24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس هایما s5

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

گیربکس هایما s5

گیربکس هایما s5

کمپانی هایما، شرکت چینی است که چند سالی از فعالیت آن در کشور ما نیز می‌گذرد. یکی از مدل‌های پرفروش و جذاب این شرکت، مدل s5 بوده که به واسطه مشخصات و ظاهرش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این خودرو ابتدا با گیربکس CVT وارد بازار شد، اما بعد از مدتی سری‌های جدیدتر آن مجهز به گیربکس شش سرعته AT شدند. دلایل متفاوتی برای این تغییر وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. پس برای این که گیربکس هایما s5 و نوع و مشخصات آن را بیشتر بشناسید، حتما در ادامه همراه ما باشید.

معرفی گیربکس هایما s5

معرفی گیربکس هایما s5

نسخه‌های ابتدایی و قدیمی‌تر این خودرو  مجهز به گیربکس نوع CVT بودند؛ بد نیست اشاره کنیم گیربکس چانگان هم از همین نوع است. گیربکس cvt هایما s5 که از گیربکس‌های اتوماتیک محبوب بین طرفداران ماشین نیز است، هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد؛ اما مشکلاتی نیز در خصوص آن وجود دارد که باعث شده است در مدل‌های جدیدتر این خودرو، سازندگان به دنبال استفاده از گیربکس AT6 بروند. یکی از مشکل هایما s5 در سربالایی است، نداشتن قدرت کافی در گیربکس CVT این خودرو، باعث بوجود آوردن مشکلاتی برای ماشین شده.

عدم قدرت لازم به هنگام شروع حرکت در مسیرهای دارای شیب و سربالایی است. همچنین نکته بعدی آن که به دلیل شرایط آب و هوایی ایران، استفاده از گیربکس نوع AT 6 سرعته می‌توان باعث بهبود عملکرد خودرو شود.

اما گیربکس جدید هایما s5 به دلیل پیچیدگی که دارد، بیشتر در معرض خطرات و آسیب‌های مختلف است. درست است که این نوع گیربکس قدرت و راحتی رانندگی را بالاتری می‌برد، اما در ساختار آن تعداد قطعات زیادی وجود دارد که همین عامل نیاز به توجه کردن مناسب به آن را افزایش می‌دهد.

توجه به بازدیدهای دوره‌ای و البته تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب از مهم‌ترین موارد هستند. به طور مثال زیاد بودن قطعات درونی این گیربکس، باعث می‌شود که فرسایش و تماس قطعات نیز باهم بیشتر شود و نیاز به استفاده از روغنی مناسب با سطح و فشاری مناسب بیش از پیش نمایانگر می‌شود. در ادامه در مورد مشکلات و موارد مهم هایما s5 گیربکس 6at و تعمیر گیربکس آن بیشتر صحبت خواهد شد.

معایب گیربکس هایما s5

معایب گیربکس هایما s5

پس از معرفی نوع گیربکس استفاده شده در مدل‌های جدید Haima s5، در این بخش به بررسی چند مشکل گیربکس هایما s5 می‌پردازیم.

یکی از مشکلات دیده شده در این مدل خودرو، تعویض دنده به طور ناگهانی و قرار گرفتن آن در حالت خلاص است؛ در صورت مشاهده چنین مشکلی، باید به طور فوری به مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس این خودرو مراجعه کنید. 

همچنین شنیده شدن صداهای عجیب و غیرعادی از گیربکس به خصوص در حالت خلاص دنده نیز مشکلی است که افراد زیادی از آن یاد می‌کنند. این ممکن است به دلیل کم بودن سطح و عدم تنظیم مناسب فشار روغن گیربکس یا حتی فرسودگی قطعات آن باشد که باید برای جلوگیری از صدمات بعدی، به سرعت به مرکز معتبری مراجعه شود. بهترین تعمیرگاه هایما کجاست؟ اگه علاقه دارید با 7 تعمیرگاه هایما شرق و غرب تهران آشنا بشید با ما همراه باشید.

تقه زدن گیربکس هم مشکل بعدی است که باید به آن اشاره کنیم. این مشکل معمولا ناشی از سیستم برق خودرو است و همچنین می‌تواند به دلیل فشار نامناسب روغن گیربکس هم باشد. روشن شدن چراغ چک موتور، زوزه کشیدن، کم شدن قدرت کلی خودرو، احساس لرزش در خودرو و… از مشکل گیربکس هایما s5  به شمار می آید که نیاز به بررسی فوری دارند. 

در مجموعه تعمیرکار اگر بخشی از خودرو نیازی به تعویض نداشته باشد، به هیچ عنوان تعویضی انجام نخواهد داشت و در صورت نیاز به تعویض هم، به بهترین شکل با بهترین قطعات جایگزین موجود، کار تعویض قطعات صورت خواهد گرفت. در صورت نیاز به تعویض روغن گیربکس هایما s5 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعمیرکار

تعمیر گیربکس هایما S5

تعمیر گیربکس هایما S5

گیربکس هایما s5 که به نوع AT6 مجهز شده است، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که آن را برای رانندگی و لذت از آن، به گزینه بسیار خوبی تبدیل کرده است. اما این نوع گیربکس به دلیل پیچیدگی که دارد در معرض برخی مشکلات و عیوب هم قرار دارد که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم. حال سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید آن است که بعد از برخوردن با این مشکلات، باید چه اقدامی کنند؟ کدام تعمیرگاه تخصصی می‌تواند به صورت کاملا با تعمیر گیربکس اتوماتیک این عیب را از بین ببرد؟

با وجود تعمیرگاه‌های مختلفی که برخی دانش کافی را نیز در بحث گیربکس و انواع آن ندارند، انتخاب و اطمینان به آن‌ها کار سختی است. اما مرکز تخصصی تعمیرات تعمیرکار، به شما این تضمین را می‌دهد که تمامی کارهای تعمیراتی و تعویض قطعات خودروی شما، تحت نظر کارشناسان و تعمیرکاران باتجربه و آگاه از انواع گیربکس و مشخصات آن انجام می‌شود. با عیب‌یابی دقیق و تعمیرات تخصصی، خودرو به مانند روز اول بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

همچنین باید گفت با توجه به نوسانات قیمت برخی از قطعات، اگر تمایل دارید از قیمت تعمیرات و تعویض گیربکس این خودرو اطلاع داشته باشید، می‌توانید از طریق انواع راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پاسخ تمامی پرسش‌های خود را دریافت کنید.

جمع‌بندی

گیربکس هایما s5 توربو با قدرت بسیار بالا و راحتی رانندگی، شرایط خوبی را برای راننده به وجود می‌آورد. توجه به مسائلی مانند تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب و علائمی که نشانگر مشکلی در گیربکس هستند، در جلوگیری از هزینه‌های زیاد و خرابی سایر بخش‌ها تاثیر زیادی دارد.

در صورتی که در خودرو خود هرگونه نشانه خرابی را مشاهده کردید، می‌توانید مرکز تخصصی تعمیرکار مجهزترین تعمیرگاه خودرو  به عنوان بهترین مرکز برای تمامی خدمات تعمیری خودرو انتخاب کرده و از بهترین قیمت‌ها و مناسب‌ترین خدمات بهره‌مند شوید.

 نگهداری و تعمیر صحیح گیربکس اتوماتیک از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت نکات اصولی مانند تعویض منظم روغن و تعمیر به موقع قطعات آسیب‌دیده، می‌تواند عمر کارکرد گیربکس را افزایش داده و خسارات احتمالی را به حداقل برساند. همچنین، در صورت ظهور هر گونه علامت غیر عادی در عملکرد گیربکس، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

مشاوره و عیب یابی رایگان
مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس هایما s5»

  1. آقا یه سوال اگر بخواین از جنبه های مختلف از شتاب و قدرت گیربکس گرفته تا استهلاک و هزینه تعمیرات و خلاصه از هر نظر گرفته گیریکس هایما اس 5 و اس 7 رو با هم مقایسه کنین خرید کدوم ماشین رو توصیه می کنید؟

  2. این مشکل خلاص شدن ناگهانی و قرار گرفتن تو حالت خلاصی که گفتین می تونه یکی از نشونه های نیاز به تعمیر گیربکس هایما S5 باشه چهار پنج شب پیش تو خیابون برای من اتفاق افتاد و خب صبحشم که خواستم ماشینو از پارکینگ در بیارم بازم همینجوری شد ولی خب دیگه این حالت پیش نیومد ممکنه اون دوبار اتفاقی بوده باشه و تعمیر نخواد؟

  3. من نظرات در مورد هایما s5 گیربکس جدیدش رو میخوندم درباره مشکل توی سربالایی ها یه سری میگفتن، صحت داره این موضوع؟

  4. تعویض اولیه روغن گیربکس معمولا باید روی چه کیلومتری باشه تا مشکل خرابی گیربکس کمتر بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *