24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

با توجه ‌به اینکه گیربکس‌های اتوماتیک کیا، گشتاور موتور را از طریق جریان روغن دریافت می‌کنند و ساختار هیدرو الکترومکانیکی خاصی دارند، مستلزم دقت و حساسیت بیشتری هستند تا به تعمیر نیاز پیدا نکنند. در سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، جعبه‌دنده به طور کامل باز شده و به صورت زیر تمامی قطعات آن مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • سرویس کامل گیربکس اتوماتیک کیا
  • بررسی میزان فرار روغن
  • بررسی و تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک کیا
  • آزمون کامل گیربکس به کمک دستگاه‌های شبیه‌ساز گیربکس اتوماتیک یا سیمولاتور
  • بررسی فشارهای هیدرولیکی در بخش‌های مختلف گیربکس کیا
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

کراس اوورهای زیادی توسط شرکت‌های خودروسازی مختلف تولید می‌شود و دلیل آن هم استقبال بسیار بالای مردم از آن‌ها به دلیل ظاهر جذابی که دارند است. بدون شک کیا اسپورتیج یکی از بهترین و محبوب‌ترین کراس اوورها هم در داخل و هم در خارج کشور است. این محصول که از کمپانی کره‌ای کیا تولید شده، علاوه بر ظاهر خوب از مشخصات فنی مناسبی هم بهره می‌برد و در نسل‌های مختلف تولیدشده همواره مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

گیربکس این خودرو یکی از بخش‌های بسیار مهم و کلیدی آن است که باید حتما در مورد مشخصات و ویژگی‌های آن اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشید. ما در این مطلب به بررسی تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج خواهیم پرداخت و شما با مطالعه آن تا حد زیادی به گیربکس این خودرو مسلط می‌شوید.

گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یکی از محبوب‌ترین کراس اور‌های کمپانی خودروسازی کیا است که از سال ۲۰۱۱ به بازار‌های جهانی و بازار ایران عرضه شد. گیربکس اتوماتیک این خودرو را می‌توان در انواع هشت ‌سرعته و ۶ سرعته پیدا کرد. تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چندان رایج نیست؛ چرا که تکنولوژی به‌کاررفته در آن باعث افزایش کارایی و تغییر سریع دنده آن شده و بسیار مطمئن است.

گیربکس‌ اتوماتیک کیا اسپورتیج از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده که باعث می‌شود هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آن از هزینه تعمیر موتور بیشتر باشد. از این ‌جهت اگر نمی‌خواهید که زیر بار هزینة زیاد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج بروید، در صورت ظاهر شدن هرکدام از علائم خرابی گیربکس‌ها، سریعاً به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. 

یک نکته مهم که تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج را به عقب می‌اندازد، عدم قرار دادن حالت جعبه‌دنده از D به N یا P چه در زمان حرکت و چه قبل از توقف کامل خودرو است؛ این کار فشار زیادی را به گیربکس‌ وارد می‌کند.

خودروهای کیا در ایران

کیا از آن دسته شرکت‌هایی است که هرساله توانسته با عرضه محصولاتی به‌روزتر و مدرن‌تر، در تمامی بازارها رشد بی‌نظیری را تجربه کند. کیا چند سالی توسط اطلس خودرو به بازار ایران عرضه شده اما با توقف واردات خودرو، عرضه محصولات این کمپانی نیز به ایران محدود شد.

اطلس خودرو به‌عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات‌پس ‌از فروش شرکت کیا، کار خود را از سال 1386 شروع کرد و تا پیش از تحریم‌ها، همواره به‌روزترین محصولات کمپانی کیا همچون اپتیما، اسپورتیج، اپیروس، پیکانتو، ریو سدان، ریو هاچ بک، سراتو، سورنتو، سول، کادنزا، کارناوال، کارنز و موهاوی را به بازار داخلی عرضه می‌کرد.

ویژگی‌های گیربکس خودروهای کیا

اغلب خودروهای کیا ساخته شده توسط این کمپانی از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک هستند، اما می‌توان گیربکس‌هایی از نوع 4، 5 و 8 دنده نیز در مدل‌های خودکار و دستی مشاهده کرد. گیربکس‌های جدید خودروهای کیا تفاوت‌های اساسی با نمونه‌های قبلی خود دارند. به طور مثال از نظر ظاهری، گیربکس‌های جدید اتومات خودروهای کیا کوچک‌تر هستند؛ به‌طوری‌که طول آنها 4 سانتی‌متر کوتاه‌تر و وزنشان 12 کیلوگرم سبک‌تر از گیربکس‌های قبلی است.

تکنولوژی کلاچ یک‌طرفه گیربکس اتوماتیک کیا باعث شده که در این گیربکس‌ها امکان نصب اتوهلد (Autohold) فراهم شود. با توجه به کمتر بودن اتلاف نیروی محرکه خودرو در کلاچ یک‌طرفه، با کاهش مصرف سوخت در این خودروها مواجه خواهیم بود.

خودروی کیا از جمله خودروهای محبوب میان افراد است که رونق مناسبی در بازار دارد. گیربکس خودرو کیا از نوع اتوماتیک است که با کیفیت مناسبی ساخته می‌شود. انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها برای حرکت خودرو و ایجاد شتاب در آن توسط گیربکس انجام خواهد شد.

همچنین تعویض دنده در خودروهای دنده اتومات به طور خودکار صورت می‌گیرد و نیازی به تعویض دنده به صورت دستی نیست. گیربکس‌های اتوماتیک بعد از گذشت مدتی در اثر استفاده نادرست و یا افزایش کارکرد آن موجب آسیب‌های فراوانی خواهند شد که تعمیر آن‌ها باید در زمان مناسبی انجام شود.

در این صورت از ایجاد آسیب‌های جدی به بقیه قطعات گیربکس جلوگیری می‌شود. گیربکس‌های اتوماتیک دارای ساختاری پیچیده و حساس هستند به همین دلیل تعمیر آن‌ها باید توسط افراد مجرب و حرفه‌ای صورت گیرد. همچنین تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک و شناسایی صحیح علائم آن باعث کاهش هزینه‌های تعمیر برای پرداخت می‌شود. در ضمن کیفیت بالای تعمیر موجب افزایش کارکرد صحیح گیربکس خواهد شد.

علائم خرابی گیربکس خودروهای کیا

اگر می‌خواهید بدانید که به تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا نیاز دارید یا خیر، ابتدا باید علائم خرابی گیربکس را در خودروی خود مشاهده کنید.

بوی سوختگی: اگر در زمان نشستن در خودروی خود، متوجه بوی سوختگی شدید، شاید منبع آن آسیب‌دیدگی اجزای گیربکس باشد. در چنین زمانی لازم است که سریعاً برای سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

نشت روغن گیربکس: اگر در زمان بررسی محل پارک خودرو خود، متوجه شدید که مایعی قرمزرنگ روی زمین ریخته است، به‌احتمال زیاد با نشت روغن گیربکس یا واسکازین مواجه شده‌اید. در این زمان شاید لازم باشد تا گیربکس اتوماتیک تعویض شود.

احساس لرزش در جعبه‌دنده: اگر در زمان تغییر دنده در سیستم گیربکس اتوماتیک کیا با لرزش یا لغزش مواجه شدید، به‌احتمال زیاد این قطعه دچار مشکل شده است. در صورت مشاهده این مورد، سریعاً برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اقدام کنید.

روشن‌شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن ‌شدن چراغ چک موتور، خرابی گیربکس و بروز اختلال در انتقال قدرت به سیستم است. با وجود اینکه این چراغ در اثر عوامل متعددی روشن می‌شود، اما درصورت همراه بودن با دیگر علائم مطرح شده، می‌توان احتمال وجود ایراد در گیربکس را بررسی کرد.

صدای وزوز یا تقه در حالت دنده‌خلاص: گاهی اوقات ممکن است که به طور ناگهانی از زیر خودرو صدای وزوز یا گویش شنیده شود؛ در چنین زمانی به ‌احتمال ‌قوی سطح روغن گیربکس کاهش‌یافته و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا داریم.

تعمیر گیربکس اتومات کیا اپتیما

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما که در اکثر مواقع جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و در برخی موارد 5 سرعته است، لازم است که با مشکلات آن آشنا شویم. اصلی‌ترین و رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتومات کیا اپتیما را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • درگیر نشدن کامل گیربکس
  • خرابی سنسور سرعت خروجی و ورودی خودرو
  • روشن ‌شدن چراغ اخطار موتور
  • شنیدن تقه شدید در زمان تعویض دنده از 2 به 1 و کاهش سرعت
  • ایراد در کامپیوتر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما
  • گاز هرز خوردن گیربکس اپتیما
  • کاهش سطح روغن گیربکس
  • گیر کردن دنده در حالت پارک
  • گیج شدن دنده و تعویض نامنظم آن
  • خارج‌شدن دنده از جای خود
  • احساس لرزش در زمان شتاب‌گیری خودرو
  • خلاص ‌شدن گیربکس
  • استشمام بوی سوختگی از گیربکس
  • عدم حرکت خودرو در حالت دنده‌عقب

با تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌های دوره‌ای این قطعه مهم دیگر لازم نیست که هزینه زیادی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما پرداخت کنید. با این راهکارهای ساده، عمر قطعات گیربکس را افزایش دهید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

بررسی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

بررسی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

قبل از پرداختن به موارد مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج باید در مورد نوع گیربکس این خودرو هم صحبت کنیم. گیربکس بخش بسیار مهمی در خودرو است که نوع آن نیز تاثیر زیادی در نحوه عملکرد و قدرت خودرو دارد. همچنین با شناخت نوع آن می‌توانید با فرآیند کارکرد آن هم آشنا شوید و در مواقع ضروری اقدامات لازم و ضروری را انجام دهید.

همانطور که گفته شد این خودرو در نسل‌های مختلف خود وارد ایران شده و در هر کدام از آن‌ها نیز عملکرد و فروش بسیار خوبی را ثبت کرده است. در مدل‌های 2008 تا 2010 از گیربکس 4 سرعته اتومات از نوع تیپ ترونیک استفاده شده است. در این نوع گیربکس علاوه بر امکان تعویض دنده به صورت کاملا اتومات، راننده می‌تواند با استفاده از اهرم‌های موجود، دنده را به شکل دستی هم تعویض کند و این برای آن دسته از افراد که لذت رانندگی را در تعویض دنده می‌بینند بسیار جالب خواهد بود.

اما در مدل 2011 تا 2016 از همان نوع گیربکس و این بار 5 سرعته استفاده شده است. این گیربکس‌ها به دلیل پیچیدگی که دارند باید حتما توسط مجموعه و افراد آگاه و باتجربه بررسی و تعمیر شوند و نمی‌توان گیربکس را به هر مجموعه و مرکزی سپرد.

در مدل سال 2017 به بالا هم از گیربکس پیشرفته 6 سرعته شیفت ترونیک استفاده شده است که این گیربکس هم به دلیل پیچیدگی نیازمند نگهداری دقیق است. همچنین تعویض روغن گیربکس در همه این گیربکس‌ها نیز موضوع بسیار مهمی است که در صورت عدم توجه به آن قطعات داخلی گیربکس دچار مشکلات شدیدی خواهند شد. حوه تعویض روغن گیربکس اسپورتیج نیز هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه امکان‌پذیر است.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

مشکلات گیربکس کیا اسپورتیج

مشکلات گیربکس کیا اسپورتیج

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج اطلاع از مشکلات و علائم خرابی گیربکس بسیار اهمیت دارد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد از آن در این خودرو یاد می‌کنند تقه زدن گیربکس اسپورتیج است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این مشکل ایرادات و نقص در سیستم برقی ماشین است که باید حتما در سریع‌ترین زمان مشکل آن برطرف  شود. یکی دیگر از دلایل این عیب میزان نبودن فشار روغن گیربکس خودرو است که باید این موضوع هم به دقت و توسط مرکزی تخصصی بررسی شود و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام داد.

از دیگر مشکلات عمده این گیربکس باید به زوزه کشیدن و صداهای عجیب از درون گیربکس اشاره کرد. گاز هرز خوردن، خلاص شدن خودکار، عدم قدرت و توان کافی، نشتی روغن گیربکس و… نیز از مشکلات دیگری است که در صورت دیدن اولین نشانه از آن‌ها باید حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه شود و با تعمیر بخش آسیب‌دیده از آسیب سایر بخش‌ها جلوگیری شود. فراموش نکنید که عدم توجه به این نشانه‌ها می‌تواند باعث این موضوع شود که سایر بخش‌های خودرو نیز درگیر شوند و هزینه بسیار بالایی برای تعمیر برایتان در پیش خواهد بود.

گیربکس‌های اتوماتیک یکی از قطعات اصلی در خودروهای مدرن هستند که عمدتاً برای انتقال حرکت از موتور به چرخ‌ها به کار می‌روند. این گیربکس‌ها باعث سهولت و راحتی در رانندگی شده‌اند، اما به دلیل پیچیدگی مکانیکی و تعداد زیاد قطعات مختلف در آن‌ها، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در گیربکس‌های اتوماتیک رخ دهد، عدم تغییر دنده به صورت صحیح است. این مشکل معمولاً به دلیل کمبود روغن یا آلودگی آن در گیربکس ایجاد می‌شود. همچنین، اتصالات برقی خراب یا حسگرهای خراب نیز می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند. علاوه بر این، نشت روغن از گیربکس هم می‌تواند به مشکلات عملکردی این بخش منجر شود و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات را ایجاد کند.

مشکل دیگری که ممکن است در گیربکس‌های اتوماتیک رخ دهد، شیب‌های نامناسب و رانندگی سخت است. این مشکلات معمولاً ناشی از استفاده نادرست یا ناهنجاری‌های مکانیکی در گیربکس هستند. همچنین، نقص در سیستم‌های کنترلی مانند ترمز‌ها، سیستم‌های ضد لغزش و تراکم‌ها می‌توانند باعث ایجاد این مشکلات در گیربکس اتوماتیک شوند. برای جلوگیری از این مشکلات، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و به موقع گیربکس ضروری است تا از عملکرد صحیح و بهینه آن اطمینان حاصل شود.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

هزینه تعمیر گیربکس اسپورتیج

هزینه تعمیر گیربکس اسپورتیج

پس از آن که مشکل و عیب در گیربکس شناسایی شد، این موضوع بسیار مهم خواهد بود که فرد خودرو خود را به مرکزی تخصصی و معتبر بفرستد. تعمیرگاه‌های گیربکس اتومات در سراسر کشور کم هستند و بنابراین مهم است که با شناسایی این مراکز بهترین انتخاب را کرده و در کمترین زمان ممکن خودرویی بدون مشکل را تحویل گرفت.

مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس تعمیرکار با کادر حرفه‌ای و کاربلند و با امکاناتی کامل به بهترین شکل ممکن کار تعمیرات گیربکس خودرو شما را با بهترین کیفیت ممکن انجام خواهد داد. همچنین شما برای اطلاع از قیمت گیربکس اسپورتیج و سایر قطعات همچون قیمت توربین گیربکس اسپورتیج و قیمت ساعت گیربکس اسپورتیج می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان مرکز تعمیرگاه تخصصی کیا در تماس بوده و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

جمع‌بندی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در زمان مناسب می‌تواند از هزینه‌های اضافی برای افراد جلوگیری کند. این که بدانید علائم و نشانه‌ها مربوط به گیربکس است و در زمانی سریع اقدام کرده و خودرو راه به مرکزی معتبر ببرید می‌تواند بسیار مهم و کلیدی باشد و روند رفع مشکل و عیب را نیز سرعت خواهد بخشید. مرکز تخصصی تعمیرکار یکی از بهترین مراکز تعمیرگاهی گیربکس اتومات است که با تمرکز بر تعمیر گیربکس اتومات، خدماتی عالی و با قیمتی بسیار مناسب را به مشتریان ارائه می‌کند.

سوالات متداول شما

از دیگر مشکلات عمده این گیربکس باید به زوزه کشیدن و صداهای عجیب از درون گیربکس اشاره کرد. گاز هرز خوردن، خلاص شدن خودکار، عدم قدرت و توان کافی، نشتی روغن گیربکس و… نیز از مشکلات دیگری است که در صورت دیدن اولین نشانه از آن‌ها باید حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه شود

بوی سوختگی: اگر در زمان نشستن در خودروی خود، متوجه بوی سوختگی شدید، شاید منبع آن آسیب‌دیدگی اجزای گیربکس باشد. در چنین زمانی لازم است که سریعاً برای سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

نشت روغن گیربکس: اگر در زمان بررسی محل پارک خودرو خود، متوجه شدید که مایعی قرمزرنگ روی زمین ریخته است، به‌احتمال زیاد با نشت روغن گیربکس یا واسکازین مواجه شده‌اید. در این زمان شاید لازم باشد تا گیربکس اتوماتیک تعویض شود.

احساس لرزش در جعبه‌دنده: اگر در زمان تغییر دنده در سیستم گیربکس اتوماتیک کیا با لرزش یا لغزش مواجه شدید، به‌احتمال زیاد این قطعه دچار مشکل شده است. در صورت مشاهده این مورد، سریعاً برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اقدام کنید.

روشن‌شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن ‌شدن چراغ چک موتور، خرابی گیربکس و بروز اختلال در انتقال قدرت به سیستم است. با وجود اینکه این چراغ در اثر عوامل متعددی روشن می‌شود، اما درصورت همراه بودن با دیگر علائم مطرح شده، می‌توان احتمال وجود ایراد در گیربکس را بررسی کرد.

صدای وزوز یا تقه در حالت دنده‌خلاص: گاهی اوقات ممکن است که به طور ناگهانی از زیر خودرو صدای وزوز یا گویش شنیده شود؛ در چنین زمانی به ‌احتمال ‌قوی سطح روغن گیربکس کاهش‌یافته و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا داریم.

برای همه جای تهران و حتی شهرستان ها خودرو بر رایگان ارسال می شود.

تهران ، میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده ، تعمیرگاه تخصصی خودرو “تعمیرکار” – شماره تلفن : 02171053048

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

5 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا»

  1. ممکنه یه سری نکاتی برای رانندگی با ماشین هایی با گیربکس های اتومات توی شیب های زیاد حالا چه سر بالایی چه سر پایینی برامون بگین مثلا شما ماسوله گیلان و راهشو در نظر بگیرید بالا رفتن تو همچین مسیری با ماشین های دنده ای هم تسلط بالایی می خواد تازه اگر ماشین بکشه چون من دیدم که ماشین های اتومات جوش میارن تک و توک

  2. اهورا یاوری

    اگر ماشین تصادفی باشه و گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ضربه خورده باشه آیا امکان تعمیر بازم وجود داره ماشین امکان حرکت نداره در ضمن

  3. روزتو بخیر باشه گیربکس اسپورتیج وقتی ۳۵۰ هزارتا کار کرده ماشین تعویض بشه بهتر هست یا تعمیر بشه؟

  4. روزگارتون بخیر باشه قیمت توربین گیربکس اسپورتیج ممنون میشم بفرمایید؟ چقدر زمان میبره برای تعویض؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *