24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

گیربکس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های هر خودرویی به شمار می‌رود. کمپانی‌های مختلف برای خودروهای خود از گیربکس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. در حقیقت گیربکس‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام ویژگی و قابلیت متمایزی دارند. سازندگان خودروها با توجه آن چه نیاز دارند و قابلیتی که قصد دارند به خودرو تولیدی خود ببخشند، از گیربکس‌های مد نظرشان استفاده می‌کنند. یکی از انواع مدرن و جدید گیربکس که در بسیاری از محصولات حتی گران‌قیمت بازار دیده می‌شود، گیربکس سی وی تی است. این گیربکس دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهم شد. اما تعمیر گیربکس CVT سی وی تی نیز مورد بسیار مهمی است و افرادی که خودرویی با این نوع گیربکس در اختیار دارند باید حتما موارد کلیدی و اساسی در خصوص آن را مد نظر قرار دهند. از این رو در ادامه به بررسی این مورد برای برای گیربکس CVT خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آشنایی با گیربکس CVT

آشنایی با گیربکس CVT

پیش از پرداختن به بحث تعمیر گیربکس CVT سی وی تی، بد نیست که این نوع گیربکس بیشتر آشنا شوید. در بسیاری از خودروها از این نوع گیربکس استفاده می‌شود و بنابراین لازم است که صاحبان این خودروها با گیربکس خودرو خود آشنا بوده و از مشکلات و نکات مهم آن کاملا آگاه باشند.

گیربکس سی وی تی را به گیربکس با نسبت دنده بی‌نهایت می‌شناسند. خود سی وی تی معنای سیستم انتقال قدرت پیوسته را دارد و همین معنی کار این گیربکس مدرن را توضیح می‌دهد. بر خلاف گیربکس‌های اتومات معمول، خبری از چرخ دنده‌های خورشیدی و سیاره‌ای در این گیربکس نیست. استفاده از فناوری جدیدتر باعث شده که این گیربکس عملکردی کاملا متفاوت را داشته باشد. داشتن نسبت دنده بی‌نهایت در گیربکس سی وی تی مزایای بسیار خوبی را هم به دنبال دارد. یکی از این مزایا کاهش صداها و ضربات ناشی از تعویض دنده است و این به روان بودن حرکت خودرو کمک خوبی می‌کند. همچنین کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت نیز دیگر ویژگی مثبت این گیربکس‌ها است. اما با تمام مزایایی که این نوع گیربکس‌ها دارند، معایب و مشکلاتی در آن‌ها هم دیده می‌شود که توجه کردن به این مشکلات و علائم آن‌ها بسیار مهم است. در صورتی که این معایب در مراحل اولیه نادیده گرفته شوند، در ادامه مشکلات و هزینه‌های بسیار زیادی به وجود خواهد آمد. در ادامه بیشتر در خصوص معایب و مشکلات و همچنین خودروهایی که از این گیربکس استفاده می‌کنند صحبت خواهد شد.

چه ماشین‌هایی گیربکس CVT دارند؟

چه ماشین‌هایی گیربکس CVT دارند؟

بسیاری از کمپانی‌های حتی بزرگ و مطرح دنیا، از گیربکس‌های سی وی تی روی خودروهای خود استفاده می‌کنند. تویوتا، هیوندای، آئودی، نیسان و بسیاری از کمپانی‌های چینی خودروهای زیادی با گیربکس‌های سی وی تی وارد بازار کرده‌اند که اتفاقا بسیاری از آن‌ها نیز کاملا موفق عمل کرده‌اند و رضایت کامل افراد را در پی داشته‌اند.

اگر بخواهیم از مدل‌هایی از ماشین‌هایی که به این نوع گیربکس مجهز شده‌اند نام ببریم می‌توانیم به ام جی 5، نیسان الگراند، برخی از مدل‌های میتسوبیشی، لیفان X50، تیگو 5، برخی مدل‌های سوزوکی و … اشاره کنیم. بنابراین با توجه به تعدد خودروهایی که از چنین گیربکسی بهره می‌برند می‌توان دریافت که گیربکس سی وی تی عملکرد مثبتی را داشته و بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان خودروها به سراغ استفاده از این مدل گیربکس روی خودروهای خود رفته‌اند.

معایب و مشکلات گیربکس CVT

معایب و مشکلات گیربکس CVT

مورد بسیار مهم بعدی در خصوص تعمیر گیربکس CVT سی وی تی، شناخت معایب و مشکلات این گیربکس است. در این نوع گیربکس نیز مانند همه گیربکس‌های دیگر مشکلاتی دیده می‌شود که باید حتما به آن‌ها توجه شود و در سریع‌تزین زمان ممکن به مرکزی تخصصی برای تعمیر مراجعه شود. در زیر مهم‌ترین مشکلات دیده‌شده در گیربکس‌های سی وی تی آورده شده است که با مطالعه آن‌ها می‌توانید شناخت بسیار خوبی از آن‌ها به دست آورید.

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

گیربکس CVT، از انواع گیربکس اتوماتیک است که در بسیاری از خودروها به کار می‌رود. این نوع گیربکس تک دنده است و قیمت نسبتا مناسبی در مقایسه با سایر گیربکس‌های اتوماتیک دارد. گیربکس CVT دارای ساختار ساده‌ای است و نسبت دنده در این نوع گیربکس به طور نامحدود تغییر می‌کند.

وزن سبک گیربکس CVT، نرم و راحت‌بودن گیربکس، قدرت عالی برای حرکت، مصرف سوخت پایین و تولیدی ارزان از مزایای مهم گیربکس CVT است. آسیب به گیربکس اتوماتیک مشمول پرداخت هزینه‌های بالایی نسبت به گیربکس‌های دستی دارد.

ایجاد بوی سوختگی، نشتی روغن گیربکس و تاخیر در هنگام تعویض دنده از علائم اصلی خرابی گیربکس CVT است که باید تعمیر آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و توسط افراد کاربلد و حرفه‌ای به صورت تخصصی انجام شود. همچنین میزان شدت خرابی گیربکس در نحوه تعمیر گیربکس و هزینه‌های پرداختی تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

تقه زدن گیربکس CVT

تقه زدن گیربکس CVT

اولین مشکل گیربکس‌های سی وی تی تقه زدن آن‌ها است. علت تقه زدن گیربکس CVT می‌تواند متفاوت باشد و از بخش‌های مختلفی نشات بگیرد. از اصلی‌ترین دلایل این مشکل می‌توان به عملکرد نامناسب شیر رادیاتور، کثیف شدن روغن گیربکس، رانندگی نامناسب، مشکل در قطعات و اتصالات گیربکس و… اشاره کرد. بنابراین در صورت مشاهده اولین نشانه‌ها باید حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه کنید و اجازه خسارت‌های بیشتر را ندهید.

نشت روغن گیربکس

نشت روغن گیربکس

یکی دیگر از علائم خرابی و مشکلات گیربکس CVT که در تعمیر گیربکس CVT سی وی تی بسیار اهمیت دارد، نشت روغن است. در صورتی که این روغن به رنگ قهوه‌ای یا قرمز تیره دیده شود، باید به سرعت آن را تعویض کنید. در گیربکس سی وی تی روغن می‌تواند از دو محل پیچ تخلیه و واشر درب گیربکس نشتی داشته باشد. در صورتی که روغن به بخش‌های دیگر خودرو هم آسیب زده باشد باید حتما نسبت به تعمیر یا تعویض آن‌ها نیز اقدام کنید.

لرزش خودرو

لرزش خودرو با گیربکس CVT سی وی تی

لرزش خودرو هم می‌تواند نشانه خرابی گیربکس سی وی تی باشد. معمولا دو دلیل کلی برای لرزش خودرو در نظر گرفته می‌شود. یکی از آن‌ها تیونینگ ضعیف است؛ تیونینگ معمولا برای افزایش میزان کارایی خودرو صورت می گیرد، اما می‌تواند روی عمر مفید خودرو تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد. از این رو برخی شرکت‌ها علاقه‌ای به این کار ندارند. دلیل بعدی نیز دلیل مورد بحث یعنی مشکل در گیربکس و سیستم آن است. بنابراین بعد از احساس لرزش در حین حرکت حتما به مرکز تخصصی مراجعه کنید که از آسیب‌های احتمالی بیشتر به خودرو و گیربکس جلوگیری کنید.

تاخیر داشتن عوض کردن دنده

تاخیر داشتن عوض کردن دنده گیربکس CVT سی وی تی

مشکل دیگری که بسیاری از افراد با خودروهای با گیربکس سی وی تی داشته‌اند، تاخیر در عوض کردن دنده است. از دلایل این مشکل باید به کم بودن روغن یا کثیف شدن آن، خرابی صفحه کلاچ، پاره شدن تسمه گیربکس cvt یا شل شدن آن و … اشاره کرد.

بوی سوختگی

بوی سوختگی

پیش از تعمیر گیربکس CVT سی وی تی باید حتما علائم آن را جدی بگیرید که بتوانید تعمیری در درست‌ترین زمان ممکن را داشته باشید. یکی از نشانه‌های جدی مشکل در گیربکس، احساس بوی سوختگی است. معمولا علت اصلی این بو مربوط به روغن گیربکس است. اگر کیفیت یا میزان روغن کم باشد، قطعات با هم در تماس قرار می‌گیرند و دیگر روانکاری مناسبی شکل نخواهد گرفت. از این رو بوی سوختگی به وجود می‌آید. در این حالت هم باید به سرعت به تعمیرگاه گیربکس سی وی تی مراجعه شود.

دیگر مشکلات

دیگر مشکلات گیربکس CVT سی وی تی

از دیگر مشکلاتی که در گیربکس CVT دیده می‌شود باید به سر و صدای زیاد آن اشاره کرد. برخی مواقع این سر و صدا عادی بوده و مربوط به نوع گیربکس سی وی تی است. اما در مواقعی که سر و صدایی غیرعادی به گوش می‌رسد ممکن است نشانگر مشکلی در عملکرد گیربکس باشد. همچین هزینه نگهداری و تعمیر این نوع گیربکس هم بالا بوده و این مشکل بعدی این گیربکس است.

در فایل صوتی زیر درباره اهمیت گرم شدن ماشین قبل از حرکت صحبت کردیم

 

هزینه تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

هزینه تعمیر گیربکس CVT سی وی تی

پیش‌تر با عملکرد گیربکس CVT و مشکلات و معایب آن آشنا شدیم. اما در مواقعی که گیربکس به مشکل می‌خورد، موضوع بسیار مهم محل تعمیر و هزینه آن خواهد بود. شما حتما باید به مرکزی تخصصی و باتجربه برای تعمیر گیربکس معیوب خود مراجعه کنید. مجموعه تعمیرکار با تجربه چندین ساله و با استفاده از کارشناسان کاملا باتجربه و مسلط، بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌کند.

هزینه و قیمت نهایی تعمیر گیربکس CVT سی وی تی بستگی به نوع مشکل و خرابی و نحوه انجام تعمیر دارد. البته در مجموعه تعمیرکار در صورتی که گیربکس نیازی به تعویض نداشته باشد، تنها با استفاده از راه‌های مناسب اقدام به برطرف کردن عیب آن خواهد شد. برای اطلاع از قیمت تعمیرات و همچنین قیمت گیربکس و اجزای آن می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین برای جلوگیری از مشکلات گیربکس سی وی تی می‌توان با تقویت آن از این موارد جلوگیری کرد. برای اطلاع از تقویت گیربکس CVT نیز می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

جمع‌بندی

گیربکس بخش بسیار مهم و حساس خودرو است که در حقیقت باعث حرکت و قدرت ماشین می‌شود. انواع مختلفی از گیربکس توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. سی وی تی یکی از انواع رایج آن‌ها است. در این گیربکس در کنار مزایا و نقاط مثبت، مشکلات و معایبی هم دیده می‌شود که به آن‌ها اشاره کردیم.

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی در زمان مناسب می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های اضافی و آسیب‌های مختل جلوگیری کند. تعمیرگاه خودرو تعمیرکار با تمرکز بر تعمیر گیربکس‌های اتومات و با کادری حرفه‌ای، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است. با انتخاب این مرکز از مزایایی همچون عیب‌یابی رایگان، خودرو بر رایگان در تمام تهران و ضمانت نامه کتبی تعمیرات بهره‌مند خواهید شد.

گیربکس اتوماتیک یکی از قطعات حیاتی در خودروهای مدرن است که به طور اتوماتیک و بدون دخالت راننده تغییر دنده‌ها را انجام می‌دهد. برای مثال گیربکس چانگان نیز از همین نوع است. با وجود اینکه گیربکس اتوماتیک دارای عملکرد پیچیده‌تری نسبت به گیربکس دستی است، اما گاهی اوقات با مشکلات و خرابی‌هایی مواجه می‌شود که می‌تواند عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک، لغزش تنظیم نشده تورک کانورتر است. تورک کانورتر، بخشی از گیربکس است که نقل‌وانتقال گشتاور از موتور به گیربکس را انجام می‌دهد. اگر تنظیمات تورک کانورتر صحیح نباشد، ممکن است با مشکلاتی همچون افت توان و افزایش مصرف سوخت مواجه شود.

 

دیگر علل خرابی می‌تواند به نشت روغن گیربکس اتوماتیک باشد. نشت روغن می‌تواند از سيل‌ها و درزهای مختلف در گیربکس اتفاق بیفتد و باعث کاهش سطح روغن گیربکس و افت فشار آن شود. این موضوع می‌تواند به آسیب‌های جدی در دستگاه‌های داخلی گیربکس و در نهایت خرابی آن منجر شود. همچنین، علل دیگری مانند خرابی سلنوئید‌ها، سیستم کنترلی گیربکس یا الکترونیک آن نیز می‌تواند باعث مشکلات در عملکرد گیربکس اتوماتیک شود. برای جلوگیری از این مشکلات، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای گیربکس اتوماتیک با تعویض منظم روغن و بررسی تنظیمات مورد نیاز است.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس CVT سی وی تی»

  1. گیربکس های سی وی تی هم اتوماتیک اند هم دستی؟ بعد این حالتی که اتوماته گیربکس ولی به صورت دستی و با دنده هم میشه دنده رو عوض کرد اسمش چیه اون حالت رو هم میشه انجام داد؟

  2. جز گیربکس CVT چه انواع دیگه ای از گیربکس وجود داره؟ ممکنه که مدل های دیگه گیربکس رو هم معرفی کنین و در صورت امکان مزایا و معایب مدل های مختلف رو بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *