24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس جک S5

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس جک s5

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

جک اس 5 از جمله محبوب‌ترین کراس‌اوورهای چینی حال حاضر بازار ایران است که می‌توانید آن را در دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای خریداری کنید. این خودرو هم در نسخه دنده‌ای و هم در نسخه اتوماتیک مجهز به گیربکس‌های شش دنده است. شتاب جک‌های دنده‌ای نسبت به اتوماتیک‌های با موتور 2000 به مراتب بیشتر می‌باشد.

جک s5

از نظر راحتی رانندگی، طبیعی است که گیربکس‌های اتوماتیک راحتی بیشتری داشته باشند، اما از نظر استهلاک، باید بگوییم که استهلاک این جعبه‌دنده‌ها به مراتب بیشتر از گیربکس‌های دنده‌ای است. به همین خاطر، باید همیشه به درستی با جعبه‌دنده این ماشین رفتار کنید. در این مطلب، با نکات مربوط به تعمیر گیربکس جک S5 و مشکلات رایج آن آشنا می‌شویم. 

گیربکس جک s5 اتوماتیک

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

خودروی جک اس 5 اتوماتیک محصول کرمان موتور چه در نسخه‌های با موتور 2 لیتری و چه در نسخه‌های نیوفیس با موتور 1.5 لیتری، مجهز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته از نوع دو کلاچه است. البته توجه داشته باشید که برنامه‌ریزی این گیربکس در دو نسخه الدفیس و نیوفیس متفاوت است و جعبه‌دنده این ماشین عملکرد متفاوتی دارد.

نوع گیربکس جک s5

گیربکس‌های دو کلاچه نسبت به گیربکس‌های معمولی تفاوت‌هایی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از صفحات کلاچ زوج و فرد برای تعویض دنده اشاره کرد. وجود این صفحات باعث می‌شود که تعویض دنده در ماشین با سرعت بسیار بالا و بدون کاهش سرعت انجام شود. در عین حال، مشکل تقه زدن هم در گیربکس‌های دو کلاچه به مراتب کمتر از گیربکس‌های AT رخ می‌دهد.

گیربکس‌های دو کلاچه از دو نوع تر و خشک تشکیل شده‌اند و تفاوت آن‌ها در استفاده از روغن واسکازین خلاصه می‌شود. گیربکس‌های خشک روغن واسکازین ندارند و به همین خاطر، در ترافیک‌های سنگین داغ شده و وارد حالت اضطراری می‌شوند. در مقابل، تعویض دنده‌ها در گیربکس‌های خشک به مراتب سریع‌تر از گیربکس‌های تر انجام می‌شود.

گیربکس‌های تر که جک اس 5 اتوماتیک هم به آن‌ها مجهز است، از روغن واسکازین استفاده می‌کنند و در نتیجه، گیربکس به دلیل کاهش دما استهلاک کمتری دارد و در ترافیک‌های سنگین هم با این خودرو به مشکل بر نمی‌خورید.

گیربکس جک s5 ساخت کجاست

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

اطلاعاتی درباره برند سازنده گیربکس جک اس 5 اتوماتیک و دنده‌ای وجود ندارد. به طور کلی بسیاری از خودروهای چینی در بخش گیربکس، از جعبه‌دنده‌های برندهای معروفی مانند آیسین، پاورتک، ZF و دیگر برندهای نام‌آشنا استفاده می‌کنند.

گیربکس جک s5 دنده ای

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

گیربکس استفاده شده در جک اس 5 دنده‌ای یکی از اولین جعبه‌دنده‌های بازار بود که شش دنده را در اختیار راننده قرار می‌داد. محل قرارگیری دنده‌ها در جعبه‌دنده‌های شش سرعته کمی متفاوت است و دنده عقب در کنار دنده یک قرار دارد. برای قرار دادن خودرو هم در حالت دنده عقب تنها کافی است که اهرم زیر سردنده را به بالا و سپس دنده را به چپ بکشید. با این کار، خودروی شما در حالت دنده عقب قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که دنده شش هم بعد از دنده پنج و در جای دنده عقب در گیربکس‌های پنج سرعته قرار دارد. این نوع سیستم قرارگیری دنده‌ها در ابتدا می‌تواند کمی پیچیده باشد و نتوانید به درستی تعویض دنده‌ها را در خودروی خود انجام دهید. اما بعد از کمی رانندگی به آن عادت خواهید کرد.

در اینجا بد نیست به این بخش از صحبت در مطلب تعمیر گیربکس جک s3 اشاره داشته باشیم

گیربکس‌های اتوماتیک حساسیت بیشتری در برابر کثیفی روغن و قطعات نسبت به گیربکس‌های دستی دارند.

معایب

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

یکی از معایبی که گیربکس اتوماتیک خودروی جک S5 دارد، هدر دادن قدرت موتور و عدم شتاب‌گیری مناسب در مقایسه با نمونه دنده‌ای است. این مشکل به دلیل عدم هماهنگی گیربکس با موتور رخ می‌دهد که البته در نسخه‌های نیوفیس به خوبی رفع شده است. به‌طوری‌که می‌توانید شتاب بیشتری را حتی نسبت به نسخه دنده‌ای تجربه کنید.

یکی از معایب گیربکس جک اس 5، خرابی‌های زیاد آن در صورت عدم استفاده صحیح است. در صورتی که به موقع اقدام به تعویض روغن گیربکس جک اس 5 و فیلتر گیربکس خودروی خود را به موقع تعویض نکنید یا به صورت اصولی و صحیح با ماشین رانندگی نکنید، خودرو با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تقه زدن گیربکس اشاره کرد.

 

مشکلات گیربکس جک s5

گیربکس جک S5 | مهم‌ترین نکاتی که باید درباره جعبه‌دنده این خودرو بدانید

گیربکس جک S5 ممکن است در کارکردهای بالا و بنا به دلایل مختلف مانند استفاده از روغن واسکازین نامناسب و یا عدم رفتار صحیح با گیربکس دچار مشکلاتی شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به صداهای اضافی، عدم خنک‌کاری مناسب و تقه زدن گیربکس اشاره کرد.

رفع صدای گیربکس جک s5

در صورتی که از روغن گیربکس مناسب در جک اس 5 خود استفاده نکنید، بعد از مدتی، گیربکس آن سروصداهای اضافی از خود تولید خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به زوزه کشیدن در حین کاهش سرعت اشاره کرد.

برای رفع مشکل صدای اضافی از گیربکس جک S5، ابتدا باید از روی صدا، نوع خرابی آن را تشخیص داد. در صورتی که صدا مانند خرد شدن قطعات بود، گیربکس باید به صورت کامل باز شده و عیب‌یابی شود. اما اگر صدا یک موضوع بسیار سطحی باشد، احتمالا با تعویض روغن واسکازین بتوانید آن را رفع کنید.

خنک کن گیربکس جک s5

دمای بالا می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در گیربکس و افزایش استهلاک آن شود. برای جلوگیری از این موضوع، در گیربکس‌های جک اتوماتیک از خنک کن استفاده شده است که می‌تواند دمای جعبه‌دنده را در حالت مطلوب نگه دارد. نکته‌ای که درباره خنک کن گیربکس وجود دارد این است که شما باید در کیلومترهای مشخص و حدودا هر 20 هزار کیلومتر، سلامت این قطعه را بررسی کنید. چرا که خرابی آن می‌تواند منجر به هزینه تعویض کل مجموعه گیربکس تماس شود.

تعمیر گیربکس جک s5 و قیمت این جعبه‌دنده

تعمیر گیربکس جک s5 + قیمت اگر قصد دریافت قیمت گیربکس جک S5 را دارید، سایت‌ها، فروشگاه‌های لوازم یدکی و تعمیرگاه جک وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. اما به دلیل قیمت بالای گیربکس، توصیه می‌کنیم که تا حد امکان به دنبال تعمیر گیربکس اتوماتیک جک s5 آن باشید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. گیربکس اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی خودروهای مدرن است که به طور اتوماتیک و بدون نیاز به دستی کار کردن، گیرهای مختلف را تغییر می‌دهد. با این حال، گیربکس اتوماتی نیز ممکن است با برخی مشکلات روبرو شود که ممکن است باعث کاهش کارایی و قابلیت عملکرد آن شود که در زمان وقوع این مشکلات پیشنهاد می کنیم به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه کنید.   یکی از مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک عدم صافی در تغییر دنده‌ها است. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده طولانی مدت، فشار و گرمای زیاد، نقص در روغن گیربکس و یا سایر علل فنی ممکن است رخ دهد. عدم صافی در تغییر دنده‌ها باعث ایجاد لرزش و تکانه‌های ناگهانی در خودرو می‌شود دیگر یکی از مشکلات متداول گیربکس اتوماتیک، نقص در ترمزهای گیربکس است. این مشکل معمولاً به دلیل فرسایش یا خرابی قطعات ترمز گیربکس و یا نقص در سیستم هیدرولیک ترمز می‌باشد. اگر ترمزهای گیربکس به درستی کار نکنند، راننده دچار مشکلاتی مانند کنترل ناپذیری سرعت خودرو یا تعداد گیر برخورد می‌شود که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

8 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس جک S5»

  1. سلام….جک s5 نیو گرفتم یکساله کیلومترم روی ده هزار تاست….
    توی 2000 کیلومت راه رفتن تو پارکینگ دنده عقب کا پادک میکردم صدا میداد چند بار رفتم نمایندگی بین امام علی و سبلان….سوار شدن دور زدن گفتن مشکلی ندارد….چون ده سال بود که اتومات فرانسوی سوار می شدم گفتن گوشت به اون صدا عادت کرده صدای این را غیر متعارف است برات….
    ولی دل چرکین بودم تا الان قبلا برای گاز دادن تو مسیری تخت خوب میکند و شتاب می گرفت…الان ابتدا گاز زیاد میخوره تا دور بخاد بگیره و شتاب آن موقع را نداره تماس گرفتم با نمایندگی ….میگن ماشین چینی هست دیگه….
    میشه محبت کنید راه نمایی کنید.

    1. با سلام و احترام

      احتیاج به بررسی داره ، بعضی اوقات نمایندگی به خاطر خرج بالا ، میخوان ماشین رو قبول نکنند . میتونید برای تست رایگان تشریف بیارید بررسی کنیم .

  2. این خنک کننده گیربکس جک S5 حدودا چه قیمتیه؟ استفاده ازش مقرون به صرفه اس یا نیازی به داشتن این قطعه نیست؟

  3. درود
    شما روز های تعطیل هم اعزام ماشین برای عیب یابی و یا حمل ماشین برای تعمیر دارید؟ من تو سایت نگاه کردم ساعت کاری ای برای مجموعه ندیدم

    1. سلام و احترام
      در تمامی روزها و روزهای تعطیل اعزام خودروبر داریم .

      و ساعت کاری مجموعه 9 صبح تا 21 شب می باشد .
      روزهای تعطیل از ساعت 10 الی 14 ، فقط پذیرش داریم

  4. سلام وقت بخیر من از وقتی گریبکس ماشین رو دادم دنده یک رو عوض کرده داخل گیربکس صدا میده به تعمیر کار گفتم میگه چند وقت باهاش راه بری درست میشه الان حدود یک ماه من دارم باهاش راه میرم اون صدا قطع که نشده و موقعی که موتور داغ میکنه صداش بیشتر هم میشه ممنون میشم که راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *