24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

روغن گیربکس آریزو 5 چه میزان حجم دارد و باید چه زمانی آن را تعویض کرد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

روغن گیربکس آریزو 5

تعویض روغن گیربکس آریزو 5

گیربکس آریز (Aris gearbox) یک نوع گیربکس خودرو است که توسط شرکت آریز (Aris) تولید می‌شود. این گیربکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و طراحی متفاوت، عملکرد بهتر و بهره‌وری بیشتری را در مقایسه با گیربکس‌های سنتی ارائه می‌دهد.

گیربکس آریز معمولاً از سیستم‌های اتوماتیک و دستی پشتیبانی می‌کند و قابلیت تغییر دستی سرعت را نیز داراست. همچنین، با استفاده از فناوری‌های مدرن مانند الکترونیک و کنترل‌های هوشمند، این گیربکس توانایی بهینه‌سازی نیرو و توزیع قدرت را در هنگام تغییر دنده بهبود می‌بخشد.گیربکس آریز به عنوان یک نوآوری در صنعت خودرو، بهبود قابل توجهی در راندمان و کارایی خودروها ایجاد می‌کند و می‌تواند به کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و عملکرد خودرو، و بهبود تجربه رانندگی کمک کند.

توجه به زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و کیفیت آن بسیار مهم بوده و می‌تواند از آسیب‌های مختلف خودرو و گیربکس جلوگیری کند. در ادامه با تعمیرکار همراه باشید که اطلاعات مناسبی را در این خصوص به دست بیاورید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشخصات روغن گیربکس آریزو 5

برای هر صاحب خودرویی بسیار اهمیت دارد که از بخش‌های مختلف و مهم خودرو خود اطلاعات کافی را داشته باشد که بتواند در مواقع ضروری اقدام لازم را انجام دهد. روغن گیربکس آریزو 5 باید در زمان مشخصی تعویض شود و اطلاعات کاملی از نوع آن وجود داشته باشد. در پاسخ به این سوال که روغن گیربکس اریزو ۵ چند لیتر روغن میگیرد باید گفت که حجم روغن گیربکس آریزو 5، 8.2 لیتر بوده و فرمول آن نیز CVT  است.

در صورتی که این روغن در زمان مناسبی تعویض نشود و کیفیت خود را از دست بدهد، قطعات موجود در گیربکس با یکدیگر در تماس مستقیم قرار خواهند گرفت. وظیفه اصلی روغن گیربکس خنک سازی و روانسازی گیربکس است که در صورت عدم کیفیت این دو وظیفه شکل نخواهند گرفت. قطعات با هم برخورد کرده و دمای کلی گیربکس هم بالاتر می‌رود و این تهدید جدی برای گیربکس و قطعات موجود در آن خواهد بود.

همچنین فیلتر روغن گیربکس نیز بخش مهم دیگری است که باید به آن توجه شود. این فیلتر ناخالصی‌ها و ذرات جامد مختلف را در خود نگه می‌دارد و اجازه آلوده شدن روغن را نمی‌دهد. فیلتر روغن اریزو ۵ توربو نیز در صورت عدم کیفیت مناسب و عدم داشتن کارکرد ابتدایی باید تعویض شود. پس تعویض فیلتر روغن اریزو 5 را نیز جدی بگیرید و در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان آن را پیگیری کنید.

روغن موتور مناسب آریزو 5 توربو

روغن موتور مناسب آریزو 5 توربو

همواره انتخاب بهترین روغن موتور از خرابی موتور خودرو جلوگیری خواهد کرد. عضو اصلی و کاربردی خودرو موتور آن است که عملکرد مناسب آن با روغن موتوری با کیفیت سبب کارکرد بهتر خودرو می‌شود. حجم موتور آریزو 5 برابر با 1500 سی سی است که موتور آن با ظرفیت روغنی معدل 4.5 لیتر نیرویی پرقدرت برای حرکت خودرو تولید می‌کند.

قدرت تولیدی این موتور 147 اسب بخار در 5500 دور است. همچنین نیروی 210 نیوتون متر در 3500 دور توسط موتور آریزو تولید می‌شود. بهترین روغن موتور آریزو 5 توربو نام دارد که با درجه ویسکوزیته 5w30 نوعی از روغن نام‌برده محسوب می‌شود و دارای استاندارد API SN است. این روغن در هوای سرد و فصل زمستان کاربرد دارد اما نوع 5W40 مناسب هوای گرم خواهد بود.

روغن موتور توربو شارژ کیفیت بالایی نسبت به سایر روغن‌ها دارند که به دلیل افزایش کارآیی مفید آن باعث بهبود عملکرد مناسب موتور خودرو می‌شود و آسیبی به موتور وارد نمی‌کند. بنابراین استفاده از روغنی مطلوب به طور کامل از موتور خودرو محافظت خواهد کرد.

حجم روغن گیربکس آریزو 5

حجم روغن گیربکس اریزو ۵

برای روان‌سازی قطعات داخل گیربکس آریزو 5 استفاده از روغنی استاندارد با حجم مناسب ضروری است. سطح روغن گیربکس باید نرمال و به اندازه معین باشد. تغییر میزان سطح روغن در اثر عوامل مختلف و کاهش یا افزایش آن باعث ایجاد آسیب به گیربکس می‌شود. ظرفیت روغن گیربکس 7.8 تا 8.2 لیتر است که مقدار 8 لیتر متناسب با حجم آن خواهد بود

در اینجا بد نیست اشاره کنیم برای تعمیر گیربکس آریزو 5 میتوانید به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

نحوه تعویض فیلتر روغن آریزو 5

نحوه تعویض فیلتر روغن اریزو 5

با استفاده از قطعه‌ای به نام فیلتر روغن انتشار آلودگی در سطح روغن کاهش می‌یابد. عمل تصفیه روغن موتور به عهده فیلتر است. ورود براده‌های فلزی در اثر ساییدگی قطعات، ایجاد دود احتراق، گرد و غبار منتشر‌شده و … از عوامل اصلی کثیفی روغن هستند.

گرفتگی مسیر حرکت روغن، آسیب شدیدی به موتور آیزو 5 وارد خواهد کرد. ابتدا اتصال فیلتر را به وسیله آچار مناسب شل کنید اما به طور کامل نباید باز شود. سپس روغن اضافی را از آن خارج کنید و فیلتر را بردارید. حفره‌ای در انتهای داخلی فیلتر و یا سوپاپ مانع برگشت روغن ایجاد کنید.

برای این کار باید وسیله تیزی انتخاب کرد. تخلیه روغن با ایجاد سوراخ در سوپاپ انجام می‌شود. سوپاپ از بازگشت روغن به داخل فیلتر جلوگیری خواهد کرد. سپس روغن به ظرف دیگری برای بازیافت جریان می‌یابد. دریچه لاستیکی سوپاپ مانع از تخلیه روغن به موتور خواهد شد و باعث خلا در زمان خاموشی می‌شود.

بنابراین ایجاد حفره در فیلتر خلاء موجود را از بین می‌برد و باعث بازیابی روغن داخل آن می‌شود. با قرار دادن انتهای صاف فیلتر دارای سوراخ روی ظرف جمع‌آوری، روغن کارکرده و آلوده را از فیلتر خارج سازید. تخلیه روغن باید به مدت 12 ساعت و یا بیشتر صورت گیرد و در دمایی بیشتر از دمای محیط و نزدیک به دمای عملکرد موتور عمل تخلیه روغن انجام می‌شود.

سطح اتصال فیلتر را با روغن چرب کنید و آب‌بند لاستیکی را پوشش دهید. سپس مقدار اندکی روغن موتور را در فیلتر بریزید. برای بستن فیلتر جدید از آچار استفاده نکنید. به‌کارگیری آچار فیلتر باعث آسیب فیلتر می‌شود. محکم‌کردن فیلتر را با انگشتان خود می‌توانید انجام دهید. فشار زیاد باعث تغییر حالت واشر پلاستیکی سطح فیلتر می‌شود و ممکن است نشتی روغن رخ دهد. بنابراین اتصال فیلتر را سفت و محکم نبندید.

درباره اهمیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در صوت پایین صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم به آن گوش دهید

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

زمان تعویض روغن گیربکس آریزو 5

برای کارکرد صحیح گیربکس و روانسازی قطعات مربوط به آن نیاز به روغن است که باید هنگام خرید کیفیت روغن را بررسی کنیم. گیربکس قطعه مهمی در خودرو است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌‌ها را دارد و باعث حرکت خودرو خواهد شد. بنابراین برای عملکرد مناسب خودرو باید گیربکس آن سالم و عاری از هرگونه عیب و ایرادی باشد.

فرسودگی قطعات و افزایش حرارت گیربکس باعث کاهش کیفیت روغن خواهد شد. تعویض روغن گیربکس آریزو 5 در زمان مناسب سلامت خودرو را تضمین می‌کند و باعث کارآیی بهتر آن خواهد شد. تماس پیوسته قطعات با هم و ارتباط آن‌ها با یکدیگر مستلزم استفاده از روان‌کننده است.

گیربکس خودرو تحت هیچ شرایطی نباید خالی از روغن باشد. همچنین گرما و اصطکاک بین قطعات خسارات جبران‌ناپذیری به گیربکس وارد می‌کند؛ بنابراین سطح روغن باید به اندازه کافی باشد. گاهی اوقات تعویض روغن لازم و ضروری نیست و تنظیم سطح آن به افزایش کارآیی گیربکس کمک می‌کند.

بعضی مواقع با کاهش کیفیت روغن مصرفی باید اقدام به تعویض روغن گیربکس آریزو 5 کرد. ایجاد ذرات فلزی بسیار کوچک در اثر فرسایش دنده و یاتاقان باعث کثیفی روغن می‌شود و آن را غلیظ خواهد کرد. درجه حرارت گیربکس با استفاده از روغن مناسب کاهش می‌یابد و باعث افزایش عمر قطعات گیربکس می‌شود.

بنابراین تعویض روغن از ایجاد سر و صدای اضافی قطعات جلوگیری می‌کند. خاصیت روغن پس از گذشت مدتی از بین خواهد رفت و کارآیی آن کاهش می‌یابد. با افزایش دفعات تعویض دنده نیاز به تعویض روغن نیز بیشتر خواهد شد.

عوامل متعددی باعث تعویض روغن گیربکس می‌شوند. انجام تعویض دنده به سختی، ساکن‌نبودن دنده در جای خود، لغزش دنده، عدم حرکت خودرو و ایجاد سر و صدای ناخوشایند از دلایل عمده تعویض روغن هستند. همواره زمان تعویض روغن گیربکس آریزو 5 بعد از طی 30000 تا 40000 کیلومتر فرا می‌رسد.

قیمت روغن گیربکس اریزو ۵

قیمت روغن گیربکس اریزو ۵

روغن مناسب مفید موجب افزایش کارآیی گیربکس و کارکرد بهتر قطعات می‌شود. بنابراین برای استفاده از روغنی با کیفیت بالا باید هرینه زیادی بابت خرید روغن پرداخت شود. روغن گیربکس با قیمت بالا آسیب کم‌تری به گیربکس وارد می‌کند. همچنین قیمت تعویض روغن گیربکس آریزو 5 با توجه به قیمت بالای روغن گیربکس افزایش خواهد یافت. در بازار امروز قیمت این روغن 395400 است.

با توجه به محصولات متفرقه موجود در بازار، انواع تقلبی روغن‌های گیربکس نیز وجود دارند. اما در تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار شما می‌توانید مناسب‌ترین روغن گیربکس برای خودرو خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت روغن گیربکس و سایر لوازم و تجهیزات مد نظرتان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت تعمیرکار، با کارشناسان مربوطه تماس برقرار کرده و پاسخ دریافت کنید

هزینه تعویض روغن گیربکس آریزو 5

استفاده از روغن مناسب و باکیفیت عملکرد گیربکس را افزایش می‌دهد. برای هرخودرو روغن گیربکس آن متفاوت است و باید روغن اصل و مطلوبی برای نگهداری از گیربکس به کار رود. روغن‌های بی‌کیفیت و یا تقلبی آسیب شدیدی به گیربکس وارد خواهند کرد.

مصرف سوخت خودرو با کاربرد روغن نامناسب افزایش می‌یابد که خودرو با استهلاک شدیدی نیز رو‌به‌رو خواهد شد. بنابراین برای خرید روغنی استاندارد و مطلوب قیمت زیادی را باید پرداخت کنید. دستمزد تعویض روغن گیربکس آریزو 5 نیز هزینه جداگانه‌ای دارد. دریافت اجرت تعویض روغن گیربکس توسط تعمیرکار، باعث افزایش هزینه تعویض روغن خواهد شد.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

تعمیرگاه تعویض روغن گیربکس آریزو 5

برای تعویض روغن گیربکس خودرو خود و سایر خدمات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک می‌توانید به مجموعه تخصصی تعمیرکار مراجعه کنید. این مرکز با تمرکز بر تعمیرات تخصصی گیربکس و کلیه خدمات مربوط به آن، بهترین تعمیرگاه ممکن از این مظر به شمار می‌رود. متاسفانه تعمیرگاه‌های تخصصی برای گیربکس های اتومات و خودروهای چینی در داخل کشور محدود هستند و بسیاری از سودجویان نیز بدون علم و آگاهی کافی نسبت به گیربکس‌های پیچیده اقدام به تعمیر آن‌ها می‌کنند.

در تیم تخصصی تعمیرکار به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک شرق تهران بادانش‌ترین افراد این حوزه استفاده شده و کلیه خدمات به بهترین روش‌های ممکن صورت خواهند گرفت.

جمع‌بندی

گیربکس آریز یک نوع گیربکس خودرو است که توسط شرکت آریز تولید می‌شود. این گیربکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و طراحی متفاوت، عملکرد بهتر و بهره‌وری بیشتری را در مقایسه با گیربکس‌های سنتی ارائه می‌دهد. آن قابلیت استفاده از سیستم‌های اتوماتیک و دستی را دارد و قدرت توزیع نیرو را بهبود می‌بخشد. با استفاده از این گیربکس، می‌توان به کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و عملکرد خودرو، و بهبود تجربه رانندگی دست یافت.

تعمیرکار

بنابراین حتما به زمان تعویض روغن گیربکس خودرو خود دقت کنید و به هیچ عنوان زمان تعویض آن را تعویق نیندازید. شما می‌توانید برای تعویض روغن گیربکس آریزو 5 به مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کرده و از خدمات کامل و عالی این مجموعه نهایت استفاده را ببرید. هدف مرکز و تعمیرگاه خودرو تخصصی تعمیرکار جلب رضایت کامل مشتریان و مراجعه‌کنندگان گرامی است.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم