24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای انواع خودروهای خارجی و داخلی

گیربکس‌های اتوماتیک نیز مانند گیربکس‌های دستی برای روانکاری و عملکرد بهتر به یک روان‌کننده یا روغن نیاز دارند. از نظر ساختار روغن‌های گیربکس‌های اتوماتیک با روغن‌های گیربکس‌های دستی متفاوت هستند و نمی‌توان آن‌ها را به‌جای یکدیگر استفاده کرد. 

استفاده از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک باعث می‌شود تا عمر مفید گیربکس خودروی شما افزایش پیدا کند و با کاهش سایش و آسیب به بخش‌های مختلف گیربکس، متحمل هزینه‌های کمتری برای تعمیر گیربکس شوید.

در فایل صوتی زیر درباره اهمیت استفاده از روغن گیربکس با کیفیت صحبت کردیم

انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک اهمیت بسیار زیادی در عملکرد گیربکس خودروی شما خواهد داشت. چرا که یک روغن خوب در کنار روانکاری، از رسوب در قطعات داخلی گیربکس نیز جلوگیری می‌کند. در این مطلب از سایت تعمیرکار با بهترین روغن‌ها برای گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی آشنا می‌شویم.

نقش روغن جعبه‌دنده اتوماتیک در عملکرد این قطعه

نقش روغن جعبه‌دنده اتوماتیک در عملکرد این قطعه

همان‌طور که می‌دانید در داخل گیربکس‌های اتوماتیک چرخ‌دنده‌ها و قطعات بسیار زیادی به‌کاررفته است. این قطعات به‌صورت مستقیم با یکدیگر در تماس هستند و باید با یک روغن مناسب، از اصطکاک و استهلاک آن‌ها جلوگیری کرد. به همین خاطر است که در گیربکس خودرو از روغن مخصوص گیربکس استفاده می‌شود. باید اشاره کرد گیربکس‌های اتوماتیک، روغن نقش خنک‌کننده جعبه‌دنده را نیز برعهده دارد. چرا که دمای این نوع گیربکس‌ها به علت فعالیت زیاد می‌تواند تا حد بسیار زیادی بالا رود و با استفاده از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می‌توان دمای آن‌ها را درون کاهش داد. نام روغن‌های مخصوص گیربکس اتوماتیک، ATF نام دارد.

بهترین روغن گیربکس

گیربکس خودرو مهم‌ترین قطعه‌ای است که باید قطعات آن برای جلوگیری از آسیب به گیربکس و عملکرد مطلوب آن به طور مرتب روغن‌کاری شود و از روانکاوی مناسبی برخوردار باشد. در این صورت شتاب خودرو با افزایش قدرت و کارآیی گیربکس افزایش می‌یابد.

همچنین گاهی اوقات کاهش سطح روغن موجب فرسایش و خوردگی قطعات گیربکس خواهد شد که باید کارکرد آن نیز باید با بررسی کیفیت روغن، میزان روغن و تعویض به موقع روغن گیربکس افزایش یابد. بنابراین انتخاب نوع روغن در کارآیی گیربکس نقش موثری دارد.

نوع خودرو در انتخاب مناسب‌ترین روغن گیربکس اتوماتیک مهم است. مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون، عدم سایش قطعات، کاهش ضربه ناشی از تعویض دنده، کاهش لرزش سیستم کلاچ، پایداری بال، افزایش گرانروی و سازگاری با تمام قطعات از جمله ویژگی‌های روغنی مناسب و استاندارد است.

همچنین کیفیت عالی روغن گیربکس و دارا بودن خاصیت ضد خوردگی و ضد اکسیداسیون نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین روغن گیربکس به حساب می‌آید. روغن گیربکس اتوماتیک بهران مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که استفاده از آن برای روانکاوی قطعات گیربکس لازم و ضروری است.

بهترین زمان تعویض روغن جعبه‌دنده اتوماتیک

به‌طور کلی بهترین زمان برای تعویض روغن جعبه‌دنده اتوماتیک به مشخصات خودروی شما بستگی دارد. در دفترچه راهنمای تمام خودروها بهترین تاریخ برای تعویض روغن گیربکس آن‌ها نوشته شده است. این عدد برای هر خودرو بسته به کلاس، ابعاد گیربکس و حجم موتور آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

درباره اهمیت زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در فایل صوتی زیر صحبت کردیم.

 به‌طور کلی روغن گیربکس‌های اتوماتیک باید بین 60 الی 100 هزار کیلومتر تعویض شود. البته باید اشاره کرد که در صورت واردشدن فشارهای مداوم به خودرو، پیشنهاد می‌شود روغن گیربکس اتوماتیک را در کیلومترهای پایین‌تر تعویض کنید. شایان‌ذکر است که حتما از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای خودروی خود استفاده کنید تا گیربکس شما بتواند به‌خوبی کار انتقال قدرت را انجام دهد.

از دلایل تعویض به‌موقع روغن گیربکس اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استهلاک و اصطکاک قطعات گیربکس باعث افزایش آلودگی روغن آن می‌شوند
  • عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس اتوماتیک باعث کاهش عمر گیربکس شما می‌شود
  • روغن‌های گیربکس اتوماتیک به علت حرارت بالاتر گیربکس، باید زودتر تعویض شوند

با بهترین روغن‌ها برای گیربکس‌های اتوماتیک آشنا شوید

با بهترین روغن‌ها برای گیربکس‌های اتوماتیک آشنا شوید

همان‌طور که می‌دانید روغن گیربکس اتوماتیک هر خودرو بسته به مدل گیربکس و شرکت سازنده آن می‌تواند متفاوت باشد. چرا که گیربکس‌های اتوماتیک خودروها عموما توسط شرکت‌های دیگری تولید می‌شوند. برای مثال بسیاری از گیربکس‌های خودروهای چینی ساخت شرکت مشهور ژاپنی آیسین هستند. به همین خاطر بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای هر خودرو با خودروی دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه با بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای انواع خودروهای داخلی و خارجی آشنا می‌شویم.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی

طی سال‌های اخیر و با گسترش تحریم‌ها، بسیاری از شرکت‌های ایرانی کار تولید روغن گیربکس اتوماتیک را آغاز کرده‌اند. محصولات برخی از این شرکت‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد و با خیال راحت از آن‌ها می‌توان در گیربکس خودروهای اتوماتیک خارجی و داخلی استفاده کرد. از جمله این بهترین روغن گیربکس ایرانی می‌توان به بهران، ماموت، کاسپین و ایرانول اشاره کرد.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

خودروی رنو ساندرو یکی از بهترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در داخل کشور است. مانند تمام خودروهای دیگر در دفترچه راهنمای خودروی ساندرو روغن گیربکس اتوماتیک این خودرو نوشته شده است. طبق اطلاعات دفترچه راهنمای این خودرو، بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای ساندرو، روغنی با ویسکوزیته 75w-80 است. گیربکس این خودرو به شش لیتر روغن نیاز دارد.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

از بهترین روغن‌های گیربکس اتوماتیک پیشنهاد شده برای خودروی ساندرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ATF DEXRON III
  • MAX LIFE والوالین
  • ELFMATIC IID شرکت الف
  • +AFW شرکت آیسین
  • MVLV شرکت بهران

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206

خودروی پژو 206 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ شرکت پژو در ایران است. برخی مدل‌های این خودرو با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند و افراد باید از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای جایگزینی روغن جعبه‌دنده این خودرو استفاده کنند. به‌طور کلی برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 206 شما به شش لیتر روغن با ویسکوزیته ATF 4HP20 نیاز دارید. از مدل‌های بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای پژو 206 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن‌های گیربکس شرکت DEXRON
  • روغن گیربکس اتوماتیک MERCON
  • روغن گیربکس اتوماتیک شرکت DEXRON-2

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس

خودروهای شرکت برلیانس در ایران توسط شرکت‌های پارس خودرو و سایپا تولید می‌شوند. برلیانس در مدل‌های مختلفی خودروهای خود را در ایران عرضه کرده است اما تنها مدل H320 و H330 آن دارای گیربکس اتوماتیک هستند. به همین خاطر انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای برلیانس نسبتا آسان است.

درباره تعویض روغن گیربکس برلیانس h330 در مطلب دیگری صحبت کردیم که میتوانید به آن مراجعه کنید.

در دفترچه راهنمای این خودرو بهترین روغن گیربکس، روغن ATF SP III بیان شده است. از بهترین روغن‌های گیربکس اتوماتیک برای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ATF SP 3
  • ADDINOL ATF XNLV
  • ATF SP-III
  • ATF SP 3 برند زیک

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

همان‌طور که اشاره شد روغن‌های گیربکس اتوماتیک خودروهای برند برلیانس در ایران به مدل‌های H320 و H330 محدود می‌شوند. شما می‌توانید برای هر دوی این خودروها و تمام خودروهای اتوماتیک شرکت برلیانس از روغن‌های عنوان‌شده استفاده کنید. چرا که گیربکس این خودروها با یکدیگر مشابه هستند.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک cvt

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک cvt

گیربکس‌های اتوماتیک CVT از محبوب‌ترین گیربکس‌ها در خودروهای وارداتی هستند. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مانند نیسان، تویوتا، چانگان، جک و دیگر شرکت‌های چینی از گیربکس اتوماتیک CVT در خودروهای خود استفاده می‌کنند. باتوجه به تنوع بسیار بالای این خودروها و جعبه‌دنده‌های آن‌ها، نمی‌توان برترین روغن گیربکس اتوماتیک CVT را مشخص کرد اما برخی از روغن‌های گیربکس مانند روغن موبیس یلو از بهترین‌ها برای گیربکس‌های CVT هستند.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک سراتو

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک سراتو

خودروی سراتو کیا از پرفروش‌ترین سدان‌های جمع‌وجور خانوادگی در بازار ایران است. این خودرو در بازه‌های مختلفی وارد ایران شد و برخی از مدل‌های آن نیز مستقیما توسط شرکت سایپا مونتاژ و وارد بازار گردید. باید اشاره کرد که باتوجه به تنوع مدل‌های مختلف گیربکس اتوماتیک این خودرو، باید در انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برای سراتو نهایت دقت را داشته باشید. چرا که روغن گیربکس مناسب این خودرو در بازه‌های 2009 الی 2010، 2010 الی 2012 و 2014 الی 2017 با یکدیگر متفاوت هستند و به حجم‌های متفاوتی نیز نیاز دارند. بهترین روغن گیربک اتوماتیک برای سراتو کیا در مدل‌های مختلف عبارت‌ است از:

  • مدل‌های 2009 الی 2010:8 لیتر روغن SP3
  • مدل‌های 2010 الی 2012:1 لیتر روغن SP4
  • در مدل‌های 2014 الی 2017:3 لیتر روغن SP4 یا مولتی LF

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک چانگان

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک چانگان

برند چانگان در ایران با خودروی CS35 شناخته شد و به‌طور کلی خودروهای دیگر این برند نتوانستند در ایران به فروش زیادی دست پیدا کنند. برترین روغن گیربکس اتوماتیک چانگان نیز در دفترچه راهنمای خودروی CS35 این کمپانی مشخص شده است. گیربکس این خودرو به 4.8 لیتر روغن گیربکس اتوماتیک SP IV نیاز خواهد داشت. انتخاب برند مناسب روغن گیربکس اتوماتیک این خودرو برعهده شما است اما پیشنهاد می‌کنیم روغن‌های گیربکس ایرانی باکیفیت مانند ایرانول و بهران را در اولویت‌های خود قرار دهید. همچنین خود شرکت چانگان نیز روغن گیربکس مخصوص خودروهای خود را تولید می‌کند.

یک روغن جعبه‌دنده خودکار چه ویژگی‌هایی دارد؟

مجموعه‌ای از ویژگی‌ها هستند که بهترین بودن یک روغن گیربکس اتوماتیک را مشخص می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ویسکوزیته مناسب، پایداری برشی عالی، تحمل حرارت بالا، خنک‌کنندگی مناسب گیربکس، ضد خوردگی بودن، آب‌گریزی و سازگاری با کاسه نمدها اشاره کرد. در واقع برترین روغن گیربکس اتوماتیک باید تمام این ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشد.

با خرید بهترین روغن جعبه‌دنده اتوماتیک سلامت خودروی خود را تضمین کنید

با خرید بهترین روغن جعبه‌دنده اتوماتیک سلامت خودروی خود را تضمین کنید

هزینه تعمیر یا تعویض گیربکس‌های اتوماتیک بسیار بالا است و شما با تعویض به‌موقع روغن گیربکس اتوماتیک خود می‌توانید از آسیب‌دیدن آن جلوگیری کنید و با این کار هزینه های تعمیر گیربکس اتوماتیک را پایین بیاورید. درواقع با تعویض به‌موقع شما از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور تعمیر این نوع گیربکس‌ها خلاص می‌شوید. باید اشاره کرد که برای تعویض روغن جعبه‌دنده خودروی خود باید به سراغ یک روغن گیربکس اتوماتیک باکیفیت بروید تا سلامت گیربکس شما در آینده تضمین شود.

روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک، به عنوان یکی از اجزای مهم خودروها، باعث آسایش و راحتی بسیاری از رانندگان شده‌اند. اما مانند هر سیستم مکانیکی دیگر، ممکن است با مشکلات و خرابی‌ها روبه‌رو شوند که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  1. نقص در روغن گیربکس: یکی از مشکلات رایج گیربکس‌های اتوماتیک مربوط به کیفیت یا میزان روغن مورد استفاده است. کمبود روغن، آسیب به اجزای داخلی گیربکس می‌رساند و می‌تواند منجر به آب‌رفتگی یا خرابی کامل گیربکس شود.
  1. خرابی سیستم هیدرولیکی: گیربکس‌های اتوماتیک دارای سیستم‌های هیدرولیکی پیچیده‌ای هستند که به منظور تغییر دنده و کنترل چرخش شافت‌ها استفاده می‌شوند. خرابی در این سیستم‌ها می‌تواند باعث عدم تغییر دنده‌ها یا جابجایی نامناسب آنها شود و در نتیجه کارکرد خودرو را مختل کند.
  1. سایر خرابی‌های مکانیکی: برخی مشکلات مکانیکی مانند زنگ زدن یا لرزش‌های غیر عادی در هنگام تغییر دنده، صدای عجیب و غریب از گیربکس، یا سختی در تغییر دنده‌ها نیز می‌تواند رخ دهد که نشانه‌هایی از خرابی در اجزای مختلف گیربکس می‌باشد.

در کل، منظور از نگهداری و تعمیر منظم گیربکس، پیشگیری از بروز خرابی‌های جدی است. تغییرات زمانی روغن گیربکس و بررسی دوره‌ای وضعیت سیستم‌های هیدرولیکی می‌تواند به کاهش احتمال خرابی و افزایش عمر مفید گیربکس‌های اتوماتیک کمک کند.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین روغن گیربکس اتوماتیک | کدام روغن مناسب جعبه‌دنده خودروی شما است؟»

  1. روغن گیربکسی که برای ماشین های دنده ای باید استفاه بشه با روغنی که برای ماشین های اتومات باید استفاده باشه متفاوته؟

  2. مهران علیزاده

    اگر توی مخزن روغن گیربکس ناخالصی و آت و آشغال طور وجود داشته باشه چطوری باید اونا رو خارج کنیم که مخزن صدمه نبینه یا سوراخ نشه؟

  3. مهران علیپور

    اگر توی مخزن روغن گیربکس ناخالصی و آت و آشغال طور وجود داشته باشه چطوری باید اونا رو خارج کنیم که مخزن صدمه نبینه یا سوراخ نشه؟

  4. مهران علیپور

    اگر توی مخزن روغن گیربکس ناخالصی و آت و آشغال طور وجود داشته باشه چطوری باید اونا رو خارج کنیم که مخزن صدمه نبینه یا سوراخ نشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *