24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس فیدلیتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس فیدلیتی

تعمیر گیربکس فیدلیتی

فیدلیتی محصولی از بهمن موتور را می‌توان یکی از بهترین خودروهای  بازار دانست؛ خودرویی که از نظر ظاهر شاید شباهتی به خودروهای دیگر نداشته باشد و سازندگان آن‌ها سعی کرده‌اند که سبکی اروپایی را در آن به کار بگیرند. گیربکس این مدل خودرو، یکی از مشخصات اصلی آن به حساب می‌آید. گیربکس 6 سرعته‌ای که راحتی و آسودگی خوبی را برای راننده به دنبال دارد. اما توجه به مسائلی مانند روغن گیربکس فیدلیتی از مواردی است که باید حتما تمرکز ویژه‌ای روی آن صورت گیرد. در این مطلب نگاهی به این موضوع خواهیم داشت.

برای اطلاعات کلی در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک می توانید روی عبرات آن کلیک کنید.و برای اطلاعات بیشتر تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان این صفحه را مطالعه بفرمایید.

بررسی گیربکس فیدلیتی

بررسی گیربکس فیدلیتی

پیش از پرداختن به بحث تعمیر گیربکس فیدلیتی، بد نیست نگاهی هم به گیربکس استفاده‌شده در این خودرو چینی و محبوب داشته باشیم. به هر ترتیب گیربکس بخش مهم و کلیدی هر خودرویی است که مشکل و نقص در آن باعث عدم کارکرد صحیح ماشین می‌شود. همچنین شناخت از این بخش برای هر مالکی واجب بوده و با شناخت مناسب از این بخش می‌توان از بسیاری از مشکلات و عیب‌ها جلوگیری کرد.

در FIDELITY از گیربکس اتومات 6 سرعته از نوع دو کلاچه استفاده شده است. اگر با گیریکس‌های دوکلاچه آشنایی ندارید؛ در این بخش معرفی مختصری هم نسبت به این گیربکس‌ها خواهیم داشت. گیربکس دو کلاچه یا همان DCT از گیربکس‌های پیشرفته و جدید در خودروسازی به حساب می‌آید که قابلیت‌ها و راحتی بسیاری را برای راننده فراهم می‌کند. اکنون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از این نوع گیربکس برای خودروهای جدید خود بهره می‌برند.

گیربکس دو کلاچه یا نیمه اتوماتیک، عملکردی مشابه با گیربکس‌های اتومات دارد و بدون دخالت راننده عمل تعویض دنده‌ها صورت می‌گیرد. اما دلیل آن که نام آن دو کلاچه یا نیمه اتوماتیک است آن است که تعویض دنده در سیستم‌های گیربکس اتومات معمول توسط مبدل گشتاور انجام می‌شود. در صورتی که در این گیربکس‌ها خبری از این مبدل نیست و این کار را کلاچ‌های چند صفحه‌ای انجام می‌دهند. این گیربکس به دلیل پیچیدگی و مدرن بودن نیاز به تعمیر توسط افراد متخصص و بادانش دارد و همچنین باید به نکات نگهداری از آن هم دقت شود. در ادامه در مورد این موارد بیشتر صحبت خواهد شد.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

مشکل گیربکس فیدلیتی

مشکل گیربکس فیدلیتی

برای رفع مشکل گیربکس فیدلیتی شناخت مشکل و مشخصات گیربکس بسیار مهم است و می‌تواند باعث شود که از آسیب‌های بیشتر به گیربکس خودرو جلوگیری شود. از معایب فیدلیتی معمولا به گیربکس آن اشاره می‌کنند. اما چرا گیربکس این خودرو دچار مشکل است و اصلا چه مشکلاتی و با چه علائمی در آن رخ می‌دهند.

داغ شدن گیربکس فیدلیتی یکی از مشکلات اصلی و بسیار رایج آن بود که بسیاری از کاربران به آن برخورد کرده بودند. کار تا جایی بالا گرفت که گروه خودروسازی بهمن فیلم آموزشی برای چگونگی کار با این خودرو برای جلوگیری از این مشکل منتشر کرد. اما دلیل این داغ شدن چیست؟ گیربکس دوکلاچه عملکرد و فرآیندی شبیه به گیربکس دستی دارد. به طور مثال در زمان‌های توقف برای مدت طولانی، باید دنده را از درگیری با گیربکس خلاص کرد و در حقیقت دنده باید خلاص شود. در حالتی که خودرو با چنین گیربکسی برای مدت طولانی به صورت درایو حرکت کند و در زمان توقف هم خلاص نشود، باعث افت شدید گشتاور شده و این فشار بالایی را به کلاچ منتقل می‌کند.

دمای کاری در این صورت بالا رفته و خودرو هشدار داغ شدن بیش از حد را می‌دهد. از دیگر مشکلات گیربکس فیدلیتی باید به صدای عجیب در هنگام دنده عقب هم اشاره کرد. این مشکل نیز می‌تواند تخت تاثیر دمای بالا یا عدم کارکرد مناسب قطعات داخلی آن باشد.  از دیگر مشکلات دیده شده در این گیربکس هم باید به بوی سوختگی، عدم قدرت مناسب خودرو، تعویض با تاخیر دنده‌ها و… اشاره کرد که هر کدام به دلایل مختلفی امکان رخ دادن دارند. موضوع مهم شناخت به موقع آن‌ها و همچنین اقدام سریع و در بهترین زمان ممکن است.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

تعمیرگاه گیربکس فیدلیتی

تعمیرگاه گیربکس فیدلیتی

برای تعمیر گیربکس فیدلیتی به شکل مناسب و کارآمد، علاوه بر آشنایی به مشکلات گیربکس این خودرو و همچنین اقدام فوری، انتخاب تعمیرگاه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه تعمیرگاه‌های زیادی برای این خودروها وجود ندارد و بسیاری از افراد به مراکز مختلفی که تخصص و دانش کافی را هم در این زمینه ندارند مراجعه می‌کنند. این کار تنها باعث از بین رفتن هزینه‌ها خواهد شد و حتی ممکن است بخش‌های مختلف دیگر خودرو را هم درگیر کند.

مجموعه تعمیرکار با استفاده از بهترین کادر و کارشناسان باتجربه و آگاه به انواع گیربکس، بهترین روش‌ها را برای تعمیر و تعویض بخش‌های مختلف گیربکس خودرو شما به کار می‌گیرند. همچنین در صورتی که نیاز به تغییر گیربکس فیدلیتی به شکل کامل نباشد، تنها به رفع عیب و نقص به صورت کامل پرداخته می‌شود. برای اطلاع از آخرین قیمت‌های محصولات و قطعات مختلف می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

گیربکس و تعمیر گیربکس فیدلیتی موضوع بسیار مهمی است که باید تمام مالکان این خودرو به آن توجه داشته باشند. در صورتی که خودرو با کوچکترین مشکلی در این بخش روبرو شد باید بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام شود. تعمیرگاه خودرو تعمیرکار به خدمات و امکاناتی عالی آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است. شما با انتخاب این مجموعه از امکانات و خدماتی همچون خودرو بر رایگان در تمام نقاط تهران، عیب‌یابی کاملا رایگان گیربکس و ارائه ضمانت‌نامه تعمیر در بخش‌های مختلف گیربکس بهره‌مند خواهید شد. بنابراین برای رفع تمامی مشکلات ماشین خود انتخاب تعمیرکار بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

گیربکس اتوماتیک، یکی از اجزای مهم و پیچیده در خودروهای مدرن است که مسئول انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها می‌باشد. این نوع گیربکس همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای که شامل سنسورها و کنترل‌های الکترونیکی است، مستعد مشکلاتی نیز می‌باشد. یکی از مشکلات متداول گیربکس اتوماتیک، شتاب نادرست خودرو است که ممکن است به دلیل علل مختلفی ایجاد شود. از جمله این علل می‌توان به کمبود یا لغزش مایعات گیربکس، خرابی سنسورها یا مشکلات در مدارهای الکترونیکی آن اشاره کرد. همچنین، انتقال ناپایدار بین دنده‌ها و تاخیر در تغییر دنده نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در گیربکس اتوماتیک رخ دهد.

 

علل خرابی گیربکس اتوماتیک نیز می‌تواند به دلیل عملکرد نادرست مکانیکی یا الکترونیکی آن باشد. به عنوان مثال، از جمله خرابی‌های مکانیکی می‌توان به کمبود روغن گیربکس، سایش یا خرابی قطعات داخلی مانند دیسک‌ها و کلاچ‌ها اشاره کرد. همچنین، نقص در سیستم خنک‌کننده گیربکس می‌تواند باعث افزایش دما و خرابی قطعات گیربکس شود. از جمله علل الکترونیکی خرابی گیربکس اتوماتیک، خطاها و اشکالات در مدارهای کنترلی و الکترونیکی می‌باشد که ممکن است ناشی از خرابی سنسورها، نقص در نرم‌افزار کنترلی یا اتصالات الکتریکی نادرست باشند. با توجه به اهمیت و پیچیدگی گیربکس اتوماتیک، نگهداری و تعمیرات منظم آن و رعایت نکات فنی مرتبط با آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مشکلات جدی‌تری جلوگیری شود.

سوالات متداول شما

 گیربکس دوکلاچه عملکرد و فرآیندی شبیه به گیربکس دستی دارد. به طور مثال در زمان‌های توقف برای مدت طولانی، باید دنده را از درگیری با گیربکس خلاص کرد و در حقیقت دنده باید خلاص شود. در حالتی که خودرو با چنین گیربکسی برای مدت طولانی به صورت درایو حرکت کند و در زمان توقف هم خلاص نشود، باعث افت شدید گشتاور شده و این فشار بالایی را به کلاچ منتقل می‌کند.

عدم ایست خودرو در حالت P ، عدم تشخیص دنده عقب و یا جلو خودرو توسط گیربکس، گاز هرز خوردن در حین حرکت و تعویض دنده، تغییر دنده به حالت اضطراری و .. هم هاز علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هستند.

برای همه جای تهران و حتی شهرستان ها خودرو بر رایگان ارسال می شود.

بعد از تعمیر ماشین و تست اولیه خودرو، تست ثانویه توسط صاحب خودرو به همراه یکی از مهندسین مجموعه انجام می‌شود. پس از تحویل خودرو ، گارانتی خودرو آغاز می شود.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس فیدلیتی»

  1. برای حل شدن مشکل داع شدن گیربکس فیدلیتی نمیشه از خنک کننده های گیربکس که بعضی از ماشین های دیگه دارن استفاده کنیم؟ امکان نداره این قطعه رو تو ماشین کار بذاریم؟

  2. هزینه و اجرت تعویض گیربکس فیدلیتی حدودا چقدر میشه؟ می دونم شاید نشه یه قیمت ثابت داد ولی خب دوست دارم یه حدود قیمت ازش بدونم که بهتر برنامه ریزی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *