنسیس خود نیاز است که مراقبت‌های لازم از جمله اهمیت به کار کرد خودرو، مدنظر قراردادن همیشگی علائم مانند چراغ چک و رانندگی ایمن را مدنظر قرار دهید. به این ترتیب هزینه‌ها در حین استفاده به کم‌ترین میزان خود می‌رسد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک یکی از مسائل پرکاربرد و مزاحم در خودروها است که می‌تواند تجربه رانندگی را ناخوشایند کند و هزینه‌های تعمیراتی را افزایش دهد. یکی از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک، عدم صافی و چپ‌کاری تغییر دنده است. این موضوع ممکن است به دلیل کثیف شدن روغن گیربکس، انسداد فیلترها یا خرابی‌های مکانیکی در سیستم گیربکس اتفاق بیافتد.

بیشتر علل خرابی گیربکس اتوماتیک به خود راننده برمی‌گردد. استفاده نادرست از گیربکس اتوماتیک می‌تواند باعث وقوع آسیب‌های جدی در آن شود. برخی از خطاهای معمول رانندگان شامل ترک کردن پایه فرمان در حین حرکت، تعویض دنده بین دنده رونده و عجله کردن در تغییر دنده هستند. همچنین، عدم رعایت دستورالعمل‌های سازنده خودرو برای تعویض روغن گیربکس و نیز استفاده از روغن‌های نامناسب می‌تواند عامل خرابی‌های جدی در گیربکس اتوماتیک باشد که در فایل صوتی زیر در این باره صحبت کردیم:

به همین دلیل، رعایت نکات فنی و مراقبت‌ از گیربکس اتوماتیک، می‌تواند از خرابی‌های هزینه‌بر تعمیر جلوگیری نماید.

سوالات متداول شما

خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن یا ایراد پیدا کردن چرخ‌دنده‌های داخلی همگی نیاز به تعمیر گیربکس را نشان می‌دهند.

خرابی دسته موتور، خرابی پلوس و هرز چرخیدن صفحه کلاچ‌ها از جلمه علل لرزش خودرو هنگام حرکت هستند که باید فورا برطرف شوند.

برای همه جای تهران و حتی شهرستان ها خودرو بر رایگان ارسال می شود.

بعد از تعمیر ماشین و تست اولیه خودرو، تست ثانویه توسط صاحب خودرو به همراه یکی از مهندسین مجموعه انجام می‌شود. پس از تحویل خودرو ، گارانتی خودرو آغاز می شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس جنسیس کوپه»

  1. من شنیدم کیفیت بنزین ایرانی خیلی خوب نیست و ممکنه باغث خراب شدن قطعات خودرو بشه با این حساب آیا لازمه که تو باک ماشین مکملی چیزی بریزیم یا نه؟

  2. گیربکس جنسیس کوپه به نظر من یکی از سخت جون ترین گیربکس هاست من تقریبا یه 10 سالی میشه که یه جنسیس کوپه نو خریدم و هنوز خرج جدی ای رو دستم نذاشته و خب از این نظر حسابی ازش راضی ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *