24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس جک S3

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس جک S3؛ هوشمند از سی وی تی‌های دیگر

گیربکس جک S3؛ هوشمند از سی وی تی‌های دیگر

جک اس 3 محصول کرمان موتور یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای شهری چینی حاضر در بازار ایران است. این خودرو که برادر کوچک‌تر جک اس 5 هم تلقی می‌شود، از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک سی وی تی استفاده می‌کند. گیربکس سی وی تی این خودرو حالت رانندگی تیپ‌ترونیک را هم ارائه می‌دهد و می‌توانید در این حالت، به صورت دستی تعویض دنده‌ها را انجام دهید. در این مطلب، به صورت کامل با مشخصات گیربکس جک S3 آشنا می‌شویم.

مشخصات

مشخصات گیر‌بکس جک s3

جک اس 3 در بازار چین و به طور کلی بازار جهانی با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. اما در بازار ایران، شما می‌توانید این خودرو را تنها در نسخه اتوماتیک سی وی تی خریداری کنید. گیربکس سی وی تی جک اس 3 برای این ماشین شتاب مناسبی را ایجاد کرده است و در عین حال می‌توانید به لطف این گیربکس و تنفس طبیعی بودن موتور، مصرف سوخت کمتر از 7.5 لیتر را به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر داشته باشید.

گیربکس خودروی جک اس 3 حالت‌های چندانی را برای رانندگی ارائه نمی‌دهد. به این معنی که اگر تمایل به شتاب‌گیری سریع‌تر داشته باشید، حالت اسپرتی برای این کار وجود نخواهد داشت. اما خوشبختانه، در این خودرو حالت برفی رانندگی وجود دارد. در این حالت، تعویض دنده‌ها در دورهای پایین‌تری انجام می‌شود و در نتیجه، هرزگردی ماشین به حداقل می‌رسد.

گیربکس cvt جک s3

گیربکس cvt جک s3

گیربکس‌های سی وی تی از نظر مکانیزم به کلی با گیربکس‌های اتوماتیک دیگر تفاوت دارند. در این گیربکس‌ها خبری از دنده‌های واقعی نیست و در حین شتاب‌گیری هم مکثی از بابت تعویض دنده در خودرو را نخواهید داشت.

ترکیب گیربکس سی وی تی با موتور کم حجم می‌تواند منجر به افزایش صدای موتور و شنیده شدن آن در کابین ماشین شود. گیربکس‌های سی وی تی برای شتاب‌گیری، دور موتور را تا حدی بالا می‌برند که ماشین می‌تواند بیشترین میزان گشتاور را داشته باشد. در نتیجه، موتورهای یک و نیم لیتری هم صدای زیادی از خود تولید می‌کنند و این صدا به داخل کابین انتقال پیدا می‌کند. اما اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که گیربکس‌های سی وی تی در سرعت ثابت دور موتور را به شدت پایین می‌آورند و این باعث می‌شود که در حین رانندگی بتوانید نهایت آرامش را داشته باشید. همچنین کاهش دور موتور هم باعث کاهش مصرف سوخت ماشین می‌شود.

گیربکس جک s3 چند دنده دارد

گیربکس جک s3 چند دنده دارد

گیربکس خودروی جک اس 3 از نوع سی وی تی است و در این نوع گیربکس‌ها خبری از دنده واقعی نیست. در واقع، در حالت تیپ‌ترونیک، تعویض دنده به صورت نرم‌افزاری انجام می‌شود و دور موتور کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. اما در حالت تیپ‌ترونیک این ماشین، 6 دنده در اختیار شما قرار می‌گیرند و می‌توانید خودتان در صورت تمایل این تعویض دنده‌ها را انجام دهید، اما در انجام تعویض دنده های خودرو جک s3 دقت کنید تا نیازمند به تعمیر گیربکس اتوماتیک آن نشوید.

گیربکس جک s3 ساخت کجاست

گیربکس جک s3 ساخت کجاست

به مانند جک اس 5 ، که در مطلب تعمیر گیربکس جک s5 بیان کردیم اطلاعاتی از بابت برند تولید کننده گیربکس سی وی تی جک اس 3 و اینکه موتور جک s3 ساخت کجاست وجود ندارد؛ اما باید بگوییم که معمولا خودروهای چینی بازار از گیربکس‌هایی استفاده می‌کنند که توسط برندهای معتبری مانند آیسین، پانچ و پاورتک ساخته شده‌اند.

فیلتر گیربکس جک s3

فیلتر گیربکس جک s3

گیربکس‌های اتوماتیک حساسیت بیشتری در برابر کثیفی روغن گیربکس جک s3 و قطعات نسبت به گیربکس‌های دستی دارند. به همین خاطر، در این گیربکس‌ها از فیلتری استفاده شده است که بتواند این کثیفی‌ها را به خود جذب کند. فیلتر گیربکس جک اس 3 در کف کارتل جعبه‌دنده قرار دارد و باید بعد از حدودا 30 الی40 هزار کیلومتر، سلامت آن بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

جک اس 3؛ کراس‌اووری با گیربکس اقتصادی

جک اس 3؛ کراس‌اووری با گیربکس اقتصادی جک اس 3 از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک سی وی تی استفاده می‌کند و ترکیب این دو با هم مصرف سوخت و استهلاک پایین را برای خودرو به همراه دارد. به همین خاطر می‌توان به این خودرو، لقب کراس‌اوور اقتصادی را اعطا کرد. در صورت خرابی جعبه‌دنده این ماشین، توصیه می‌کنیم که حتما به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز تعمیر گیربکس جک s3 مانند تعمیرگاه جک tamircar مراجعه کنید تا مشکل به صورت اصولی و با هزینه مناسب رفع شود.  
مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

8 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس جک S3»

  1. من یه تقریبا دو ساله که یه جک اس 3 دارم و حقیقتا تا الان برا تعمیر خرجی رو دستم نذاشته ولی خب یکی دو هفته است که احساس می کنم مصرف سوخت ماشین بالا رفته جوری که من حساب کردم الان داره حدودا صدی 10 11 می سوزونه و خب نمی دونم دردش چیه فکر نمیکنم ربطی به گیربکس داشته باشه ولی بازم اومدم بپرسم به نظر شما ممکنه به خاطر گیربکس و سیستم درگیر باهاش باشه یا دنبال دلیل این مشکلش جای دیگه بگردم؟

  2. برای تعویض دنده های خودرو جک s3 نکات خاصی هست؟ چون دیدم تو مقاله نوشتین که برای تعویض دنده های جک اس سه باید دقت کنید که گیربکس صدمه نبینه مگه عوض کردن دنده های این ماشین قلق خاصی داره؟

  3. سلام . در جایی شنیدم که هر ۱۰۰ هزار کیلومتر باید زنجیر گیربکس تعویض بشه . آیا صحت داره ؟

    1. سلام و احترام
      با گذشت زمان ، استهلاک بالا می‌رود ، ولی تا خراب نشده نیازی به تعویض نیست ، ولی سرویس های دوره ای را جدی بگیرید

  4. مشخصات گیربکس جک s3 رو ممنون میشم بفرمایید؟ و به نظرتون ماشین خوبی هست؟ کم خرجه یا خرجش بالاس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *