24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس تیگو 7 | مشکلات رایج جعبه‌دنده این خودروی چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس تیگو 7؛ جعبه‌دنده آلمانی برای این خودرویی چینی

تعمیر گیربکس تیگو 7؛ جعبه‌دنده آلمانی برای این خودرویی چینی

چری تیگو 7 یکی از پرشتاب‌ترین اس یو وی‌های چینی بازار است. این خودرو در ایران با موتور یک و نیم لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه شده که باعث شده است تا به یکی از سریع‌ترین خودروهای چینی تبدیل شود. با این حال، این جعبه‌دنده معایب خاص خود را هم دارد که برخی از صاحبان این ماشین در مواقعی مجبور به تعویض کامل و تعمیر گیربکس اتوماتیک شده‌اند. در این مطلب، با تمام نکات مربوط به تعمیر گیربکس تیگو 7 آشنا می‌شویم.

قیمت گیربکس تیگو ۷

قیمت گیربکس تیگو ۷

هزینه

قیمت گیربکس تیگو ۷

34,500,000

🎯 باز و بستن گیربکس

4,400,000

💵تعویض گردگیر پلوس

با توجه به اینکه دو نسل از تیگو 7 در بازار وجود دارد که گیربکس‌های آن‌ها متفاوت است و در عین حال به دلیل وارداتی بودن این جعبه‌دنده‌ها، به صورت دقیق نمی‌توان قیمتی را برای آن‌ها و همچنین تعمیر گیربکس تیگو 7 بیان کرد. بهتر است که در صورت نیاز به تهیه این جعبه‌دنده‌ها، به صورت روزانه قیمت آن‌ها بررسی کنید.

موتور و گیربکس تیگو 7

موتور و گیربکس تیگو 7

چری تیگو 7 در ایران در دو نوع IE و پرو عرضه شده است. این خودرو در بازار جهانی دارای موتور و گیربکس‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به 2 لیتری تنفس طبیعی با 120 اسب بخار و 180 نیوتن‌متر گشتاور اشاره کرد. خوشبختانه در ایران، این خودرو مجهز به یک موتور یک و نیم لیتری توربوشارژ است.  در بخش جعبه‌دنده هم این خودرو را می‌توان با دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی و یا دو کلاچه شش سرعته تهیه کرد که البته در ایران تنها گیربکس اتوماتیک موجود است.

اعزام خودرو بر رایگان

اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

نوع گیربکس تیگو 7

نوع گیربکس تیگو 7

همان‌طور که گفته شد، تیگو 7 را در بازار جهانی با دو گیربکس دستی و اتوماتیک می‌توانید خریداری کنید. گیربکس دستی این خودرو، یک گیربکس 6 سرعته (6 دنده جلو + 1 دنده عقب) و ساخت شرکت معروف ژاپنی آیسین است.

در بازار ایران، گیربکس اتوماتیک تیگو هفت ساخت شرکت آلمان گتراگ (Getrag) است. به دلیل استفاده شدن از محصولات این برند در برخی خودروهای داخلی مانند پیکان، برند گتراگ توانسته است در ایران خود را به عنوان یک برند پرآوازه معرفی کند.برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر گیربکس تیگو 7 ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشخصات گیربکس تیگو ۷

مشخصات گیربکس تیگو ۷

خودروی تیگو 7 در بازار ایران در دو نسل مختلف عرضه شده است. اولین نسل از این خودرو، دارای گیربکس اتوماتیک از نوع دو کلاچه بود. اما در نسل جدیدتر، این گیربکس به سی وی تی تغییر پیدا کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

گیربکس تیگو ۷ ie

گیربکس تیگو ۷ ieخودروی تیگو 7 نسل قدیمی مجهز به یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه شش سرعته است. در این نوع گیربکس، به دلیل وجود صفحات زوج و فرد، تعویض دنده در نرم‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و در عین حال هم شتاب‌گیری خودرو در بهترین وضع خود قرار دارد.

روش نگهداری برای گیربکس اتوماتیک تیگو 7 

شامل چندین مرحله کلیدی برای اطمینان از عملکرد بهینه و طول عمر آن است. در مرحله اول، مهم است که به طور مرتب سطح و وضعیت مایع گیربکس را بررسی کنید و آن را پر کنید یا در صورت نیاز با نوع مایع توصیه شده جایگزین کنید. علاوه بر این، فیلتر انتقال باید بازرسی شود و در صورت لزوم تعویض شود.

سرویس منظم سیستم خنک کننده موتور نیز برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گیربکس بسیار مهم است. توصیه می شود از یدک کشی بیش از حد و بارهای سنگین و همچنین عادات رانندگی تهاجمی که می تواند فشار غیرضروری به گیربکس وارد کند، خودداری کنید. در نهایت، پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده و بازرسی دوره‌ای گیربکس توسط متخصص می‌تواند به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی در مراحل اولیه کمک کند.

همچنین باید به زمان تعویض روغن گیربکس تیگو 7 نیز دقت داشته باشید، زیرا در صورت نادیده گرفتن می‌تواند گیربکس را با مشکلات جدی و بسیار هزینه‌بری روبرو کند.

گیربکس تیگو ۷ پرو

گیربکس تیگو ۷ پرو

در خودروی تیگو 7 پرو یا همان نسل جدید تیگو 7 IE از یک گیربکس نسل جدید سی وی تی استفاده شده است. این گیربکس مجهز به 9 دنده مصنوعی هم هست که می‌توانید در حالت تیپ‌ترونیک به صورت دستی دنده‌های خودرو را تعویض کنید.

گیربکس دو کلاچه تیگو ۷

گیربکس دو کلاچه تیگو ۷

گیربکس دو کلاچه تیگو هفت از نوع خشک است. این گیربکس می‌تواند نسبت به انواع دیگر جعبه‌دنده‌ها و حتی دو کلاچه تر، تعویض دنده‌ها را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد. همین باعث شده است که خودرو بسیار محبوب باشد.

گیربکس چری تیگو 7

گیربکس چری تیگو 7

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو، تمایلی به استفاده از گیربکس سی وی تی ندارند و به همین خاطر، بخش فنی تیگو هفت پرو را نسبت به تیگو 7 IE یک پسرفت می‌دانند.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گیربکس تیگو 7 ساخت کجاست

گیربکس تیگو 7 ساخت کجاست

جعبه دنده اتوماتیک خودروی تیگو هفت معمولی ساخت برند آلمانی گتراک است که تقریبا همه با این برند خوش‌آوازه آشنایی داریم. گیربکس خودروی تیگو 7 پرو هم ساخت آیسین است که در بخش‌هایی از آن از فناوری بوش هم استفاده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر گیربکس تیگو 7 با ما همراه باشید .

معایب گیربکس تیگو 7

معایب گیربکس تیگو 7

گیربکس چری تیگو 7 ‌IE به دلیل خشک بودن، می‌تواند در ترافیک‌های طولانی‌مدت به شدت داغ شده و وارد حالت اضطراری شود. در عین حال، گیربکس سی وی تی هم به دنده عدم وجود دنده‌های فیزیکی، لذت رانندگی کافی را ندارد.

مشکل گیربکس تیگو 7

مشکل گیربکس تیگو 7

گیربکس‌های دو کلاچه خشک به مراتب استهلاک بالاتری نسبت به گیربکس‌های دو کلاچه تر دارند و همین باعث شده است که افرادی که قصد خرید تیگو 7 را دارند، کمی دچار تردید شوند. البته که در تیگو 7 پرو خبری از این موضوع نیست. شما می‌توانید برای تعمیر  گیربکس تیگو 7، به مجموعه ما مراجعه کنید.

آپدیت گیربکس تیگو ۷

آپدیت گیربکس تیگو ۷

بسیاری از خودروهایی که در داخل تولید و مونتاژ می‌شوند، برای استهلاک پایین‌تر روی تنظیماتی قرار داده می‌شوند که به گیربکس فشار وارد نشود و در نتیجه، ممکن است تعویض دنده‌ها در موقعیت‌های نامناسبی انجام شود. شما می‌توانید با آپدیت برنامه گیربکس، این مشکل را در تیگو 7 خود رفع کنید. تا دیگر مجبور به تعمیر گیربکس تیگو 7 نشوید .

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

تعمیر گیربکس تیگو 7 IE و پرو

تعمیر گیربکس تیگو 7 IE و پرو

تیگو 7 معمولی و پرو از جمله محبوب‌ترین خودروهای مدیران خودرو هستند که در آن‌ها از گیربکس‌های دو کلاچه و سی وی تی استفاده شده است.ممنون که مقاله تعمیر گیربکس تیگو 7 را مطالعه کردید . شما می‌توانید در صورت بروز خرابی در هرکدام از این گیربکس‌ها، با کارشناسان ما در تعمیر کار ( مجهز ترین تعمیرگاه خودرو ) برای رفع مشکل و رزرو نوبت تماس بگیرید.

گیربکس اتوماتیک، یکی از اجزای اساسی و پیچیده‌ی خودروها است که مسئولیت انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها و تغییر دنده‌ها را بر عهده دارد. با وجود تمام تلاش‌ها برای بهبود کیفیت و عملکرد گیربکس‌ها، این قطعه همچنان با برخی مشکلات مواجه می‌شود. یکی از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک عدم صافی در تغییر دنده‌ها است. این مسئله ممکن است به دلیل استفاده‌ی نادرست از گیربکس، کیفیت پایین مایعات گیربکس یا خرابی در سیستم‌های کنترلی اتفاق بیفتد.

مشکلات دیگری که ممکن است در گیربکس اتوماتیک رخ دهد، عبارتند از سر و صدای غیرطبیعی هنگام تغییر دنده، لغزش دنده و عدم تطابق مناسب بین موتور و گیربکس. علل این مشکلات می‌تواند شامل فرسودگی و خرابی در قطعات داخلی گیربکس، وجود کثرتی از رسوبات و آلودگی‌ها در مایعات گیربکس، یا کمبود روغن گیربکس باشد.

همچنین همان طور که در مقاله مشکلات گیربکس تیگو 5 بیان شد، خودرو های رده بالا باید بدون صدا و لرزش خاصی کار کنند.

در صورتی که هر گونه صدای غیرعادی از خودرو به گوش رسید، باید به وجود مشکل در بخشی از آن و به خصوص گیربکس شک کرد.

همچنین، عدم نگهداری و نظافت منظم گیربکس و استفاده‌ی نادرست از خودرو نیز می‌تواند مشکلات و خرابی‌های احتمالی را تشدید کند. به منظور جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌شود که گیربکس به‌طور دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود و از مایعات گیربکس با کیفیت و مطابق با دستورالعمل‌های تولیدکننده استفاده شود.

 

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

3 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس تیگو 7»

  1. سیامک دستجردی

    سلام
    تیگو ۷ ie مدل ۹۹ دارم که حدود ۱۰۲۰۰۰ کیلومتر راه رفته ، دنده ها به خوبی بدون هبچ تقه ایی تعویض میشه فقط زمانی که فشار بیارم و موتور گرم باشه در تعویض دنده ۲ به ۳ ی زوزه ریز داره
    بنظرتون دایلش چی میتونه باشه

  2. سلام از سال ۹۷ تیگو هفت اکسلنت گرفتن و ۳۵۰۰۰ کیلومتر راه رفتن ، اخیرا احساس میکنم بین سرعت و دنده تناسب وجود ندارد ، یعنی تو سرعت پایین ، وقتی دنده رو بخالت دستی میبرم ، مثلاً ۴ یا ۵ رو نشون میده درحالی که سرعت حدود ۴۰ و پنجاه است و ماشین دیگه اون شتاب اولیه رو ندارم ، ولی تو سرعت بالا خوبه ، احساس میکنم دکیربکس نیاز به تنظیم داره ، آیا درسته؟

  3. سلام روزتون بخیر باشه شما خودتون گیربکس تیگو 7 پرو دارید یا اگر بخوایم باید گیربکس رو تعویض کنیم لازمه که خودمون از بازار تهیه کنیم؟ چون رو راست بگم من جایی رو نمیشناسم و چون خیلی فنی نیستم می ترسم که جنس بی کیفیت بهم بفروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *