24/7 تماس اضطراری
فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص
آدرس

میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس اتوماتیک با ضمانت کتبی  ، انواع خودروهای چینی ، اروپایی ، کره ای

ایمیل ما

[email protected]

فرم درخواست مشاوره رایگان با متخصص

تعمیر گیربکس تیگو 5

خیلی‌ها تا به امروز توانسته‌اند با تعمیر گیربکس ماشین‌هایشان در تعمیرگاه‌های تخصصی، از هزینه‌های بالای خرید گیربکس در امان بمانند. اگر خودروی شما دارای گیربکس اتومات باشد به علت حساسیت این نوع گیربکس‌ها این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تعمیر گیربکس تیگو 5 بپردازیم. اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره‌ی شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک تیگو 5 ، لوازم گیربکس تیگو 5، هزینه‌ی تعمیر گیربکس تیگو 5 و قیمت گیربکس تیگو 5 از جمله مواردی هستند که در این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مشکلات گیربکس تیگو 5

مشکلات گیربکس تیگو 5

تیگو 5 اولین مدل از برند چری بود که توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشور شد. این مدل در سال 2014 به بازار جهانی عرضه شد و از مشخصات فنی آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور 4 سیلندر ۱۶ سوپاپ
  • حجم موتور ۱۹۷۱ سی سی
  • انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت 139 اسب بخار
  • گشتاور۱۸۲ نیوتون متر
  • حداکثر سرعت ۱۶5 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 تا 100 در 13 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

علت خرابی گیربکس تیگو 5

گیربکس تیگو 5 از نوع cvt بوده و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما باید دانست که گیربکس‌های اتومات و مدرن، پیچیدگی و حساسیت زیادی داشته و نیاز به رعایت نکات کلیدی دارند.

 

گیربکس تیگو 5 نیز نیز ممکن است تحت شرایطی دچار مشکل شده و برای تعمیر آن باید به مرکزی تخصصی و کاربلد مراجعه شود. در ادامه علل خرابی گیربکس این خودروی چینی بررسی شده است.

لرزش خودرو و دلیل آن

لرزش خودرو یکی از مشکلات اصلی در گیربکس‌های سی وی تی است که در خودرو تیگو 5 نیز دیده می‌شود. این مشکل ممکن است ناشی از عیبی در ساختار گیربکس باشد. اگر با گذشت زمان لرزش‌ها بیشتر می‌شوند و همچنین با بیشتر شدن سرعت خودرو لرز‌ش‌ها سرعت بالاتری می‌گیرند، احتمالا گیربکس خودرو دچار عیبی شده است. در حین عوض شدن دنده‌ها هم نباید هیچ لرزشی خاصی در خودرو به وجود بیاید و اگر در این زمان نیز لرزشی حس شد، گیربکس در معرض مشکلات جدی قرار دارد. معمولا این لرزش‌ها به دلیل کاهش سطح مایع انتقال‌دهنده اتفاق می‌افتد که ممکن است که نشان‌دهنده نشتی مایع باشد.

روشن شدن چراغ موتور

برای خودروهایی با دنده اتومات همچون تیگو 5، چراغی برای بیان مشکل در گیربکس و موتور خودرو وجود دارد که در صورت روشن شدن آن باید به سرعت به مرکزی تخصصی مراجعه کنید. اما علت خرابی گیربکس تیگو 5 با روشن شدن چراغ اخطار چیست؟

سنسور ECU موجود در گیربکس هر گونه مشکل در گیربکس را تشخیص می‌دهد و با روشن کردن چراغ، راننده را از این اتفاق مطلع می‌کند. بنابراین با مشاهده این علامت ممکن است بخش‌های مختلفی از گیربکس دچار مشکل شده باشد و نیاز است که توسط فردی باتجربه و آگاه بررسی دقیقی از آن صورت گیرد.

در خصوص علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

صداهای غیرعادی و دلیل آن

خودروهای رده بالایی مانند تیگو 5، باید کاملا بدون صدا و لرزش خاصی کار کنند. در صورتی که هر گونه صدای غیرعادی از خودرو به گوش رسید، باید به وجود مشکل در بخشی از آن و به خصوص گیربکس شک کرد. علت خرابی گیربکس تیگو 5 با صداهای غیرمعمول، کاهش میزان روغن گیربکس است. روغن گیربکس باعث می‌شود که قطعات در کمترین تماس با هم قرار بگیرند و با کاهش مقدار آن از حد مجاز، برخورد قطعات می‌تواند صدای غیرعادی را ایجاد کند.

خارج شدن دنده یک علت دیگر خرابی گیربکس تیگو 5

در زمانی که مشکل بسیار پیچیده و جدی در گیربکس به وجود بیاید، خارج شدن دنده یکی از علائمی است که باید حتما به آن توجه شود. ECU با بررسی عوامل مختلف و محاسبه پارامترهای تاثیرگذار، در زمان مناسب دنده را تغییر می‌دهد. حال اگر در این بخش مشکل و نقصی به وجود بیاید و امکان محاسبه دقیق برای تعویض دنده وجود نداشته باشد، برای تعویض دنده باید گاز بیشتری داده شود. با گاز دادن بیشتر، چرخ دنده‌ها لیز می‌خورند و دنده از جای خود خارج خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در صورت مشاهده چنین مشکلی، حتما در همان لحظه به مرکز تعمیرات تخصصی گیربکس مراجعه کنید.

اعزام خودرو بر رایگان
اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

گیربکس تیگو 5 از نوع CVT(انتقال قدرت پیوسته)  است. عدم تغییر نیرو در خودروهای دارای این نوع گیربکس می‌تواند برای برخی از کاربران جذابیت نداشته باشد.

همان طور که در سایت کارنامه اشاره شده:

گیربکس‌های CVT یا سیستم انتقال قدرت متغیر (Continuously variable transmission) دنده‌هایی ثابت ندارد. این گیربکس به راننده اجازه می‌دهد که در هر لحظه، براساس شرایط و وضعیت خودرو دنده با سرعت متناسب با همان ثانیه تنظیم شود.

از دیگر معایب و مشکلات گیربکس تیگو 5 به نوعی با مشکلات تمامی خودروهای دارای گیربکس CVT یکسان است. این مشکلات شامل موارد زیر هستند:

  • صدای بلند هنگام شتاب گیری
  • لغزش
  • گرم شدن بیش از حد
  • از دست دادن ناگهانی شتاب
  • هزینه‌ی بالای تعمیر نسبت به دیگر انواع گیربکس‌های اتومات

گیربکس CVT تیگو 5

گیربکس CVT تیگو 5

گیربکس بخش بسیار مهمی از هر خودرویی است و حرکت و عملکرد خودرو کاملا به آن بستگی دارد. وجود هر نقصی در گیربکس، عملکرد خودرو را به طور کلی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تیگو 5 یکی از خودروهای محبوب این روزهای بازار است که از گیربکس پیشرفته 7 دنده از نوع cvt (گیربکس cvt) بهره می‌برد.

این نوع گیبرکس‌ها دارای مکانیزم پیوسته می‌باشند که تفاوت اصلی آنها با سایر گیربکس‌های اتومات در دارا بودن چرخ دنده‌ی سیاره‌ای و دو عدد فولی است که این امر موجب کاهش حجم، وزن و سادگی ساختار آن شده است. گیربکس CVT تیگو 5 از نوع qr019cha است که ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشد:

  • مد دستی و اتوماتیک
  • سیستم کنترل هیدرولیکی و الکترونیکی
  • تعویض دنده در شرایط اتوماتیک با سرعت متغیر پیوسته وقتی که گیربکس در حالت ”D“ قرار گرفته باشد.
  • تعویض دنده در شرایط دستی به صورت 7 سرعته وقتی که گیربکس در حالت ”M“ قرار گرفته باشد.
  • بهینه کردن دور موتور در یک سرعت مشخص خودرو
  • کاهش آلایندگی و نویز و ارتعاش
  • بهینه کردن و کاهش مصرف سوخت
  • افزایش سرعت پاسخ نسبت به تغییرات پدال گاز، شتابگیری نرم و ملایم را امکان پذیر می‌کند.

لوازم گیربکس تیگو 5

لوازم گیربکس تیگو 5

اجزای گیربکس تیگو 5 به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • مبدل گشتاور
  • مجموعه چرخ دنده‌ی سیاره‌ای
  • فولی ورودی و خروجی
  • تسمه
  • پمپ روغن
  • سوپاپ‌ها
  • سنسور

تسمه گیربکس تیگو 5

تسمه گیربکس تیگو 5

تسمه‌ی گیربکس تیگو 5 یکی از قطعات حساس این خودرو است که قیمت حدودی آن 7 میلیون تومان می‌باشد. این قطعه سبب می‌شود که چرخ دنده‌ها مسیر اصلی خود را پیدا کنند و دنده‌ها به خوبی روی هم قرار بگیرند.

قیمت سنسور گیربکس تیگو 5

قیمت سنسور گیربکس تیگو 5

در قسمت‌های مختلف گیربکس تیاگو 5، سنسورهایی وجود دارد که وظیفه‌ی اندازه گیری سیگنال‌ها و انتقال آنها به واحد کنترل گیربکس را دارند. عملیات تعویض دنده مطابق پارامتر‌های این سیگنال‌ها صورت می‌گیرد. بدین ترتیب سنسور گیربکس تیگو 5 یکی از حساس‌ترین قطعه‌ی گیربکس محسوب می‌شود و قیمت حدودی آن یک میلیون تومان است.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات
گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

علت روشن شدن چراغ چک تیگو 5علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5

روشن شدن چراغ گیربکس، برای خیلی از اشخاصی که دارای خودرو‌های دنده اتومات هستند اتفاق افتاده است. این امر می‌تواند نشان دهنده‌ی ایرادهای مختلفی در گیربکس باشد اما به طور معمول یکی از موارد زیر سبب بروز آن می‌شود:

  • پارگی دسته موتور گیربکس
  • پارگی تسمه انتقال قدرت بین فولی‌ها
  • میزان نبودن فشار روغن گیربکس
  • فرسودگی صفحه کلاچ

برای پیدا کردن علت دقیق و صحیح روشن شدن چراغ گیربکس حتما به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا این عامل موجب بروز مشکلات جدی‌تر در گیربکس خودرو نشود. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص علت روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5 کلیک کنید.

سطح پایین مایع گیربکس، گرفتگی فیلترهای گیربکس، چرخ دنده های فرسوده و گرمای بیش از حد. سطح پایین مایع می تواند منجر به روانکاری ناکافی و گرمای بیش از حد شود و باعث فرسودگی سریع گیربکس شود. گرفتگی فیلترها می تواند جریان سیال را محدود کند و در نتیجه عملکرد ضعیف و آسیب احتمالی به اجزای انتقال را ایجاد کند. چرخ دنده های فرسوده می توانند باعث لغزش، سنگ زنی و از دست دادن انتقال نیرو شوند. 

گرمای بیش از حد می تواند به دلیل اصطکاک بیش از حد یا خنک کننده ناکافی رخ دهد که منجر به سایش سریع و خرابی احتمالی شود.

برای جلوگیری از خرابی، تعمیر و نگهداری منظم بسیار مهم است، از جمله بررسی و حفظ سطح مناسب مایعات، تعویض فیلترها همانطور که توصیه می‌شود، و رسیدگی سریع به علائم مشکلات انتقال. علاوه بر این، عادات رانندگی مانند اجتناب از تعویض دنده های ناگهانی و یدک کشی یا اضافه بار زیاد، می تواند به افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 کمک کند.

قیمت گیربکس تیگو 5

قیمت گیربکس تیگو 5

گیربکس کامل تیگو 5 قیمت بسیار بالایی دارد بنابراین رعایت نکات مهم در حفظ سلامتی گیربکس برای دارندگان این نوع خودرو امری ضروری به حساب می‌آید. با انجام نکاتی همچون سرویس دوره‌ای، تعویض روغن گیربکس تیگو 5 و قراردادن دسته دنده در حالت N هنگام حرکت در سربالایی و ترافیک، می‌توانید به خوبی از گیربکس خود مراقبت کنید و منجر به افزایش طول عمر مفید آن شوید.

در فایل صوتی زیر درباره اهمیت استفاده کردن از روغن گیربکس مناسب صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم آن را گوش کنید

برای اطلاع از قیمت گیربکس تیگو 5 می‌توانید با مجموعه‌ی تعمیرگاه تیگو تماس حاصل فرمایید.

هزینه تعمیر گیربکس تیگو 5

هزینه تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر هر نوع گیربکس حتما باید توسط افراد ماهر و با تجربه صورت گیرد زیرا این قسمت از خودرو نقش مهمی در کارکرد کلی آن دارد و اگر به درستی مشکلات آن ردیابی و تعمیر نشود منجر به عمیق تر مشکل و در نهایت افزایش هزینه‌های تعمیر می‌شود. هزینه تعمیر گیربکس تیگو 5 بستگی به نوع آسیبی دارد که گیربکس متحمل شده اما به طور کلی تعمیر آن از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

مجموعه‌ی تعمیرکار مجهزترین تعمیرگاه خودرو ارائه دهنده خدمات تخصصی تعمیر گیربکس با داشتن نیروهای ماهر و متخصص، آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیز می‌باشد.  چکاپ دوره‌ای و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 در مجموعه‌ی تعمیرکار با اجرت رایگان صورت می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با tamircar تماس حاصل فرمایید.

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

اعزام خودرو بر رایگان

اعزام خودرو بر رایگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

3 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس تیگو 5»

  1. سلام
    من تیگو5 ام گیربکسش قفل کرده الان تو پارکینگه ، چجوری میتونم دستی اون رو آنلاکش کنم؟

    1. سلام و احترام
      علت روشن شدن چراغ تیگو بروز یک مشکل برقی یا مکانیکی در گیربکس می باشد . بله باید تشریف بیارید با دستگاه چک بشه . عیب یابی با دستگاه در مجموعه تعمیرکار رایگان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما همراه شما هستیم

کافیست با ما تماس بگیرید تا با خدمات تخصصی و مشاوره رایگان در خدمت شما باشیم

3 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس تیگو 5»

  1. سلام
    من تیگو5 ام گیربکسش قفل کرده الان تو پارکینگه ، چجوری میتونم دستی اون رو آنلاکش کنم؟

    1. سلام و احترام
      علت روشن شدن چراغ تیگو بروز یک مشکل برقی یا مکانیکی در گیربکس می باشد . بله باید تشریف بیارید با دستگاه چک بشه . عیب یابی با دستگاه در مجموعه تعمیرکار رایگان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *