24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس دیگنیتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

دیگنیتی یا فنگون IX5 محصول شرکت چینی دانگ‌فنگ است که در ایران توسط شرکت بهمن‌خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع cvt است. یکی از مشکلات اصلی گیربکس این خودرو کند بودن در آن در شتاب اولیه است. به‌طورکلی گیربکس‌های cvt جزو بهترین گیربکس‌های موجود در بازار هستند، اما در صورت عدم نگهداری و مراقبت دچار خرابی می‌شوند و رانندگان به تعمیر گیربکس دیگنیتی نیاز پیدا خواهند کرد.

تعمیر گیربکس دیگنیتی در تعمیرکار

تمام خودروها حتی خودروهای لوکس و برند با گذشت زمان و کارکرد زیاد دچار خرابی و مشکل می‌شوند. گیربکس به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین اجزای خودرو از این قاعده مستثنی نیست.

رایج‌ترین نشانه‌های خرابی و مشکل گیربکس دیگنیتی پرستیژ به شرح زیر است:

نشت روغن: در صورت نشت روغن در گیربکس باید سریعا خودرو را متوقف کنید. چون کمبود و یا نبود روغن آسیب‌های جدی و سنگین به قطعات و اجزای مختلف گیربکس وارد می‌کند.

بوی سوختگی: کثیفی روغن گیربکس و گرم شدن بیش‌ازحد آن از علل اصلی بروز بوی سوختگی در خودرو است. در صورت استشمام بوی سوختگی سریعا برای تعمیر گیربکس دیگنیتی اقدام کنید.

تعویض اشتباه دنده: عدم تعویض صحیح دنده علامت خرابی ساعت گیربکس cvt است. به‌عنوان‌مثال در سرعتی خاص، راننده انتظار دارد خودرو با دنده بالاتر حرکت کند. اگر چنین اتفاقی رخ نداد و یا خودرو با 2 دنده بالاتر و یا 1 دنده پایین‌تر  حرکت کرد، نشان می‌دهد ساعت گیربکس اتوماتیک دچار مشکل شده است.

بروز سروصدا: علت بروز سروصداهای مختلف و عجیب در گیربکس اتومات می‌تواند لقی محورها و هزارخاری دنده‌ها، کمبود روغن گیربکس اتوماتیک، خرابی یا خشکی بلبرینگ‌های گیربکس و یا فرسودگی چرخ‌دنده‌های گیربکس باشد.

مشکل گیربکس دیگنیتی

مشکل گیربکس دیگنیتی

گیربکس خودروی دیگنیتی از نوع cvt است. این نوع گیربکس از مزایای بسیاری برخوردار است. اما در اینجا به برخی از معایب و مشکلات آن می‌پردازیم. گیربکس‌ cvt یک فرق مهم با سایر گیربکس‌ها دارد. تعویض دنده در گیربکس cvt به‌صورت ناملموس و خودکار است. درواقع این گیربکس‌ها فاقد چرخ‌دنده هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های آن، این است که دور موتور بالا در آن احساس نمی‌شود. اما دیگر گیربکس‌ها این خصوصیت‌ها را ندارند. در صورت مراقبت و نگهداری صحیح، تعمیر گیربکس دیگنیتی به تاخیر خواهد افتاد.

گیربکس خودروی دیگنیتی از نوع cvt است

هزینه بالای تعمیر از دیگر مشکلات این گیربکس است. البته در کل گیربکس cvt جزو گیربکس‌های اقتصادی به شمار می‌آید. اما سبک نادرست رانندگی، عدم تعویض به‌موقع روغن و همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای باعث می‌شود در مدت زمان کوتاهی به تعمیر گیربکس دیگنیتی نیاز پیدا کنید.

معایب دیگنیتی

دیگنیتی خودرویی چینی است که شرکت بهمن‌خودرو در ایران آن را مونتاژ می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع اتومات و cvt است. موتور این خودرو از نوع توربوشارژ، با حجم 1500 لیتر و حداکثر قدرت 148 اسب‌بخار است. میزان مصرف سوخت این خودرو به‌ازای هر 100 کیلومتر، 10.4 لیتر در شهر و 5.4 لیتر در خارج از شهر است. این خودرو از مزایای بسیاری برخوردار است؛ اما معایبی نیز دارد.

یکی از اصلی‌ترین معایب دیگنیتی این است که قطعات و لوازم آن همانند دیگر خودروهای چینی به‌راحتی در بازار ایران یافت نمی‌شود. لذا تعمیر گیربکس دیگنیتی ممکن است با هزینه بالا همراه باشد.

ازدیگر معایب این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شتاب گیری پایین

به‌طورکلی خودروهای مجهز به گیربکس cvt از شتاب بالایی برخوردار نیستند. وزن این خودرو حدود 1570 کیلوگرم، حجم موتور 1500 لیتر و از نوع توربوشارژ و حداکثر قدرت آن 148 اسب بخار است. قطعا این میزان قدرت نمی‌تواند شتاب زیادی به یک خودروی 1570 کیلوگرمی بدهد.

کند بودن گیربکس در شتاب اولیه

یکی از گلایه‌های رایج صاحبان دیگنیتی این است که این خودرو از شتاب اولیه مناسبی برخوردار نیست.

کمبود هیجان در رانندگی

بسیاری از افراد علی‌الخصوص جوانان رانندگی با دور موتور بالا را دوست دارند. ازآنجاکه دور موتور در این گیربکس در حالت بهینه است و در حقیقت تعویض دنده‌ای صورت نمی‌پذیرد،  شخص راننده در زمان رانندگی با این خودرو هیجانی تجربه نمی‌کند.

تعمیر گیربکس دیگنیتی – هزینه نگهداری 

همان‌طور که گفته شد دیگنیتی یک خودروی چینی است و متاسفانه لوازم و قطعات آن به‌وفور در بازار ایران یافت نمی‌شود. از طرفی دیگر به دلیل وجود تورم، قیمت کالاها و خدمات ثابت نیستند و طی زمان افزایش می‌یابند. هزینه‌های نگهداری خودروی دیگنیتی علاوه بر بیمه شامل بنزین، انجام سرویس‌های مختلف، روغن موتور و گیربکس و تعویض آنها، فیلتر روغن و تعویض آن، برف‌پاک‌کن، لنت ترمز، لاستیک و سایر موارد دیگر است. برای اطلاع بیشتر از هزینه‌ها به مجموعه تعمیرکار مراجعه کنید. 
 در نظر داشته باشید مدت گارانتی دیگنیتی پرستیژ در این مجموعه یکسال است

گیربکس دیگنیتی پرستیژ

گیربکس دیگنیتی پرستیژ

خودروی دیگنیتی پرستیژ با بهره‌گیری از موتور توربوشارژ با حجم 2000 لیتر و حداکثر قدرت 230 اسب‌بخار محبوبیت قابل‌توجهی را در میان مردم ایران کسب کرده است. این خودرو توسط شرکت بهمن‌خودرو تولید می‌شود.

گیربکس اتوماتیک به‌کاررفته در این خودرو از نوع AT و 6 سرعته است. عملکرد این گیربکس در مقایسه با cvt بهتر و هیجان آن نیز بیشتر خواهد بود. چون دور موتور بالا در این گیربکس‌ها احساس می‌شود.

دور موتور بالا در دیگنیتی پرستیژ احساس می‌شود

سخن پایانی

خودروی دیگنیتی ساخت شرکت دانگ‌فنگ کشور چین است که در ایران نیز توسط شرکت بهمن‌خودرو به بازار عرضه می‌شود. گیربکس این خودرو از نوع cvt است. گیربکس‌های cvt مزایای زیادی دارند اما هزینه بالای تعمیرات، هیجان و شتاب‌گیری پایین از جمله معایب این گیربکس‌ها هستند.

نوع جدیدی از این خودرو به نام دیگنیتی پرستیژ نیز به‌تازگی وارد بازار شده است. گیربکس این خودرو از نوع AT و 6 سرعته است. گیربکس AT در مقایسه با cvt عملکرد بهتری دارد.

گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که وظیفه تنظیم و انتقال گشتاور موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد. این نوع گیربکس به دلیل کارکرد آسان و بدون نیاز به دستی‌کاری توسط راننده، بسیار محبوب شده است. با این حال، همچنان ممکن است با مشکلات و خرابی‌هایی روبرو شود که می‌توانند عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهند.

یکی از مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک، لغزش تسمه‌ها و بندها است. این موضوع معمولاً به دلیل فرسایش قطعات در طول زمان، نقص در سیستم‌های هیدرولیکی یا نوسانات و لرزش‌های غیرطبیعی در خودرو رخ می‌دهد. همچنین، روغن گیربکس نیز می‌تواند در نتیجه‌ی عدم تعویض منظم یا ناکافی، آلوده یا خراب شده باشد که باعث ایجاد اختلالات و افت کارایی گیربکس می‌شود.

یک دلیل دیگر از خرابی‌های گیربکس اتوماتیک، اشتباهات انسانی و استفاده نادرست از خودرو است. آموزش‌های صحیح در مورد استفاده از گیربکس اتوماتیک و انجام تعمیرات و نگهداری منظم می‌تواند از این نوع خرابی‌ها پیشگیری کند.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس دیگنیتی»

  1. اگه از عقب به خودرو دیگنیتی بزنن ولی از جلو به جایی نخوره بازم احتمالش هست که گیربکس ماشین صدمه ببینه؟ من بعد از تصادف دو هفته پیش که خیلی شدید هم نبود احساس می کنم گیربکس ماشین مشکل پیدا کرده

  2. ماشین خوبیه آپشن های زیادی هم داره و قیمتش غیر منطقی نیست ولی بدیش همینه که چینیه دیگه سر پیدا کردن لوازم جانبی و قطعاتش تو ایران پیر میشی باز خوبه برای تعمیر گیربکس دیگنیتی میشه رو شما حساب کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *