گیربکس دناپلاس

علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که صدای تقه زدن گیربکس اتومات به گوشتان خورده باشد که این صدای ناهنجار در برخی موارد می‌تواند یک نشانه جدی از خرابی در گیربکس باشد. بنابراین در صورت نادیده گرفتن چنین صدایی و یا سرویس دیرهنگام خودروی دنا پلاس متوجه مشکلات عدیده‌ای در خودرو می‌شوید. قبلا در خصوص تعمیر گیربکس ‍CVT سی وی تی و علت تقه زدن گیربکس های CVT صحبت مرده ایم. در این مقاله ضمن بررسی علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس به معرفی برخی از راهکارهای مهم برای پیشگیری از چنین مشکلی می‌پردازیم. 

تقه زدن گیربکس

علت تقه زدن گیربکس دنا اتومات

دلایل زیادی ممکن است باعث تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس شوند که این مشکل می‌تواند برای بسیاری از رانندگان آزاردهنده باشد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین علل به وجود آمدن این مشکل آشنا خواهید شد:

  • روغن گیربکس ناکافی یا بی کیفیت

روغن گیربکس آلوده و ناکافی و یا بی‌کیفیت می‌تواند یکی از دلایل اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک در خودروی دنا پلاس باشد. باید توجه داشته باشید که روغن گیربکس لازم است تا به صورت دوره‌ای سرویس و یا تعویض شود. لازم به ذکر است که تعویض به موقع روغن گیربکس باعث می‌شود تا از فرسایش قطعات داخلی آن جلوگیری گردد.

همچنین انتخاب یک روغن گیربکس باکیفیت جزو لزومات در سرویس دوره‌ای روغن گیربکس به شمار می‌رود. استفاده از یک روغن با کیفیت پایین و یا برند نامناسب منجر به ایجاد تاثیرات منفی در عملکرد و دوام گیربکس می‌شود. در نتیجه به دلیل عدم تطابق و هم‌محوری شافت‌ها، صدای ناهنجاری از گیربکس دنا پلاس به گوشتان می‌رسد.

  • استفاده از ترمز فرسوده یا تنظیم نامناسب آن

نقص در سیستم تعلیق یا ترمز می‌تواند باعث شنیده شدن صدای تقه زدن از گیربکس دنا پلاس شود. در واقع ترمزهای فرسوده یا تنظیم ناصحیح آن می‌تواند باعث ایجاد فشار نامناسب شوند و این در نهایت منجر به تقه زدن و شوک‌های زیادی در سیستم گیربکس می‌گردد.

  • وجود مشکل در سیستم الکترونیکی و هیدرولیکی

نقص در سیستم الکترونیکی یا هیدرولیکی گیربکس از جمله سنسورها، ماژول‌ها یا سیستم‌های کنترلی یکی دیگر از مواردی است که ممکن است علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس باشد. در واقع عدم عملکرد صحیح سیستم‌های تشخیص شتاب یا کنترل ترمز و یا نقص در آن‌ها می‌تواند تاخیر در تغییر دنده و تقه زدن گیربکس را ایجاد کند. در صورت مشاهده چنین مواردی لازم است تا برای بهبود و تعمیر گیربکس به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه نمایید.

  • وجود قطعات داخلی فرسوده

فرسایش یا خرابی قطعات داخلی گیربکس یکی دیگر از دلایل مهم تقه زدن گیربکس دنا پلاس به شمار می‌رود. در واقع فرسایش دنده‌ها، بلبرینگ‌ها یا قطعات دیگر باعث ایجاد صداهای ناهنجار و یا تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس می‌شود. برای رفع این مشکل نیاز است تا تعویض قطعات فرسوده و ایجاد تنظیمات صحیح برای قطعات داخلی توسط تعمیرکار متخصص انجام گردد.

گیربکس اتومات

  • فرسایش و آسیب های مکانیکی در گیربکس دنا پلاس

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شنیده شدن صدای تقه زدن گیربکس دنا پلاس این خودرو محبوب ایران خودرو شود، فرسایش و آسیب‌های مکانیکی به قطعات داخلی گیربکس اتومات است. فرسایش و آسیب‌های مکانیکی به قطعات داخلی گیربکس اتومات دنا پلاس از جمله دنده‌ها، بلبرینگ‌ها و محورها باعث تولید نویزهای زیاد و عملکرد ناپایدار در سیستم گیربکس خودرو می‌شود و در نتیجه صدای تقه زدن گیربکس به گوش شما می‌رسد.

راه های پیشگیری از تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس

پیدا کردن علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس ممکن است در برخی موارد زمانی انجام شود که کار از کار گذشته و هزینه زیادی را متحمل شما کند. در مقاله علت تقه زدن گیربکس اتومات چیست؟ 5 دلیل تقه زدن گیربکس را به صروت کامل شرح داده ایم، بدین منظور در ادامه به معرفی برخی از راه های پیشگیری از تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس می‌پردازیم:

  • انجام سرویس های دوره ای منظم

رعایت برنامه نگهداری و سرویس منظم خودرو یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از هر گونه مشکل از جمله تقه زدن گیربکس اتومات خودروی دنا پلاس است. شما می‌توانید برای این کار به بررسی و تنظیم روغن و فیلترهای گیربکس بپردازید و علاوه بر پیشگیری از مشکلات گیربکس باعث افزایش عمر مفید گیربکس دنا پلاس شوید.

  • تعویض روغن گیربکس

تعویض روغن گیربکس یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از به وجود آمدن صداهای ناهنجار در گیربکس دنا پلاس است. برای اطمینان از تعویض به موقع روغن گیربکس دنا پلاس بهتر است تا مطابق با راهنمایی‌های تعیین شده خودروساز عمل کنید. لازم به ذکر است که استفاده از روغن باکیفیت و مناسب با ویژگی‌های لازم یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ لوبریکیشن و کاهش فرسایش قطعات گیربکس خودروی دنا پلاس محسوب می‌شود. توجه کنید که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به درستی انجام شود.

  • استفاده از قطعات اصلی یا اورجینال

در اغلب موارد، استفاده از قطعات اصلی یا اورجینال نه تنها مفید است، بلکه یک لزوم را ایجاد می‌کند. اگر متوجه وجود مشکل در قطعات گیربکس شدید و قصد دارید تا قطعات مورد نظر را برای رفع علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس تعویض کنید، به هیچ عنوان از قطعات غیر اصل یا بی‌کیفیت استفاده نکنید. استفاده از قطعات اصلی یا اورجینال علاوه بر رفع مشکل خودرو، باعث افزایش طول عمر مفید گیربکس خودروی دنا پلاس می‌شود. ذر صورت خرابی ماشین به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید.

  • رانندگی اصولی

یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس، رانندگی نامناسب است. رعایت رفتارهای محتاط در رانندگی مانند عم تغییر دنده خودرو درد حال حرکت و یا استفاده از ترمز به جای دنده پارک، می‌تواند به جلوگیری از فشارهای زیاد و ناهموار بر روی گیربکس دنا پلاس کمک کند و این باعث می‌شود تا از مشکلاتی مانند تقه زدن گیربکس گیربکس جلوگیری نمایید.

رفع خرابی گیربکس اتومات

  • بررسی مشکلات فنی

تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد و شما در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی و یا صداهای ناهنجار از گیربکس، بهتر است تا به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به موقع برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تقه زدن گیربکس و برای رفع آن، اقدام نمایید.

سخن پایانی

آشنایی با علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس به شما کمک می‌کند تا بتوانید به موقع برای تعمیر گیربکس اتومات دنا پلاس پیگیری نمایید. همچنین آشنایی با راه‌های پیشگیری که در این مقاله اشاره کردیم، می‌تواند شما را در این امر راهنمایی کند. در چنین مواقعی لازم است تا با یک تعمیرکار متخصص و مجرب ارتباط برقرار کنید که ما به شما تعمیرگاه تخصصی تعمیرکار را پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه تخصصی تعمیر گیربکس اتومات تعمیرکار با داشتن نیروهای مجرب و متخصص در این زمینه، سابقه بالایی دارد و می‌تواند به صورت شبانه‌روزی خدمات مفیدی را به شما ارائه دهد.

سوالات متداول

1- علت تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس چیست؟

تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به روغن گیربکس ناکافی یا بی‌کیفیت، تنظیم ترمز نامناسب، وجود قطعات داخلی فرسوده و غیره اشاره کرد که در متن مقاله به توضیحات بیشتر آن پرداختیم.

2- برای پیشگیری از تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس چه کار کنیم؟

بدین منظور می‌توانید راه های مختلفی از جمله انجام منظم سرویس‌های دوره‌ای، تعویض روغن گیربکس، استفاده از قطعات اصلی یا اورجینال و غیره را انجام دهید که در متن مقاله به توضیح مفصل آن پرداختیم.

3- آیا رانندگی غیر اصولی می تواند باعث ایجاد تقه زدن گیربکس اتومات دنا پلاس شود؟

بله، شما می‌توانید در صورت رعایت کردن برخی موارد در رانندگی مانند عدم تغییر دنده در حال حرکت و یا استفاده از ترمز به جای دنده پارک، از فشارهای زیاد بر روی گیربکس و در نتیجه تقه زدن آن جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم